Olisi muutamia kysymyksiä tuosta autosta. JOs joku asioista tietävä viitsis valottaa hieman niin olisin kiitollinen.
1.
Pakokaasut vuotaa jostain pakosarjan kohdilta.
Saako pakosarjan ja pakoputken välisen tiivisteen vaihdettua irrottamatta moottoria? Eli jos irrottaa imusarjan, niin mahtuuko sitä kautta?
2.
Irtoaako välijäähdytin ilman että irroittaa puskuria? Mahtuuko tulemaan alakautta?
3.
Nokka akselin stefa vuotaa. Meneekö ajoitus pilalle, jos löysää jakohihnan kiristinpyörän, merkkaa nokka akselin hihnapyörän kohdan ja irrottaa tämän jälkeen sen ja vaihtaa stefan? Pysyykö ajoitukset kohdillaan tällätavoin?
4.
Ilmastointi ei toiminut joten purin ahtimen ja yritin löytää kompuraa, mutta yllätys yllätys. Löytyi pelkät tulpatut letkunpäät. Onko kompura hihnavedolla, vai sähkötoiminen tuossa autossa? Ihmettelen vaan koska ahtimen hihnaa myydään erimittaisina imastoituun ja ilman oleviin. Jos kompura ei saa voimaansa hihnalta, niin miksi ahtimen hihna pitää olla erimittainen ilmastoinnilla varustettuun autoon? Eikös sen pitäisi sijaita ahtimen alla, samoihin tukirautoihin kiinnittyneenä.
Muutamia kysymyksiä G60 Corradosta
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla oli kompura...muuten ehjä,mutta se pääty osa mihin tulee putket,niin on yhdestä liitoksesta halki. Sen saa vaihdettu. Kompuraan on vaihdettu laakeri joku vuosi takaperin ja magneettikytkin toimii. Ollut kayttämättömänä pari vuotta öljyt sisällä.
Kompura pitäisi tosiaan olla ahtimen alla. Ja hihnoja on erimittasia,mutta se on apulaite/moniura hihna,ei ahtimen hihna.Lisäksi on lyhyempi kiilahihna,joka on myös erinlainen ilmastoitu/ei ilmastoitu.Ahtimella on oma pieni hihna.
Eli moniurahihna pyörittää kompuraa.Lisäksi noissa on erona se,että ilmastoidussa vesipumppu pyörii kiilahihnalla ja ei ilmastoidussa moniurahihnalla,eli jos sinulta on kompura poistettu,niin on myös vesipumpun pyörävaihdettu.
Osta kompura pois niin voin antaa hyvät alennukset ottaa jos annat vaihdossa vesipumpun hihnapyörän....
Kompura pitäisi tosiaan olla ahtimen alla. Ja hihnoja on erimittasia,mutta se on apulaite/moniura hihna,ei ahtimen hihna.Lisäksi on lyhyempi kiilahihna,joka on myös erinlainen ilmastoitu/ei ilmastoitu.Ahtimella on oma pieni hihna.
Eli moniurahihna pyörittää kompuraa.Lisäksi noissa on erona se,että ilmastoidussa vesipumppu pyörii kiilahihnalla ja ei ilmastoidussa moniurahihnalla,eli jos sinulta on kompura poistettu,niin on myös vesipumpun pyörävaihdettu.
Osta kompura pois niin voin antaa hyvät alennukset ottaa jos annat vaihdossa vesipumpun hihnapyörän....
Kyllä mun käsittääkseni pitäisi mahtua irrottamaan pakosarja siitä katille menevästä putkesta kun irroittaa imusarjan. Ja toivon että mahtuu, koska itselläni on sama urakka tulossa. Mulla vaihdettiin viime keväänä pakosarja ja putki katista taaksepäin. Samalla vaihdettiin kannentiiviste, joten tilaa oli ainakin silloin. Samalla meni myös pakosarjan tiiviste ja pakosarjan ja sen väliputken välinen tiiviste vaihtoon. Vaan edelleen tuo jatkoi vuotamista ja nyt vuotaa sen verran paljon, että toi väliputki lähtee nyt vaihtoon.
Siinä putkessahan on siis myös kiinteänä se jousto-osa, joka varmaankin omassani vuotaa. Marmoritiskillä maksoi muuten muistaakseni 580e toi väliputki... onneksi löysin melkein uuden käytetyn aika pirun paljon halvemmalla...
Siinä putkessahan on siis myös kiinteänä se jousto-osa, joka varmaankin omassani vuotaa. Marmoritiskillä maksoi muuten muistaakseni 580e toi väliputki... onneksi löysin melkein uuden käytetyn aika pirun paljon halvemmalla...
Viime keväänä kun mulle vaihdettiin pakosarja ja putki niin pakosarjan mutterit oli sen verran tiukassa että melko työlästä oli niiden vaihto ja vanhasta pakosarjasta jotain hajosikin kun sitä irroitettiin siitä väliputken liitoksesta. (itse en siis tuota tehnyt)
Nyt kun pitäisi se väliputkikin vaihtaa niin toivottavasti se liitos aukeaa helposti kun vajaa puolivuotta sitten se on avattu. Vai ehtiikö tuossa ajassa muurautumaan kovinkin pahasti? Katin puolelta voi olla aika tiukassa, kun niitä ei ole varmaan koskaan auottu. Mutta ne pultit varmaankin saa vaikka halkaistua helposti kun auton alla on tilaa työskennellä.
Imusarjan tuosta varmaankin joutuu taas irroittamaan, joten taitaa olla järkevintä senkin tiiviste taas vaihtaa. Vai?
Toivottavasti tuohon ei korjaamolta kovin montaa tuntia tuhraannu, muuten tulee kalliiksi taas...
Nyt kun pitäisi se väliputkikin vaihtaa niin toivottavasti se liitos aukeaa helposti kun vajaa puolivuotta sitten se on avattu. Vai ehtiikö tuossa ajassa muurautumaan kovinkin pahasti? Katin puolelta voi olla aika tiukassa, kun niitä ei ole varmaan koskaan auottu. Mutta ne pultit varmaankin saa vaikka halkaistua helposti kun auton alla on tilaa työskennellä.
Imusarjan tuosta varmaankin joutuu taas irroittamaan, joten taitaa olla järkevintä senkin tiiviste taas vaihtaa. Vai?
Toivottavasti tuohon ei korjaamolta kovin montaa tuntia tuhraannu, muuten tulee kalliiksi taas...
Omasta mielestä se puskuri kannattaa ottaa pois tieltä kun välijäähdytintä irroittaa. Puskuri kuitenkin yhteensä neljällä pultilla kiinni, vilkut ja sumaritki lähtee vaan nyppäisemällä. Paljon helpompi ottaa se välijäähdytin pois, jos ei puskuri ole edessä, ja varsinkin sen takaisin laittaminen niihin alkuperäisiin putkiin luulisi olevan helpompaa.
Niin en ole kyllä kokeillut puskurin kanssa, mutta niin. :}
Niin en ole kyllä kokeillut puskurin kanssa, mutta niin. :}
Kiitoksia neuvoista. Otin tuon puskurin irti kun vaikutti helpommalta tavalta. Sai helposti irrotettua ja puhistettua välijäähyn ja letkut. Mitenkäs tuo hiekkapelti kun näytti olevan umpiruuosteessa. Kannattaako sitä vaihtaa? Nyt se ois helppo kun keula on auki. Mistä sellasen pellin saisi ostettua?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa