Venton bensan viennistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Venton bensan viennistä?
mistähän mahtaa johtua ku vento vie semmosta 7l/100 ja yliki.. ja isännän tohelo vie 6l/100 vaikka on samat koneet ja toledolla ajettu yli 300tkm ja ventolla 230tkm?? eikä vaikuta ajotapaan erot.. söörtsistä luin että vaikuttais ku vaihtaa ne venttiilikumit? ku öljyäki vie...
nyt se on pariin otteeseen alkanu viemään 8L/100km.. tosin ei vaikuta ajaako kaupungissa vai maantiellä.. ja kylmänä ku starttaa niin käy todella kovaa..mutta sitteku lämpee niin tasaantuu..ja sitte vkun kiihdyttää niin välillä meinaa nykiä. ja paikalla painaa kaasua niin palautuu tosi hitaasti tyhjäkäynnille?? mikähän mättääs?
tänää tiedustelin koululla niin kappas..siellä on vikakoodin lukukone..
mutta mutta..mikähän siinä voisi olla vikana,,ku se on ruvennu sammuileen yhtä äkkiä isäntä ajeli sillä niin meni risteykseen heitti vapaalle nini auto sammui..ja sitte ku starttaa käyntiin lähtee käyntiin mutta sammuu saman tien..eikä taho jaksaa käydä tyhjäkäyntiä kylmällä..mutta sitteku lämpee niin käy??
mutta mutta..mikähän siinä voisi olla vikana,,ku se on ruvennu sammuileen yhtä äkkiä isäntä ajeli sillä niin meni risteykseen heitti vapaalle nini auto sammui..ja sitte ku starttaa käyntiin lähtee käyntiin mutta sammuu saman tien..eikä taho jaksaa käydä tyhjäkäyntiä kylmällä..mutta sitteku lämpee niin käy??
No mulla on nyt kans ventossa ilmenny et ku kylmänä starttaa niin aluks ei lähde käymään mut toisella tai kolmannella lähtee, mutta käy hetken aikaa just ja just tyhjäkäyntiä ja sit sammuu, paitsi jos vähän aikaa kaasuttelee niin sen jälkeen käy tyhjäkäyntiä ihan hyvin ja toimii normaalisti ja käynnistyy myös normaalisti.
"nyt se on pariin otteeseen alkanu viemään 8L/100km.. tosin ei vaikuta ajaako kaupungissa vai maantiellä.. ja kylmänä ku starttaa niin käy todella kovaa..mutta sitteku lämpee niin tasaantuu..ja sitte vkun kiihdyttää niin välillä meinaa nykiä. ja paikalla painaa kaasua niin palautuu tosi hitaasti tyhjäkäynnille?? mikähän mättääs?"
Mulla on ruvennut 2.0 l 8V vento tekee ihan samaa eli tota nykimistä,
ja kierrokset palautuu tosi hitaasti paikaallaan kaasuttaessa ja siitä
johtuen ei moottorijarrutus tunnu toimivan ja on alkanu viemään ihan pirusti keittoo 150 km/ puol tankkia.
Onko siinä minkään sortin diagnoosipistoketta?
Tuossa Golfissa ainakin näkee tyhjäkäyntiseoksen niin, että kytkee jonkun ledi-jännitetesterin pistokken ja akun +-navan väliin. Jos ledi vilkkuu noin 1,5 kertaa/sek, on seos kohdallaan. Jatkuvasti palava ledi kertoo seoksen olevan liian rikas ja pimeä laiha.
Testaus toimii vain, kun kone on käyntilämmin ja sitä on käytetty yli 2000rpm kierroksilla vähintään 30 sekuntia. Mittaus siis koneen käydessä heti ajolenkin jälkeen.
Tuossa Golfissa ainakin näkee tyhjäkäyntiseoksen niin, että kytkee jonkun ledi-jännitetesterin pistokken ja akun +-navan väliin. Jos ledi vilkkuu noin 1,5 kertaa/sek, on seos kohdallaan. Jatkuvasti palava ledi kertoo seoksen olevan liian rikas ja pimeä laiha.
Testaus toimii vain, kun kone on käyntilämmin ja sitä on käytetty yli 2000rpm kierroksilla vähintään 30 sekuntia. Mittaus siis koneen käydessä heti ajolenkin jälkeen.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Vaikuttaa tuo 1.8 kone olevan rungossa kuin rungossa taloudellinen. Oma 220tkm ajettu Passat kuluttaa 6.5-7 litraa ja matkavauhti on aina vähintään rajoitusten mukainen. Viimeisimmän öljynvaihdon jälkeen (syksyllä) eka tankillinen meni todella pienellä annoksella eli 6.1 litran kulutuksella. Nyt talvella olen kokeilun vuoksi kiihdytellyt normaalia reippaammin ja ajanut muutenkin nopeammalla keskinopeudella ja ei se kulutus vaan kasva 7,5 litraa korkeammaksi. Näin isolle autolle miellyttävän pienet lukemat. Ventolla ja Golfilla pääsee varmasti vielä pienemmillä kulutuksilla
No meillä tuo muijan vento ottaa 10-12L eli tankilla (55L) ajaa 400km joka mielestäni on aika reipasta kulutusta tuolle koneelle, 1.8 55kw.
Vikakoodit luettu, mitään ei ollut, konttorilla arvot normaalit. Vuosimalli on -96 ja mittarissa 138tkm. Tulpat ja jakajankansi + pyörijä uusittu 1000km sitten. Vanhoissa ei ollut vikaa mutta vaihdettiin kumminkin eikä mitään muutosta.
Vikakoodit luettu, mitään ei ollut, konttorilla arvot normaalit. Vuosimalli on -96 ja mittarissa 138tkm. Tulpat ja jakajankansi + pyörijä uusittu 1000km sitten. Vanhoissa ei ollut vikaa mutta vaihdettiin kumminkin eikä mitään muutosta.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 15.9.2007 14:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuli ventolla konttorilla käytyä ja leima lappuun vaikka takaiskarit ja etujarrulevyt kuralla ovatkin. Tällaiset päästölukemat tuli, itse en bensavehkeiden päästöistä paljoakaan ymmärrä. Kone AAM 1.8 55kw -96 142tkm.
Päästöt tyhjäkäynnillä
CO% 0
CO 14.7
HC ppm 1
O 0.59
Lambda 1.01
Päästöt kierroksilla
CO% 0.01
CO 14.9
HC ppm 4
O 0.18
Päästöt tyhjäkäynnillä
CO% 0
CO 14.7
HC ppm 1
O 0.59
Lambda 1.01
Päästöt kierroksilla
CO% 0.01
CO 14.9
HC ppm 4
O 0.18
Taitaa mulla olla venton kattivatti tiltissä ku CO% 1.53 ja HC ppm 348. Hämmästyttää vaan kun mun auto o merkitty vähäpäästöiseksi ja eikös siinä ole rajana <100? No mitäs sitä kummastelemaan ku kerra leima tuli. Audissa noi lukemat oli tota samaa kuin jarkolla.
Eniveis toi mun wanha väljä 400tkm bensamersu veti paljon kirkkaammat lukemat ilman mitää katteja KE-jetronicilla.
Bensaa Vento 66kw ABS vei viime reissussa 7l/100 josta suurinosa moottoritieajoa.
Eniveis toi mun wanha väljä 400tkm bensamersu veti paljon kirkkaammat lukemat ilman mitää katteja KE-jetronicilla.
Bensaa Vento 66kw ABS vei viime reissussa 7l/100 josta suurinosa moottoritieajoa.
Mä oisin ihan tyytyväinen noihin kulutuslukemiin.
Vanhempien autossa menee keskikulutus siellä 10litran hujakoilla seka-ajossa. 8 litraa pyöreesti pitkällä matkalla motarilla. Omassa corollassa ei tartte ees mainita lukemia, ne on kyl jotain :D
Mut toisaalta, siitähän saa vaan aivoveritulpan jos rupee itkee parin (desi)litran perään satasella. :D
Vanhempien autossa menee keskikulutus siellä 10litran hujakoilla seka-ajossa. 8 litraa pyöreesti pitkällä matkalla motarilla. Omassa corollassa ei tartte ees mainita lukemia, ne on kyl jotain :D
Mut toisaalta, siitähän saa vaan aivoveritulpan jos rupee itkee parin (desi)litran perään satasella. :D
Viime tankillisella 66kW ABS koneella oleva golffi vei maantiejossa todella rauhallisella ajotyylillä 5.4 litraa sataselle. Vuosihuollossa vaihtoivat tulpat, tulpanjohdot, alipaine letkua ja laitettiin fortet koneeseen niin kulutus laski 6.2 -> 5.4 =) Ostaessa vei jotain 8 litraa/100km, mutta ruiskun kumijalan ja jarrutehostimen alipaineputken vaihto vaikutti jo paljon. Ja nuo sytkäpuolen osat myös.
Mikä ihmeen mittari, ei tuossa semmosia ole ?
Useampaan kertaan tuo tuli laskimella laskettua, kun tuntui aluksi että joku virhe on tullut laskiessa. Kaverikin laski sen varmuuden vuoksi, ja saman tuloksen se sai.
Jos auto on kunnossa, niin rauhallisella ajotyylillä se vie todella vähän.
Minulla on vielä alla 16" renkaat, ja autollakin ajettu 320 000 =)
EDIT: Tänä aamuna kävin tankkaamassa, oli mennyt taas ~6.1 litraa/100km.
Eli tuntuu vähän vaihtelevan.
Useampaan kertaan tuo tuli laskimella laskettua, kun tuntui aluksi että joku virhe on tullut laskiessa. Kaverikin laski sen varmuuden vuoksi, ja saman tuloksen se sai.
Jos auto on kunnossa, niin rauhallisella ajotyylillä se vie todella vähän.
Minulla on vielä alla 16" renkaat, ja autollakin ajettu 320 000 =)
EDIT: Tänä aamuna kävin tankkaamassa, oli mennyt taas ~6.1 litraa/100km.
Eli tuntuu vähän vaihtelevan.
Muija tuossa marisee kun Ventolla alkaa taas soppa maistumaan, 50L ajaa nippanappa 400km seka-ajoa ja muijan tyylillä ei kaahausta.Tuossa Venton syksyiset konttorilukemat: Kone AAM 1.8 55kw -96
Päästöt tyhjäkäynnillä
CO% 0
CO 14.7
HC ppm 1
O 0.59
Lambda 1.01
Päästöt kierroksilla
CO% 0.01
CO 14.9
HC ppm 4
O 0.18
Ajattelin ventoon lambdan vaihtaa, mittarissa nyt 145tkm ja tulpat,jakajan kamat ja öljyt vaihdettu loppukesällä. Vikakoodeja ei muistissa.
Tosin golffillekkin alkaa soppa maistumaan näin ilmojen kylmetessä, 50L pääsee 500km.
Päästöt tyhjäkäynnillä
CO% 0
CO 14.7
HC ppm 1
O 0.59
Lambda 1.01
Päästöt kierroksilla
CO% 0.01
CO 14.9
HC ppm 4
O 0.18
Ajattelin ventoon lambdan vaihtaa, mittarissa nyt 145tkm ja tulpat,jakajan kamat ja öljyt vaihdettu loppukesällä. Vikakoodeja ei muistissa.
Tosin golffillekkin alkaa soppa maistumaan näin ilmojen kylmetessä, 50L pääsee 500km.
Lamda anturi, kaasarin tukikumi vuotaa, jarrutehostajan alipaine letkussa imuvuotoa, virranajakajan kansi....? B
Bensapaineensäädin voi aiheuttaa nykimistä mistä joku mainitsi aiemmin, elikkä jos auto on esim. seisonut pitkään niin bensalinjastosta voi irrota pientä mujua joka menee paineensäätimelle ja aiheuttaa täten nykimistä tai "tukehtumista" tms.. Tämä oli yhdellä asiakkaalla vikana ABS koneessa, korjattu niin, että laitetaan suodatin ennen ruiskumötkää bensalinjan väliin..
Moottorinlämpötila anturi? Sehän säätää seosta myöskin, eli kylmällä moottorilla pitää suutinta pidemmin auki jne.. Eli jos se on rikki ja se antaa väärää tietoa ohjainlaitteelle, että kone on kylmä vaikka se on lämmin niin se pitää suutinta pidempään auki-> käy rikkaammalla-> kuluttaa enemmän..
Lamda kuitenkin on mistä ensin kävisin kattomaan, ja tietty vikakoodit ehdottomasti lukuun, pistoke on takalasin lämmittäjän kytkimen vieressä olevan läpän takana, jos korjaamolla on suoraan 2x2 liittimet niin muutaku tökkää kiinni niin koodit voi lukea vaikka vag-comilla.
Joillain on käytössä myös omatekoisia tekeleitä, joka on tosin hankalampi laittaa kiinni, muutaman piuhan joutuu tökkäämään eculle ja sit pari piuhaa pistokkeeseen ja sit siinä laitteessa on ledi joka vilkkuu näyttäen vikakoodin, vilkkukoodit löytyy esim. autodatasta.
Bensapaineensäädin voi aiheuttaa nykimistä mistä joku mainitsi aiemmin, elikkä jos auto on esim. seisonut pitkään niin bensalinjastosta voi irrota pientä mujua joka menee paineensäätimelle ja aiheuttaa täten nykimistä tai "tukehtumista" tms.. Tämä oli yhdellä asiakkaalla vikana ABS koneessa, korjattu niin, että laitetaan suodatin ennen ruiskumötkää bensalinjan väliin..
Moottorinlämpötila anturi? Sehän säätää seosta myöskin, eli kylmällä moottorilla pitää suutinta pidemmin auki jne.. Eli jos se on rikki ja se antaa väärää tietoa ohjainlaitteelle, että kone on kylmä vaikka se on lämmin niin se pitää suutinta pidempään auki-> käy rikkaammalla-> kuluttaa enemmän..
Lamda kuitenkin on mistä ensin kävisin kattomaan, ja tietty vikakoodit ehdottomasti lukuun, pistoke on takalasin lämmittäjän kytkimen vieressä olevan läpän takana, jos korjaamolla on suoraan 2x2 liittimet niin muutaku tökkää kiinni niin koodit voi lukea vaikka vag-comilla.
Joillain on käytössä myös omatekoisia tekeleitä, joka on tosin hankalampi laittaa kiinni, muutaman piuhan joutuu tökkäämään eculle ja sit pari piuhaa pistokkeeseen ja sit siinä laitteessa on ledi joka vilkkuu näyttäen vikakoodin, vilkkukoodit löytyy esim. autodatasta.
Virranjakajaan kaikki hilut vaihdettu eli kansi ja pyörijä + tulpat. Moottorin lämpötila normaali ja lämpenee normaalisti, käyttöautolla katottiin koodit, vikakoodeja ei ollut.
Ei nyi / ryi, kulkee ja käy ok. Kaverille tuossa soitin joka noista päästöarvoista ymmärtää niin sen mukaan jotain vikaa imupuolella eli letkuja tarkistelemaan.
Ruiskun tukikumi ehjä koska vaikka kuinka kääntelee niin käynti ei muutu.
Ei nyi / ryi, kulkee ja käy ok. Kaverille tuossa soitin joka noista päästöarvoista ymmärtää niin sen mukaan jotain vikaa imupuolella eli letkuja tarkistelemaan.
Ruiskun tukikumi ehjä koska vaikka kuinka kääntelee niin käynti ei muutu.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 13.2.2008 9:42
Vento se hotkii meilläkin, täytyy käydä vilkasees paljonko on ajettu/mennyt lambdan vaihdon jälkeen.
Monilla tutuilla on/ollut vento ja samaa puhuvat että seka-ajolla menee 10-12L vaikka auto on kunnossa, jos vähemmän pitää viedä niin vaihtaa merkkiä.
Golffin just tankkasin ja 48L/570 km taas pääsi, lambda odottaa yhä vaihtajaa.
Kumma vaan että golffissa ei kulutus putoa vaikka ajaa puolet tankillisesta maantieajoa.
Monilla tutuilla on/ollut vento ja samaa puhuvat että seka-ajolla menee 10-12L vaikka auto on kunnossa, jos vähemmän pitää viedä niin vaihtaa merkkiä.
Golffin just tankkasin ja 48L/570 km taas pääsi, lambda odottaa yhä vaihtajaa.
Kumma vaan että golffissa ei kulutus putoa vaikka ajaa puolet tankillisesta maantieajoa.
Ilmeisesti tuo kulutus on aika yksilökohtaista. Siskon 66kw 1.8i -95 Golf vie 6,5 reippaammassa matka-ajossa (ohituksia ja vauhtia yli sallitun miltei jatkuvasti). Sitten tuo oma 1.8i -91 vei 7 litraa todella kevyessä matka-ajossa (kun oli pirun liukkaat kitkat alla ja kaikki sytkäosat ym. ikivanhat, ja edestä/takaa yhdet jarrusylinterit jumissa) ja sitten tein rempat sunmuut jotta ois käynti sievempää niin kas vain, kulutus nousi matka-ajossa melkeen litralla kun ajeli samaan tyyliin mitä tolla kolmoskopalla.
Noilla vanhemmilla kuulemma pääsee helpostikin 6-8L esim työkaverilla oli -91 jetta 450tkm pukattu ja keskikulutus oli 7L kun taas meidän 55kw vehkeillä 8L pääseminen tuottaa töitä.
Muijan velipojan 66kw vento vie 8-10L ja muutaman työkaverin kakkosautoina olevat ventot samaa luokkaa. Yx tuttu osti automaatti venton ja piti sitä kuukauden kunnes kyllästyi kulutuslukemiin ja vaihtoi pois.
Kävin tuossa vilkaisemassa venton mittaria ja tripparissa 258km ja alle puolitankkia jäljellä eli 40L/400km on päässyt vanhalla lambdalla, katotaan nyt tuleeko muutosta vai oliko uusi anturi turha ostos.
Vain 12km/edestakas työmatkaa ajettu, nopeudet 60 ja 80km/h.
Muijan velipojan 66kw vento vie 8-10L ja muutaman työkaverin kakkosautoina olevat ventot samaa luokkaa. Yx tuttu osti automaatti venton ja piti sitä kuukauden kunnes kyllästyi kulutuslukemiin ja vaihtoi pois.
Kävin tuossa vilkaisemassa venton mittaria ja tripparissa 258km ja alle puolitankkia jäljellä eli 40L/400km on päässyt vanhalla lambdalla, katotaan nyt tuleeko muutosta vai oliko uusi anturi turha ostos.
Vain 12km/edestakas työmatkaa ajettu, nopeudet 60 ja 80km/h.
Eipä muutosta uudella lambdalla (bosch) venton kulutukseen, mikä piru tuota oikein vaivaa?
Muutamana aamuna kun kylmästä starttas niin hörähti käymään kolmella mutta neljäs heräs melko nopeesti mukaan.
Kuinka tarkkoja nää volsut on tulpista? Pitääkö olla jotain määrättyä merkkiä vai käykö mitkä vaan? Kumpaankin volsuun uusittiin sytkälaitteet ja tulppina champion kummassakinkun samat koneet.
Eli jos jollakin tarvetta 4-johtoiselle bosch lambdalle niin olis tuo venton vanha tarpeettomana, 145tkm ajettu.
Muutamana aamuna kun kylmästä starttas niin hörähti käymään kolmella mutta neljäs heräs melko nopeesti mukaan.
Kuinka tarkkoja nää volsut on tulpista? Pitääkö olla jotain määrättyä merkkiä vai käykö mitkä vaan? Kumpaankin volsuun uusittiin sytkälaitteet ja tulppina champion kummassakinkun samat koneet.
Eli jos jollakin tarvetta 4-johtoiselle bosch lambdalle niin olis tuo venton vanha tarpeettomana, 145tkm ajettu.
Oma 2.0 (2E) Vento vei ekan tankillisen 8.5 litraa satkulle, moottoritieajoa 100km/h. Nätisti mentiin.
Tyhjäkäynti hieman aaltoilee, täytynee vaihtaa alipaineletkuja (ja huohotus) josko vaikuttaisi.
Lambdan arvosta en osaa sanoa, alle viikon ollut tuokin auto.
Pitää paikalliselle pajalle viedä jotta lykkäävät koneeseen kiinni ja tutkitaan.
Bensamittarikin näytti juuri punaista ja tankkiin menikin vain 28 litraa. Lienee siinäKIN jotain pientä laitettavaa ;-)
Hissukseen kuntoon vaan.. Sytkäosat kohtuullisen uudet.
Tyhjäkäynti hieman aaltoilee, täytynee vaihtaa alipaineletkuja (ja huohotus) josko vaikuttaisi.
Lambdan arvosta en osaa sanoa, alle viikon ollut tuokin auto.
Pitää paikalliselle pajalle viedä jotta lykkäävät koneeseen kiinni ja tutkitaan.
Bensamittarikin näytti juuri punaista ja tankkiin menikin vain 28 litraa. Lienee siinäKIN jotain pientä laitettavaa ;-)
Hissukseen kuntoon vaan.. Sytkäosat kohtuullisen uudet.
Otin tuon emännän venton viikoksi ajoon ja 470km sain trippariin kunnes tankinviisari alkoi olla huolestuttavan alhaalla.
Golffi alkaa oppimaan talon tavoille ja taitaa 2 vuoden kenkiminen tuottaa tulosta kun nyt useamman kerran on trippariin saatu yli 600km lukemat ja tankkiin tällöin mennyt 50-52L.
Viimeksi tankkasin lempäälän ideaparkissa josta vaasaan noin 250km ja perään reissu pohjanmaalle noin 120km, päälle kaupunkipörräystä ja nyt tänään tankille tripparin näyttäessä 640km lukemaa ja tankkiin meni 50L ja viisari puna-alueen puolivälissä.
Kenkää tuo saa koko ajan eikä tampereelta vaasaankaan tultu kovinkaan rauhallisesti.
Golffi alkaa oppimaan talon tavoille ja taitaa 2 vuoden kenkiminen tuottaa tulosta kun nyt useamman kerran on trippariin saatu yli 600km lukemat ja tankkiin tällöin mennyt 50-52L.
Viimeksi tankkasin lempäälän ideaparkissa josta vaasaan noin 250km ja perään reissu pohjanmaalle noin 120km, päälle kaupunkipörräystä ja nyt tänään tankille tripparin näyttäessä 640km lukemaa ja tankkiin meni 50L ja viisari puna-alueen puolivälissä.
Kenkää tuo saa koko ajan eikä tampereelta vaasaankaan tultu kovinkaan rauhallisesti.
Velipoika tuossa jo katselee toista kulkinetta kun näyttää gt ventollekkin soppa maistuvan.
Entisen omistajan mukaan tuohon olis vaihdettu lastu boksiin joka pyyhkijänkoneiston vieressä, mitään taloudellista/ tehoeroa ei kyllä olla huomattu, ajotietokone näyttää mitä sattuu ja tankillisella ajaa 400km jolloin pönttö tyhjä eli kulutus reilusti yli 10L.
tuossa on 66kw kiulu ja alla 17" kumit, toimiva ilmastointi löytyy myös.
Tällä ajetaan pääosin työmatkaa joka on moottoritien päästä päähän.
Perusjutut eli tulpat,virranjakajan kamat sekä ilmansuodatin on hetki sitten uusittu.
Entisen omistajan mukaan tuohon olis vaihdettu lastu boksiin joka pyyhkijänkoneiston vieressä, mitään taloudellista/ tehoeroa ei kyllä olla huomattu, ajotietokone näyttää mitä sattuu ja tankillisella ajaa 400km jolloin pönttö tyhjä eli kulutus reilusti yli 10L.
tuossa on 66kw kiulu ja alla 17" kumit, toimiva ilmastointi löytyy myös.
Tällä ajetaan pääosin työmatkaa joka on moottoritien päästä päähän.
Perusjutut eli tulpat,virranjakajan kamat sekä ilmansuodatin on hetki sitten uusittu.
Tuli tuossa tehtyä koiranhakureissu Vaasa - Lohja ja matkaan lähdettiin vajaalla tankilla.
Lohjalla tankkasin täyteen ja kilometrejä tuli porin kautta vaasaan tasan 400km, menovettä meni puoli tankkia. Kaupunkipyörityksessä tuolla ajaa 300km/puoli tankkia.
Lambdan vois vaihtaa, uusi Bosch olis hyllyssä, nykyinen on alkuperäinen ja mittarissa jo 245tkm.
Valoja ei voi muuta kun kehua, Hellan iv-lookit osramin halvimmilla polttimoilla.
Lohjalla tankkasin täyteen ja kilometrejä tuli porin kautta vaasaan tasan 400km, menovettä meni puoli tankkia. Kaupunkipyörityksessä tuolla ajaa 300km/puoli tankkia.
Lambdan vois vaihtaa, uusi Bosch olis hyllyssä, nykyinen on alkuperäinen ja mittarissa jo 245tkm.
Valoja ei voi muuta kun kehua, Hellan iv-lookit osramin halvimmilla polttimoilla.
Oman venton (1.8 55kw AAM) kulutus kanssa mietityttää. Syksyllä tankillisella pääsi yli 600km sellaisella normaalilla ajotavalla. Ihmettelin tuossa kuukauden verran kun tankilla pääsi sellaiset 400km, vaikka ajoin niin sievästi kun pystyi. Nyt kuitenkin tripissä reilut 350km ja vain puoli tankkia mennyt ainetta, vaikka lämmöt olleet 70c ja alle kokoajan. Nykyisestä tankillisesta n.240km matka-ajoa, mutta muuten kulutukset ovat sekalaisesta ajosta.
Sellainen tuli mieleen että voiko ilmanlämpötila vaikuttaa koska, syksyllä oli "lämmin", ja nyt kulutuksen ollessa normaali taas on ollu -5c ja -15c välillä. Silloin kun kulutus oli hirmuinen, lämpötilat oli milloin mitäkin, enimmäkseen 0c ja +5c välillä, ja oli kosteaa eli loskaa vettä yms.
Tai sitten todetaan että nämä kolmoskoriset ovat random kulutuksisia tai tuulella käyviä, tai miten haluaakaan tämän kuvailla.
Sellainen tuli mieleen että voiko ilmanlämpötila vaikuttaa koska, syksyllä oli "lämmin", ja nyt kulutuksen ollessa normaali taas on ollu -5c ja -15c välillä. Silloin kun kulutus oli hirmuinen, lämpötilat oli milloin mitäkin, enimmäkseen 0c ja +5c välillä, ja oli kosteaa eli loskaa vettä yms.
Tai sitten todetaan että nämä kolmoskoriset ovat random kulutuksisia tai tuulella käyviä, tai miten haluaakaan tämän kuvailla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa