Corrado G60 sammui eikä enää käynnisty

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

Corrado G60 sammui eikä enää käynnisty

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 3.12.2008 0:12

Eli illalla lähin ajeleen töistä kotiin, niin pääsin kilometrin ja yhtäkkiä parin sekunnin ajan näkyi laturivalo ja kun se sammui, niin painoin kaasua ja auto alkoi tukehtumaan. Eikun auto sivuun ja sammuikin ihan omiaan, kun starttasin autoa niin auto starttaa ihan hyvin muttei käynnisty.

Siinä sateessa en paljon muuta viitsiny alkaa kokeilemaan, kuin että kipinää tulee, bensaa on, kaikki hihnat pyörivät jne.

Lauantaina vasta pääsen corroa tutkimaan, eli onko ideoita tai neuvoja mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Niin ja bensapumpun sulake on ehjä. Mistäs näkisi kätevästi että tuleeko bensa konehuoneeseen asti? Taas kaikki neuvot kelpaavat ja linkit toiseen topiciin!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.12.2008 5:56

Vekopan ja kaasuläppäkotelon välissä on lyhyt pätkä polttoaineletkua klemmareilla kiinni. Tekee noin 180 ast. mutkan. Siitä kun löysäät hieman klemmaria, niin pitäs bensan roiskua.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 3.12.2008 8:43

itsellä oli samoja oireita ja syylliseksi paljastui tankissa oleva siirtopumppu.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.12.2008 23:09

Riippuu vähä vuosimallista että onko yks bensapumppu vai kaks, ~90-> on vaa yks pumppu. Itteltä kans hajos pierupurkin bansapumppu. Katso sulaketaulusta onko pumpun sulake ehjä.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 4.12.2008 8:45

Niin tosiaan auto on -91 ja sulake on ehjä. Jotain perus hurinaa kuuluu kun iskee virrat päälle.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 6.12.2008 20:03

Kävin tänään testaamassa tuota bensapumppua niin näyttäs bensaa tulevan suuttimiin asti. Siinä kun vähä ronkin, niin kaikki ne suuttimelle menevät johdot ovat aivan hirveässä kunnossa ja osasta kuoret lähteny käveleen, niin oisko siinä sitten vian syy ettei aukaise suuttimia. Niihinkin tulee virtaa yleismittarin mukaan kun siitä "jakopalikalle" tulevasta liittimestä kattelin.

Eli kuinkas ne liittimet saa helpoitin irti ja uusittua johdotukset? Onko helpointa ottaa se päällä kulkeva bensakapula irti ja mites nuo suuttimet siihen sanoo? Millanen tiivistys niissä on jne. kun ei noihin oo tullu perehdyttyä aikaisemmin.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 7.12.2008 17:09

mulla oma passatti hajos vanhalla omistajalla vissiin samalla tavalla. oli menny kampuranpäästä siitä siivapyörästä se kiila niin että jako meni päin v*****. kannattaa merkit kattoo kohalleen...

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 17.12.2008 9:17

Nyt on uudet johdotukset tehty suuttimille. Mitäs kaikkia antureita kannattaa tarkistella, jotka saattaisivat vaikuttaa tohon käynnistymiseen?

Nostin vähän jakohihnankoteloa ni lähti flekti huriseen :D Taitaa ollahyvät kosketushäriöt jossakin. Niin ja kahta fanttiakin on nyt kokeiltu.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.12.2008 10:01

tuleeko kipinä? Digifantsu voi polttaa syttyfettinsä boxista ja sytty katoaa tai on todella heikko.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 17.12.2008 14:11

Tulee kipinää ja oli ihan hyväkin vielä.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 17.12.2008 16:33

mulla ainakin hajos omasta g60 syncrosta aikanaan samalla tavalla virranjakajan hall anturi. kipinä kyllä tuli mutta ihan milloin sattui

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 17.12.2008 16:34

Moottorin ajoitus tarkistukseen. Jos kerran bensaa ja kipinää tulee, niin ei oikein muuta mahdollisuutta.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 20.12.2008 2:25

Tänään lähti auton paska käyntiin ja ei muuta tullut vaihdettua, kuin nuo suuttimien johdot. Tosin oli sitten mennyt öljypuolelle ihan h**vetisti bensaa. 5cm yli maksimirajan oli pinta ja haisi bensalle. Auto kävi ihan hyvin ja sitten alkoi röpöttää ja tukehtua. Onneksi ei tullut lähettyä kierrokselle ennen tuota öljyn tilanteen huomaamista. Sunnuntaina vaan ostomaan uudet öljyt ja suodattimet kehiin. Ajotuskin oli ihan kohillaan, kun tuli senkin samalla katsottua.

Edit 22.12

Nyt on uudet öljyt ja suodattimen kiinni ja hyvin kukkuu taas. Kai se vika sitten oli noissa suuttimien johdotuksissa, kun ei sinne muuta osaa tullut laitettua.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 28.12.2008 10:57

Vainiin. Taas kun koitti tota romua käynnistää niin ei lähe päälle. Alkuun köhäs niin että ois vähän luvannu käynnistyä, mutta ei. Sama vaivaa siis jatkuu. Autolla ei ole tullut ajettua sen jälkeen, kun sitä viimeks testaili. Ideoita?

Onko jollakin digifantin toimitakaavioita tai jotain?

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 28.12.2008 19:19

Noniin. Auton sai käyntiin tekemällä pieniä starttauksia, mutta sitten tukehtuu kokoajan ja röpöttää. Kun sen saa pysymään tyhjäkäyntiä ja antaa vähän kierroksia, niin palautuessa meinaa tukehtua ja alkaa röpöttämään, tästä se sitten joko tasaantuu tai sammuu. Tuntuu että saa liikaa bensaa ja pakokaasukin haisee hieman oudolle. Mitäs antureita tuolla on mitä kannattaa tarkistaa ja mahdollisesti korvata uusilla?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 28.12.2008 21:55

Onko ne kaksi mikrokytkintä ehjiä, jotka on siinä kaasuläpän yläpuolella ?
Toinen ottaa herkästi koriin kiinni, jos on jokin moottorin tukikumi rikki. Vääntää kytkimen pois paikalta.
Huomasin tuossa omassani niin käynneen kun ihmettelin miks kone käy kovilla kierroksilla kun on pysähtyy ja tasaantuu hetken kuluttua. Jäljetkin löytyy pellistä.

Oliskohan tuolla jotain asiaa vikaa ? Joku viisaampi vois valaista mitä esim. ne kaksi mikrokytkintä tekee niiden ollessa pohjassa/ylhäällä. Kiinnostais myös.

Ens viikolla on omassa projektissa moottorin nosto takas paikalle. Saa nähä starttaako edes...

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 2.1.2009 11:00

Ehjänä nuo mikrokytkimet näyttävät olevan. Tulipa uusittua samalla tuo sininen lämpöanturi eikä siinäkään vika ollut. Tuntus siltä että lämpimänä auto toimii ihan hyvin, muttta kylmänä perseilee.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 12.1.2009 11:42

Kai se romu on kiikutettava korjaamolle, kun alkaa taito ja hermot loppua. Jospa pääsis samalla eroon tuosta vilkkuvasta öljynpainevalosta. Siihenkin molemmat anturit vaihdettu Laakkoselta haettuihin, mutta ei ne mitään auttaneet. Tosiaan kylmänä ei lähde mitenkään käyntiin, mutta kun annoin tunnin olla lämppärissä, niin lähti ekalla starttauksella. 70km kävin hurua heittämässä ja sammuttelin ja käynnistelin välissä, niin hyvin toimi.

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 13.1.2009 18:57

itsellä ihan sama ongelma tällä hetkellä...auto starttaa kyllä kylmänä hyvin ja käy hyvin, mutta kun vähän lämpee, se sammuu ja sit ei lähe käyntii vähää aikaa...yritä nyt sellasella ajella missää..ku tiedä millon se taas jättää tienpäälle...kuullut että mahdollisesti bensan suodatin voisi olla tukossa?? "onko se siinä oikean puoleisen umpion edessä" ? sanovat että tankista liikkeelle lähteny paskaa ja pakkautunu suodattimee, päästää vähän bensaa läpi kunnes menee tukkoo eikä enää anna bensaa, kunnes taas moska lasleutuu alas..onko mitään tietoa, 91 1.8 G60 jet..onko siinä bensapumppu missä?? voiko myös olla mahdollista että pumpussa kosketus häiriöitä kautta kosteutta?? kaikki liittimet käyty läpi ja suihkutettu crc:tä...ei kostetutta konehuoneessa..

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.1.2009 19:00

Pumppu on bensatankis ja suodatin on auton pohjassa taka-akselin lähellä. Uusi maksaa luokkaa 10e joten kannattaa vaihtaa jos ei oo vaihtanut.

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 13.1.2009 19:05

mikähän mahtaa olla se joka on on oikean umpion edessä mihin menee kaks paksua bensaletkua ja, ehkä virtapiuhoja??

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 13.1.2009 19:32

voiko olla myös mahdollista,että virtalukossa olisi jotain?? koska mitää ei kuitenkaa taphdu vaikka kuinka heiluttelet avainta auton ollessa käynnissä..miksi kaikki tapahtuu vasta kun auto lämpeää¿¿¿

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 13.1.2009 20:33

Pumppu on bensatankis ja suodatin on auton pohjassa taka-akselin lähellä. Uusi maksaa luokkaa 10e joten kannattaa vaihtaa jos ei oo vaihtanut.


tankissa on siirtopumppu joka ainakin marmorilla maksoi noin 60€ ja sitten auton alla siinä suodattimen yhteydessä on ruiskupumppu joka maksaakin sitten jo 250€ marmorilla..

mikähän mahtaa olla se joka on on oikean umpion edessä mihin menee kaks paksua bensaletkua ja, ehkä virtapiuhoja?


taitaapi olla aktiivihiilisuodatin.. mikäli konepellin alla on syylärin päällä alkuperäinen lätkä, niin siinä on tarra mistä voipi katsoa mitä se tekee..

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 13.1.2009 20:51

tankissa on siirtopumppu joka ainakin marmorilla maksoi noin 60€ ja sitten auton alla siinä suodattimen yhteydessä on ruiskupumppu joka maksaakin sitten jo 250€ marmorilla..

Riippuu vuosimallista. Uudemmissa on pumppu vain tankissa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.1.2009 20:56

90 puolivälissä vaihtui yhden pumpun systeemiin. Dopilta saa sopivaa Boschin pumppua 200e mutta ei ilmeisesti sopivaa polttoaineanturia. Jenkeiltä saa VDO pumpu + anturin about 350$

Tosin jos se pierpurgi polttoainepumppu hajoaa niin se kyllä yleensä vissiin laukeaa sit kerrasta. Näin ainakin itselläni, myös sulake meni.

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 15.1.2009 14:21

ok....eli vika nyt nähtävästi ei sitten ole pumpusssa...koska auto toimii vähän aikaa ihan ok...mutta sitten sanoo sopparin irti..kunnes taas käyntii...roskaa jossain?? tuskin pummpu näin tekisi ellei kosketus häikkää piuhoissa..??

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.1.2009 7:47

Scirocco temppuili kun rele oli menossa rikki bensapumpulta. Samalla oli kyllä kontaktivikaa sulaketaulussakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa