abs ruksuttaa viime metreillä pysähdyttäessä Vika/ominaisuus
Valvoja: ffp jäsenet
abs ruksuttaa viime metreillä pysähdyttäessä Vika/ominaisuus
Eli sellainen vika/ominaisuus, jota en ole aikasemmin huomannut eli tänä kesänä olen leonissa huomannut, että kun pysähtyy niin viimeisillä metreillä abs ruksuttaa vastaa, vaikka en paina kovin jarrua. Tätähän abs jarrut voivat, tehä silloin, kun on esim. hieonoa hiekkaa pyörien alla.
No nyt se tekee sitä joka päivä parikin kertaa, vaikka olen varmasti pitävällä pinnalla.
Tosin renkaat on edessä eri paria. Puhkeamisen vuoksi ja toisessa renkaassa vain pari milliä pintaa enään (voisiko johtua jotenkin siitä) Myös siis eri pari vanteet edessä, vaikka koko on sama. Eli 225/40R18
Muuten jarrut pelittää hyvin ja tosiaan abs toimii hyvin ja vikavaloja ei ainakaan pala. Ärsyttää vaan toi, että juuri ennen pysähtymistä abs rutisee vastaan siis auto ei mitenkään tökkää yllättäen ainut, että poljin tärrää ja rutisee absit.
Tekee tätä varsin usein, kun on juuri lähtenyt ajamaan.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
No nyt se tekee sitä joka päivä parikin kertaa, vaikka olen varmasti pitävällä pinnalla.
Tosin renkaat on edessä eri paria. Puhkeamisen vuoksi ja toisessa renkaassa vain pari milliä pintaa enään (voisiko johtua jotenkin siitä) Myös siis eri pari vanteet edessä, vaikka koko on sama. Eli 225/40R18
Muuten jarrut pelittää hyvin ja tosiaan abs toimii hyvin ja vikavaloja ei ainakaan pala. Ärsyttää vaan toi, että juuri ennen pysähtymistä abs rutisee vastaan siis auto ei mitenkään tökkää yllättäen ainut, että poljin tärrää ja rutisee absit.
Tekee tätä varsin usein, kun on juuri lähtenyt ajamaan.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Mulla tekee juurikin kuvatunlaista ruksutusta (vaimea polkimen vaste sekä samaan tahtiin kuuluva nakutus), mutta kyseessä on 1990 G60 Corrado...
Jarrun varoitusvalo (ei ABS:n vaan normi-/käsijarrun valo) palaa startin jälkeen n. 15 sekuntia, jonka jälkeen sammuu. Joskus ABS toimii, joskus ei...
Mikähän lie... Jos jollakin olis VAG-COM Rovaniemellä, niin jarrukoodit sais vissiin ulos tosta multa...?
Jarrun varoitusvalo (ei ABS:n vaan normi-/käsijarrun valo) palaa startin jälkeen n. 15 sekuntia, jonka jälkeen sammuu. Joskus ABS toimii, joskus ei...
Mikähän lie... Jos jollakin olis VAG-COM Rovaniemellä, niin jarrukoodit sais vissiin ulos tosta multa...?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niissä pyörintäkehissä on usein niin paljon paskaa vanhoissa autoissa että menee vikatilaan sen takia.
Nimim. vahingossa saatiin 15 v toimimattomat jarrut toimimaan puhalluksella :)
Uudemmista järjestelmistä en osaa sanoa mutta todella kiinnostaa että voiko renkaiden kuluneisuus saada moista aikaan?
Kerro tulokset kun vika selviää, eiks je?
Nimim. vahingossa saatiin 15 v toimimattomat jarrut toimimaan puhalluksella :)
Uudemmista järjestelmistä en osaa sanoa mutta todella kiinnostaa että voiko renkaiden kuluneisuus saada moista aikaan?
Kerro tulokset kun vika selviää, eiks je?
Tosiaan ei mikään varoitusvalo pala ja tekee tuota varsinkin, kun pidempää ajamatta/painamatta jarrua. Herkemmin tekee, kun on vaikka hiekkaa pinnalla vähäsen.
Tosiaan toisessa kumissa pintaa n.4mm ja toisessa vain 2mm. Kerron miten kävi, kun saan uudet renkaat tilalle.
Jarrupalat vaihdettiin talvella myös. Levyt ovat kuulemma jo vähän kuluneet ne pitää seuraavassa huollossa varmaan vaihtaa.
Auto siis 2003 ja ajettu n.100tkm.
Mielestäni alkoi tehä tuota juuri silloin, kun rengas puhkesi ja vaihdoin toisen renkaan/vanteen tilalle.
A3 ei tälläistä tehnyt, vaikka oli pintaa jäljellä alle milli. Eli sen takia juuri veikkaan, että johtuu tuosta kuvio erosta tai tiedä sitten, kun kuitenkin eri autot kyseessä.
Tosiaan toisessa kumissa pintaa n.4mm ja toisessa vain 2mm. Kerron miten kävi, kun saan uudet renkaat tilalle.
Jarrupalat vaihdettiin talvella myös. Levyt ovat kuulemma jo vähän kuluneet ne pitää seuraavassa huollossa varmaan vaihtaa.
Auto siis 2003 ja ajettu n.100tkm.
Mielestäni alkoi tehä tuota juuri silloin, kun rengas puhkesi ja vaihdoin toisen renkaan/vanteen tilalle.
A3 ei tälläistä tehnyt, vaikka oli pintaa jäljellä alle milli. Eli sen takia juuri veikkaan, että johtuu tuosta kuvio erosta tai tiedä sitten, kun kuitenkin eri autot kyseessä.
itselläni tekee samaa raksutusta aika usein. Silloin kun vaihdoin levyt taakse niin raksutus/ valon palaminen loppui n. pariksi kuukaudeksi, ja nyt taas on sama vika että raksuttaa ABS:t vastaan kun tulee risteykseen joka on täysin puhdas ja renkaat ovat uudet. mitähän nuolla ABS antureilla on hintaa nykyään?
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
VAS:lla saa luettua abs:ien ohjearvoryhmästä jokaisen pyörän nopeuden kun auto liikkuu.. Kerran oli kans vastaava vika yhdessä A4:ssa, vaikkei ollut vauhtia kuin 10km/h, niin abs:it paukutti oikein kunnolla.. sitten huomattiin että kuskin puolen etupyörä pyörii muka 5km/h kun muut menee jo 10km/h.. Kun vauhti sitten jarruttaessa laski 5km/h:ssa, kuskin pyörä oli jo testerin mukaan pysähtynyt, ja alkoi abs:ien paukutus..
Kuskin pyörän abs anturi oli kauempana tunnistinkehästä kuin muut, ja mittasi näin ollen väärin, anturi pois, puhdistus, ja anturi takaisin, ilmaväli tasoittui, ja auto pelitti taas niinkuin kuuluukin..
saakohan vag-comilla luettua noita nopeuksia, en sitten tiedä, mutta ne anturien ja anturikehien ilmavälit kannattaa tarkistaa jos on kys. ongelmia..
Kuskin pyörän abs anturi oli kauempana tunnistinkehästä kuin muut, ja mittasi näin ollen väärin, anturi pois, puhdistus, ja anturi takaisin, ilmaväli tasoittui, ja auto pelitti taas niinkuin kuuluukin..
saakohan vag-comilla luettua noita nopeuksia, en sitten tiedä, mutta ne anturien ja anturikehien ilmavälit kannattaa tarkistaa jos on kys. ongelmia..
Saa. Tässä ohjeet miten.
http://www.onboarddiagnostics.co.uk/vagmovies/abs_demo.htm
edit: tuolla paljon muitakin havainnollistavia demoja vag-comin käyttöä helpottamaan jos lontoo luonnistuu. http://www.onboarddiagnostics.co.uk/diagnostic_tools/vag-com_diagnostic_tool/
http://www.onboarddiagnostics.co.uk/vagmovies/abs_demo.htm
edit: tuolla paljon muitakin havainnollistavia demoja vag-comin käyttöä helpottamaan jos lontoo luonnistuu. http://www.onboarddiagnostics.co.uk/diagnostic_tools/vag-com_diagnostic_tool/
Käytin tänään 2001 mallin Passattia vetonivelen vaihdossa ja tämän jälkeen huomasin jarrupolkimen täristävän vastaan juuri ennen pysähtymistä vaikkei renkaat oikeasti lukkiudukkaan. Faijalla -95 vm mersussa ihan sama juttu tosin ollut jo pitkään ja toistuu huomattavasti useammin.
Jurnutus ärsyttää todella paljon vaikkei ole vakavaa. Onko siis käynyt niin, että vetoniveltä (kuskipuolelle) vaihdettaessa on joku antura liikahtanut tms... Pajalla isäntä muuten ilmoitti, että meinas olla vanhan vetonivelen irroittaminen aika työläs. Oli kuulemma joku pultti ollut enemmän kun tiukassa. Voiko tällä olla vaikutusta?
Kiitos kommenteista jos sellaisia tullee...
Jurnutus ärsyttää todella paljon vaikkei ole vakavaa. Onko siis käynyt niin, että vetoniveltä (kuskipuolelle) vaihdettaessa on joku antura liikahtanut tms... Pajalla isäntä muuten ilmoitti, että meinas olla vanhan vetonivelen irroittaminen aika työläs. Oli kuulemma joku pultti ollut enemmän kun tiukassa. Voiko tällä olla vaikutusta?
Kiitos kommenteista jos sellaisia tullee...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
On melko tavallista että vetarin ulkonivelen ympärille kutistettu hammas-
kehä on ruostunut ja mennyt poikki. Tämä siis B5 A4:sessa etenkin
takapäässä. Jotkut vaihtavat ulkonivelen ja jotkut hitsaavat kehä takaisin
kasaan.
Juurikin noin, myös kehän/anturin liian suuri ilmaväli verrattuna muihin antureihin aiheuttaa samaa rutinaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa