Kannattaako dumppi tai by-pass venttiili asentaa heti kompurakotelon jälkeen ahtoputkeen vai vasta väijäähdyttimen jälkeen juuri ennen kaasuläppää?
Näillä oli muistaakseni joku heinoinen toiminnallinen ero, mutta ei nyt muista että miten kumpikin käyttäytyi. Enkä nyt tarkoita dumpin ja by-passin toimintaperiaatteita :)
Dumpin / by-passin sijoitus ahtoputkistossa
Valvoja: ffp jäsenet
Kompurakotelon jälkeen oli itsellä ainakin tt:ssä vakiona. Nopeampi reagointi tuolla varmaan saavutetaan? Jos olisi ideaaliputkisto, eikä virtaushäviöitä, niin silloin paine olisi tasan sama joka paikassa putkistossa, jolloin tuolla ei olisi mitään väliä. IC etenkin muodostaa virtausvastusta ja paine saapuu imusarjalle hieman myöhemmin->hitaampi toiminta. Näin tulkitsisin tuota maalaisjärjellä, mutta toimii varmasti missä tahansa kohdassa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa