Corrado G60 sammui eikä enää käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60 sammui eikä enää käynnisty
Eli illalla lähin ajeleen töistä kotiin, niin pääsin kilometrin ja yhtäkkiä parin sekunnin ajan näkyi laturivalo ja kun se sammui, niin painoin kaasua ja auto alkoi tukehtumaan. Eikun auto sivuun ja sammuikin ihan omiaan, kun starttasin autoa niin auto starttaa ihan hyvin muttei käynnisty.
Siinä sateessa en paljon muuta viitsiny alkaa kokeilemaan, kuin että kipinää tulee, bensaa on, kaikki hihnat pyörivät jne.
Lauantaina vasta pääsen corroa tutkimaan, eli onko ideoita tai neuvoja mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Niin ja bensapumpun sulake on ehjä. Mistäs näkisi kätevästi että tuleeko bensa konehuoneeseen asti? Taas kaikki neuvot kelpaavat ja linkit toiseen topiciin!
Siinä sateessa en paljon muuta viitsiny alkaa kokeilemaan, kuin että kipinää tulee, bensaa on, kaikki hihnat pyörivät jne.
Lauantaina vasta pääsen corroa tutkimaan, eli onko ideoita tai neuvoja mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Niin ja bensapumpun sulake on ehjä. Mistäs näkisi kätevästi että tuleeko bensa konehuoneeseen asti? Taas kaikki neuvot kelpaavat ja linkit toiseen topiciin!
Kävin tänään testaamassa tuota bensapumppua niin näyttäs bensaa tulevan suuttimiin asti. Siinä kun vähä ronkin, niin kaikki ne suuttimelle menevät johdot ovat aivan hirveässä kunnossa ja osasta kuoret lähteny käveleen, niin oisko siinä sitten vian syy ettei aukaise suuttimia. Niihinkin tulee virtaa yleismittarin mukaan kun siitä "jakopalikalle" tulevasta liittimestä kattelin.
Eli kuinkas ne liittimet saa helpoitin irti ja uusittua johdotukset? Onko helpointa ottaa se päällä kulkeva bensakapula irti ja mites nuo suuttimet siihen sanoo? Millanen tiivistys niissä on jne. kun ei noihin oo tullu perehdyttyä aikaisemmin.
Eli kuinkas ne liittimet saa helpoitin irti ja uusittua johdotukset? Onko helpointa ottaa se päällä kulkeva bensakapula irti ja mites nuo suuttimet siihen sanoo? Millanen tiivistys niissä on jne. kun ei noihin oo tullu perehdyttyä aikaisemmin.
Tänään lähti auton paska käyntiin ja ei muuta tullut vaihdettua, kuin nuo suuttimien johdot. Tosin oli sitten mennyt öljypuolelle ihan h**vetisti bensaa. 5cm yli maksimirajan oli pinta ja haisi bensalle. Auto kävi ihan hyvin ja sitten alkoi röpöttää ja tukehtua. Onneksi ei tullut lähettyä kierrokselle ennen tuota öljyn tilanteen huomaamista. Sunnuntaina vaan ostomaan uudet öljyt ja suodattimet kehiin. Ajotuskin oli ihan kohillaan, kun tuli senkin samalla katsottua.
Edit 22.12
Nyt on uudet öljyt ja suodattimen kiinni ja hyvin kukkuu taas. Kai se vika sitten oli noissa suuttimien johdotuksissa, kun ei sinne muuta osaa tullut laitettua.
Edit 22.12
Nyt on uudet öljyt ja suodattimen kiinni ja hyvin kukkuu taas. Kai se vika sitten oli noissa suuttimien johdotuksissa, kun ei sinne muuta osaa tullut laitettua.
Noniin. Auton sai käyntiin tekemällä pieniä starttauksia, mutta sitten tukehtuu kokoajan ja röpöttää. Kun sen saa pysymään tyhjäkäyntiä ja antaa vähän kierroksia, niin palautuessa meinaa tukehtua ja alkaa röpöttämään, tästä se sitten joko tasaantuu tai sammuu. Tuntuu että saa liikaa bensaa ja pakokaasukin haisee hieman oudolle. Mitäs antureita tuolla on mitä kannattaa tarkistaa ja mahdollisesti korvata uusilla?
Onko ne kaksi mikrokytkintä ehjiä, jotka on siinä kaasuläpän yläpuolella ?
Toinen ottaa herkästi koriin kiinni, jos on jokin moottorin tukikumi rikki. Vääntää kytkimen pois paikalta.
Huomasin tuossa omassani niin käynneen kun ihmettelin miks kone käy kovilla kierroksilla kun on pysähtyy ja tasaantuu hetken kuluttua. Jäljetkin löytyy pellistä.
Oliskohan tuolla jotain asiaa vikaa ? Joku viisaampi vois valaista mitä esim. ne kaksi mikrokytkintä tekee niiden ollessa pohjassa/ylhäällä. Kiinnostais myös.
Ens viikolla on omassa projektissa moottorin nosto takas paikalle. Saa nähä starttaako edes...
Toinen ottaa herkästi koriin kiinni, jos on jokin moottorin tukikumi rikki. Vääntää kytkimen pois paikalta.
Huomasin tuossa omassani niin käynneen kun ihmettelin miks kone käy kovilla kierroksilla kun on pysähtyy ja tasaantuu hetken kuluttua. Jäljetkin löytyy pellistä.
Oliskohan tuolla jotain asiaa vikaa ? Joku viisaampi vois valaista mitä esim. ne kaksi mikrokytkintä tekee niiden ollessa pohjassa/ylhäällä. Kiinnostais myös.
Ens viikolla on omassa projektissa moottorin nosto takas paikalle. Saa nähä starttaako edes...
Kai se romu on kiikutettava korjaamolle, kun alkaa taito ja hermot loppua. Jospa pääsis samalla eroon tuosta vilkkuvasta öljynpainevalosta. Siihenkin molemmat anturit vaihdettu Laakkoselta haettuihin, mutta ei ne mitään auttaneet. Tosiaan kylmänä ei lähde mitenkään käyntiin, mutta kun annoin tunnin olla lämppärissä, niin lähti ekalla starttauksella. 70km kävin hurua heittämässä ja sammuttelin ja käynnistelin välissä, niin hyvin toimi.
itsellä ihan sama ongelma tällä hetkellä...auto starttaa kyllä kylmänä hyvin ja käy hyvin, mutta kun vähän lämpee, se sammuu ja sit ei lähe käyntii vähää aikaa...yritä nyt sellasella ajella missää..ku tiedä millon se taas jättää tienpäälle...kuullut että mahdollisesti bensan suodatin voisi olla tukossa?? "onko se siinä oikean puoleisen umpion edessä" ? sanovat että tankista liikkeelle lähteny paskaa ja pakkautunu suodattimee, päästää vähän bensaa läpi kunnes menee tukkoo eikä enää anna bensaa, kunnes taas moska lasleutuu alas..onko mitään tietoa, 91 1.8 G60 jet..onko siinä bensapumppu missä?? voiko myös olla mahdollista että pumpussa kosketus häiriöitä kautta kosteutta?? kaikki liittimet käyty läpi ja suihkutettu crc:tä...ei kostetutta konehuoneessa..
Pumppu on bensatankis ja suodatin on auton pohjassa taka-akselin lähellä. Uusi maksaa luokkaa 10e joten kannattaa vaihtaa jos ei oo vaihtanut.
tankissa on siirtopumppu joka ainakin marmorilla maksoi noin 60€ ja sitten auton alla siinä suodattimen yhteydessä on ruiskupumppu joka maksaakin sitten jo 250€ marmorilla..
mikähän mahtaa olla se joka on on oikean umpion edessä mihin menee kaks paksua bensaletkua ja, ehkä virtapiuhoja?
taitaapi olla aktiivihiilisuodatin.. mikäli konepellin alla on syylärin päällä alkuperäinen lätkä, niin siinä on tarra mistä voipi katsoa mitä se tekee..
90 puolivälissä vaihtui yhden pumpun systeemiin. Dopilta saa sopivaa Boschin pumppua 200e mutta ei ilmeisesti sopivaa polttoaineanturia. Jenkeiltä saa VDO pumpu + anturin about 350$
Tosin jos se pierpurgi polttoainepumppu hajoaa niin se kyllä yleensä vissiin laukeaa sit kerrasta. Näin ainakin itselläni, myös sulake meni.
Tosin jos se pierpurgi polttoainepumppu hajoaa niin se kyllä yleensä vissiin laukeaa sit kerrasta. Näin ainakin itselläni, myös sulake meni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa