Neuvoa turbo tuntioilta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

Neuvoa turbo tuntioilta

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 15.1.2009 18:20

Siis minkäverran tulee puristuksia S2 männät + veivit ja KR tekniikka ? Tietoa ulkomuistista tai laskukaavaa ? Puristussuhteen ku tietäs niin osais vähän valita kannentiivisteen paksuutta vai onko kokemusta minkä paksunen kannattas olla ?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 15.1.2009 18:58

Ilmoitettu puristussuhde S2 koneelle, 3B ja ABY, on 9,3 mutta todellisuus on jotain 8.8 luokkaa. Pahvin paksuutta en kyllä nyt muista.

Kr:rän palotila on sama kuin noissä ässän koneissa

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 16.1.2009 15:18

niin. ja se pitää muistaa, että laskennallinen puristussuhde on aivan toista kun mekaaninen.ts millon imunokka sulkeutuu ja tekee puristustahdin.

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.1.2009 10:12

Jos teettäis kannen tiivisteen mikä materiaali olisi hyvä ? Kuparia itse kaavailin ? Kuparia ei vaan laserilla pysty leikkaa ja se pitäs vetää aika lämpöseks että pehmenis..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.1.2009 11:18

Miksi se tiiviste tarttis leikata just laserilla jos esim. vedellä voi kuparia leikata?

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 20.1.2009 12:24

Siis niin voi vedellä kyllä sen tiedän.. Mutta olisi tuossa just yks tuttu kuka vois leikata laaserilla. Sen taki kysymys kuulukin että mistä materiaalista kannattais sitten valmistaa ? Vai saako mistää edullisesti tilattua kannentiivistettä.. Käsittääkseni aika hinnakkaita ?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.1.2009 13:05

Eikait nuin ohuita materiaaleja kannata laserilla lähteä käristää. Vesileikkurilla niin ei vääntele piloille ja ehkä pitävätki. Vaan minähän en näistä mittään tiiä, kuha lämpimikseni partaani tupisen.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 20.1.2009 14:16

nyt en ymmärrä miksi sun pitää se kansipahvi teettää. Laita sinne 2.0 16v kansipahvi, se on metallinen G3 mallissa ja kestää. itse myynyt noita tiivareita kymmenisen kappaletta ja osa juurikin samanlaiseen yhdistelmään kuin sinulla.
vaikka leikkaat sen kuparista niin se ei semmoisenaan toimi vaan pitää käsitykseni mukaan "leivittää" ja tämä ei nyt helppo homma olekaan kuparin kanssa.
joskus koitettu tehdä pienimunaiseen 6-syl koneeseen kuparista ja leivityksen yhteydessä se suli kun ei oltu tarkkoina.

pari syytä miksi ei kannata:
1. Kallis
2. vaikea valmistaa
3. tyhmä paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä(ostaa sen metallisen tiivisteen)

originaalinnumero osalle on muuten 048103383D ja 78.80€ hinta.
sen saa myös tarvikkeena huomattavasti alle tuon ja tuli ainakin ennen victor reinzinä joka on laadukas laite.

edit: se pahvi on muistaakseni 1.6-1.8mm luokkaa

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 20.1.2009 15:18

reinz tosiaan löytyy ja nro. on 2930500 varaosaliikkeestä n30e

Uhtuan Parooni
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.2.2008 16:28

ViestiKirjoittaja Uhtuan Parooni » 21.1.2009 19:12

No minäpä käyn semmottisen silloin hakemassa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa