Mk2 16v vuotaa öljyä
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 16v vuotaa öljyä
Öljynsuodattimen jalasta liristää, vaikka olis suodatin kuinka kireellä ja sama oli vanhallaki suodattimella. Aikasemmin se on tippassu pikku pläsin yön aikana mutta nyt ku paukkuu nuo pakkaset niin oliki melkone läikkä alla, ja se on tainnu tulla auton käydessä eilispäivänä kun 20km lenkin kävin ajamassa ja varmaanki loppunu se vuoto jossainvaiheessa, vana kyllä näkyi vähän matkaa tuosta risteyksestä.. Huomasin että on vuotanu vasta kun palasin takas parkkikselle, käytin vielä myöhemmin käynnissä niin ei sieltä mitään tullu. Iltasella kävin vielä vilkasee niin alarajassa oli öljymäärä vaikka yli puolivälin oli vielä muutama päivä sitten eli mitään vakavaa ei liene sattunu, kone ainaki kävi moitteetta ja summerit pysy hiljaa koko sen 20km ajan.
Eli joudunko hommaamaan kokonaan uuden suodattimen jalan vai mikä siellä on, kai lohkon ja sen jalan välissä on sellainen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan, jos se nyt siitä vuotaa? Suodattimesta pitäs kyllä tiiviste olla kunnossa.
Vai odotanko kiltisti että nämä paukkupakkaset loppuu ennenkun uskaltaa ajella.
Eli joudunko hommaamaan kokonaan uuden suodattimen jalan vai mikä siellä on, kai lohkon ja sen jalan välissä on sellainen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan, jos se nyt siitä vuotaa? Suodattimesta pitäs kyllä tiiviste olla kunnossa.
Vai odotanko kiltisti että nämä paukkupakkaset loppuu ennenkun uskaltaa ajella.
No ensinnäkin se suodatin ei saa olla "niin tiukassa kun saa". Kun laitat uuden suodattimen, niin voitelet sen suodattimen kumitiivisteen öljyllä, ja sitten käännät sen käsivoimin paikoilleen. Ei saa kääntää naama irvessä. :) Ja kyllähän sen suodattimen jalan ja lohkon välissäkin on sellainen paperitiiviste.
Juu siihen tyyliin on suodatin aina laitettukin, mutta tälläkertaa aavistuksen joutu lenkillä kiristää ettei aivan norona vuotanu.
Pitänee ajella johonki pukille toi keula ilmaan että näkee tarkemmin, mutta tosiaan jostain valuu siihen suodattimen alalaitaan öljy mistä sitten tippasee maahan. Senverran nyt parkkiksella sain silmäiltyä ettei ihan kannesta saakka vuoda.
Tuo sinänsä ei haittaa, mutta tämä että pukkasi sitte vähä reilummin ölkkyä ulos, johtunee pakkasista että koneen kylmänä ollessa joku tiiviste valskannu ja lämpösenä sitte tiivistyny? <-tämä oli siis koko topikin pointti.
Pitänee ajella johonki pukille toi keula ilmaan että näkee tarkemmin, mutta tosiaan jostain valuu siihen suodattimen alalaitaan öljy mistä sitten tippasee maahan. Senverran nyt parkkiksella sain silmäiltyä ettei ihan kannesta saakka vuoda.
Tuo sinänsä ei haittaa, mutta tämä että pukkasi sitte vähä reilummin ölkkyä ulos, johtunee pakkasista että koneen kylmänä ollessa joku tiiviste valskannu ja lämpösenä sitte tiivistyny? <-tämä oli siis koko topikin pointti.
^Tuotapa en tullu ajatelleeksi, joten kävin tarkastaa äsken. Eli hiukan kosteaa oli siinä tikun päässä ja varressa, sekä huohotusletku(i)ssa (eikö se mene 16v:ssä tuohon ilmanputsarikoteloon?)
Luulisi että jos ne reilu puoli litraa olis kaikki tullu sen tikun kautta niin suurin osa ois konetilassa eikä maassa, mutta mistäpä sen tietää kun kuivalta näyttää pääosin päällepäin. Todennäköisin syy mahtaa olla tuo että se huohotin on ollu tukkonen mutta auton lämmetessä auennu, minun aikana en ole niitä putkia kyllä putsaillu..
Kiitos vinkistä!
Edit: Tuli mieleen että ennen koneremppaa tuo oli huohotellu öljyä melkosesti ihan määränjakajaan saakka, niin tieteki ne jäätyny kun ei varmaankaan ole putsattu joka letkua.
Luulisi että jos ne reilu puoli litraa olis kaikki tullu sen tikun kautta niin suurin osa ois konetilassa eikä maassa, mutta mistäpä sen tietää kun kuivalta näyttää pääosin päällepäin. Todennäköisin syy mahtaa olla tuo että se huohotin on ollu tukkonen mutta auton lämmetessä auennu, minun aikana en ole niitä putkia kyllä putsaillu..
Kiitos vinkistä!
Edit: Tuli mieleen että ennen koneremppaa tuo oli huohotellu öljyä melkosesti ihan määränjakajaan saakka, niin tieteki ne jäätyny kun ei varmaankaan ole putsattu joka letkua.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se suodattimenjalan tienoo ja suodatin oli öljynen. Tais se laatikon päädyn suoja peltikin olla? Yleisesti se koko suotimen alapuolen tienoo ja ympäsystä oli öljyssä. Ei märkänä erityisemmin, mutta huomasin että jostain sitä pikkusen tulee. Nyt on ihan puhdas koko alue.
Ja ei sitä maahan asti edes tippunut. Ärsytti vaan se sotku!
Ja ei sitä maahan asti edes tippunut. Ärsytti vaan se sotku!
Tuossa tuli silmäiltyä niin juurikin samoista paikoista näky kosteeta kuin Levis tuossa kertoi, eli eiköhän tuo vuoto korjaudu sitten sen tiivisteen vaihdolla..
Onko tuo yleistäkin että huohotin jäätyy näissä, kun olen mieltänyt sen aina noitten ranskalaisten ominaisuudeksi, kuten äitimuorin C5 lykkäsi kamat pihalle n.2000km ajettuna, luojan lykky ettei kilahtanu 10km matkalla :)
Onko tuo yleistäkin että huohotin jäätyy näissä, kun olen mieltänyt sen aina noitten ranskalaisten ominaisuudeksi, kuten äitimuorin C5 lykkäsi kamat pihalle n.2000km ajettuna, luojan lykky ettei kilahtanu 10km matkalla :)
Itsellänikin on tippassut silloin tällöin suodattimen juuresta, mutta vuoto on lakannut omia aikojaan. Katsastusmies taas ei tykännyt kun otsalle rupes tippaseen öljyt kytkinkotelon ja öljypohjan välist.No vaihdoin öljypohjan tiivisteen ja sain leiman mut omasta mielestäni öljyvuoto ei tyrehtynyt tipaakaan.Pari kertaa tuli viime kesänä kytkinkoppa irroteltua niin ei ole hirveesti innostanu ryhtyä tutkimaan onko vuoto esim.kytkinakselin stefassa.Onko kokemuksia.Pysyisköhän mineraalilitkut paremmin sisällä jos rupeis keväämmällä purkamaan sit konetta!?
Tällasen vanhammen topicin löysin, mut nyt onki ongelma se et vuoto on siinä suodattimen jalassa. Nappasin kuvan ja suhasin punasella sen vuotokohdan. Meinaako tuo nyt sitä et pitää hankkii uus jalka? Ostin ko. auton vasta ja tuo kone on muutenki melko vieras ja laittamista riittää. Miten se jalka muuten lähtee irti kun en äkkiseltään nähny ku yhen pultin noiden anturien takana?


Jahas, ei tullutkaan silloin aikoinaan päivitettyä tätä, vikahan oli mulla juurikin tuossa suodattimen jalan ja öljynjäähdyttimen välisessä tiivisteessä. Vw tiskiltä uusi tiiviste ~5 euroa ja paikoilleen niin ei muuta kuin kovaa ajoa, ei tarvi koko jalkaa rueta uusimaan/irrottelemaan lohkosta.
Tuo öljyjäähdytin irtoaa kun löysää mutterin sen alta pois.
Tuo öljyjäähdytin irtoaa kun löysää mutterin sen alta pois.
Viimeksi muokannut Jak3, 27.9.2008 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerran myös katselin tuota o-rengasta joka oli aika halkeillut ja kun ei uuttakaan siihen hätään ollut laittaa niin nappasin vanhasta öljyn suodattimesta sen tiivisteen. Vähän paksumpihan se oli kuin tuo vanha mutta tuntuu ainakin vielä pitävän hyvin.
Jetassa vuoti öljynpaineanturi sen liittimen tyvestä. Ajattelin ensin että anturin pieni metallinen tiivisteprikka vuotaa mutta ilmenikin että öljyä tihkusi liittimen tyvestä.
Jetassa vuoti öljynpaineanturi sen liittimen tyvestä. Ajattelin ensin että anturin pieni metallinen tiivisteprikka vuotaa mutta ilmenikin että öljyä tihkusi liittimen tyvestä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa