Passat 1.8T -00 vika(lämpötila-anturi) vai ominaisuus
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8T -00 vika(lämpötila-anturi) vai ominaisuus
Tällainen ominaisuus kyseisessä autossa: jos auto seisoo yön yli kylmässä vaikka nollassa asteessa niin aamulla käynnistettäessä moottori ei rikasta seosta lainkaan vaan tyhjäkäynti asettuu noin 850-900 kierrokseen. Sitten kun auto on seisonut 8h tuntia auringossa niin tyhjäkäynti pysyttelee hetken aikaa yli 1000 kierroksessa. Eli siis onko tämä vika vai ominaisuus. Muuten auto toimii moitteetta, askarruttaa vaan mieltä moinen.
Viimeksi muokannut j3steri, 26.5.2008 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän sen kylmänä pitäis nostaa vähän kierroksia. Veikkaisin lämpöanturivikaa. Anturi on sellainen jossa on samassa oma anturi mittariston mittarille ja eculle. Luultavasti se ecun puoli on pimee. Uusi anturi maksaa jonkun muutaman kympin ja on kuulemma kulutustavaraa.
Vaihto on simppeli. Liitin irti --> Vesiputkesta sokka pois --> anturi irti, nesteet ei tule pihalle, kuumana saattaa sitten vain ampua nesteet pisin konehuonetta, että vaihda kylmänä --> uusi anturi paikalleen --> liitin kiinni.
Hommaan kuluu aikaa joku vajaa 5 min jos vielä putsaa sen anturin kolon.
Vaihto on simppeli. Liitin irti --> Vesiputkesta sokka pois --> anturi irti, nesteet ei tule pihalle, kuumana saattaa sitten vain ampua nesteet pisin konehuonetta, että vaihda kylmänä --> uusi anturi paikalleen --> liitin kiinni.
Hommaan kuluu aikaa joku vajaa 5 min jos vielä putsaa sen anturin kolon.
Tänään aamulla ennen käynnistystä puhdistin cleanerillä tuon imusarjassa olevan anturin ja sen jälkeen moottorin kierrokset nousivat hetkeksi tuonne n.1100 kierrokseen.MIssä tuo moottorin lämpötila-anturi sijaitsee ANB koodisessa moottorissa ja vaikuttaako se menohaluihin? Tuntuu että löylyä alkaa löytyä vasta useamman kilometrin ajon jälkeen.
No niin palataanpa taas otsikon aiheeseen. Kesä meni ja rikastus toimi moitteetta, tänä aamuna kun ulkolämpötila oli +4 astetta,niin kas kummaa rikastuksesta ei tietoakaan vaan tyhjäkäynti asettui heti normaalin n.850 kierrokseen. Lämpötila-anturia en ole vielä hakenut, mietin tuossa että voikos tuo imuilman lämpötila-anturi aiheuttaa moista vaivaa??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa