Eli tommonen 1.3 ruisku jetta kyseessä.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy sievästi tyhjäkäyntiä, mutta ei meinaa kylmänä vastata kaasuun oikeen niin ku ruiskun kuuluu. Kun kylmänä painaa kaasun pohjaan nii ensin miettii ja vähän röpöttää sitten vasta otta kierroksia.
Eikä kylmänä meinaa ottaa oikeen kierroksia, jossain 4000-5000rpm kohalla alkaa röpöttää ja vasta kaasua niputtamalla alkaa ottamaan.
Ja kun se lämpeää nii ei meinaa käydä tyhjä käyntiä (sammuilee) eikä myöskään ota kierroksia muuten kuin kaasun niputtamisella. Lämpimänä käyntiin laittaessa joutuu kans kaasua niputtamaan että lähtee käymään.
Itsestäni tuntuu että vika ois bensan saannissa. Kun lämpimänä laittaa bensaa suoraan kaasuläppään nii lähtee heti käyntiin ja käy oikeen tyhjäkäyntiä, mutta kun se bensa on käytetty heittää taas käymästä.
Eli missä mahtaa olla vika, bensapumppu, -putsari vai jokin antura?
Jetta -90 1.3i. Ei saa bensaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Jaa-a ostin auton tuon vian tietosena ja autoon on kyllä vasta vaihdettu kansi ja kansipahvi edellisen omistajan aikana koska luuli vian tulevan siitä joten en usko kyllä vian johtuvan tuosta, mutta mistä sitä koskaan tietää.
Miten saan tietoon vuotaako pahvi vai eikö vuoda?
Itse kyllä luulen että vika ois enemmän bensan saannissa, mutta eihän siitä voi olla varma ku kokeilemalla. Ajattelin hakea uuden bensapumpun, -putsarin, virranjakajan kannen, pyörijän ja lämpötila-anturan (antura on ainaki sökö, mutta voiko johtua siitä?) ensi viikolla ja kokeilla että mitä se sit alkaa tekemään.
Voiko bensapumppua testata toimiiko se ihan täydellisesti?
Miten saan tietoon vuotaako pahvi vai eikö vuoda?
Itse kyllä luulen että vika ois enemmän bensan saannissa, mutta eihän siitä voi olla varma ku kokeilemalla. Ajattelin hakea uuden bensapumpun, -putsarin, virranjakajan kannen, pyörijän ja lämpötila-anturan (antura on ainaki sökö, mutta voiko johtua siitä?) ensi viikolla ja kokeilla että mitä se sit alkaa tekemään.
Voiko bensapumppua testata toimiiko se ihan täydellisesti?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”