Moi,
Omistajan käsikirja on jossain hukassa ja ihmettelin tuossa ARX koneen öljytilavuutta.
Onkos se sama kuin suurimmassa osassa VAG 1.8T koneita, eli 4,5 litraa?
- Julle
1.8T ARX öljytilavuus
Valvoja: ffp jäsenet
Autodata sanoo myös että 16v kakkis on yhdellä nokalla sekä jarruneste tilavuudeksi joku kolme litraa muistaakseni.
Tarkistakaapas ne tiedot kenellä autodata on. Mun autodatan käyttö loppu tuohon tietoon.
Piti jarrunesteet vaihtaa joskus ja katsoin tuosta.. no en uskonu ja kysyin korjaamolta.
Tilavuushan oli jotain puolen litran luokkaa tyhjään jarrupiiriin.
Eli usko meni koko ohjelmaan.
Tarkistakaapas ne tiedot kenellä autodata on. Mun autodatan käyttö loppu tuohon tietoon.
Piti jarrunesteet vaihtaa joskus ja katsoin tuosta.. no en uskonu ja kysyin korjaamolta.
Omassa AEB:issa on 3.5L pistä öljyä ja seuraa tikkua ni tulee tarpeeks.
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AEB-moottori
Näin kertoo myös autowiki. Suurimmassa osassa tosin näyttäisi olevan 4,5l, ARX:ää ei tuolta vaan löydy.
Lähinnä mietin, jos on 3,5l niin 4 litran pönikkä riittää, mutta jos on 4,5l niin pitää ostaa yksi ylimääräinen 1 litran pönikkä. Mutta taidan ottaa tuon 4+1l niin onpahan sitten öljyä mitä lisäillä. Tosin oma pelini ei ole koskaan nimeksikään öljyä kuluttanut.
hb81 kirjoitti:Autodata sanoo myös että 16v kakkis on yhdellä nokalla sekä jarruneste tilavuudeksi joku kolme litraa muistaakseni.
16V kakkis on Autodatassa sen takia yhdellä nokalla, koska nokkaremmi ei mene kuin toisen nokan kautta ja tämä nokka pyöritetään sitten toista. Jarrunestetilavuus on tosiaan tuon mukaan 2-2,5l :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”