Osaisiko joku sanoa onko alla olevat lambdojen käyrät oikeanlaisia? Eli antavatko lambdat oikeanlaisen käyrän ulos. Punainen käyrä kuvaa katalysaattorin etupuolella olevaa lambdaa ja vihreä katalysaattori takapuolella olevaa. Sininen käyrä näyttää katalysaattori lämpötilaa.
Lambda käyrien asteikkona on 0.1Volttia/ruutu. Lämpötila asteikon max 800astetta.
Etummainen lambda vaihtelee n. 0.1-0.8 volttia(tämä ilmeisesti OK?) ja takimmainen n. 0.1-0.75 volttia. Jostain luin, että takimmainen pitäisi olla n. 0.5-0.8 volttia?
Mittaus on tehty ajon aikana.

Ongelmana on että antaa vikakoodia
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Pitäisi saada selville onko katalysaattori oikeasti tiensä päässä vai onko vika lambdoissa.
Jostain jenkkilän volkkarifoorumilta lueskelin, että ECU:n päivityksellä tämä vikakoodi häviäisi. Perustui siihen, että alunperin tehtaalla on asetetttu liian korkea kynnys katalysaattorin hyötysuhteelle. Tämä päivitys pienentäisi siis tätä kynnystä. Onko tästä kenelläkään omakohtaista kokemusta?
Lukemani perusteella tämä vika koskee kaikkia bensamoottoreita missä on 2 tai enemmän lambdoja.
Onko muilla ollut ongelmaa tuon vikakoodin kanssa?