Elikkäs seuraavanlaista ongelmaa Golf mk1 1.6 Keihin kaasarilla (-80 ruotsista haettu):
Juuri vaihdettu kumilaippa kaasarin ja imusarjan väliin. Samoin kalvo kiihdytyspumpulle.
Tämän jälkeen duunissa säädin tyhjäkäynnin ja päästöt kohdalleen (n.950 rpm, CO n. 2,0 pintaan. HC arvo tällöin noin 100.)
Kaasuttelin konehuoneen puolelta jokusen kerran ja kaikki toimi hienosti. Kun lähdin sitten liikenteeseen, jäi kierrokset roikkumaan välillä 2000rpm ja välillä jopa 3500 rpm kohdalle. Auto ei kuitenkaan nyi, ainoastaan kierrokset jäävät ylös. Tarkistin tilanteen, kaasuvaiheri ei ollut hirttänyt kiinni, eikä ryyppykään ollut päässyt aukeamaan. => eli ne perusasiat on tarkastettu.
Alipaineletkut on oikein kytketty (konepellissä on priimakuntoinen alipainekaavio -tarra).
Olisikohan kyseessä jokin alipaine vuoto joltakin kalvolta, vaiko kuulostaako enemmän alipaine tukokselta?
1) Jos jollain olisi tietoja mitä asioita kannattaa tarkistaa, olisin erittäin mielissäni.
2) Toinen, jos joku tietää edes jonkun paikan tässä pääkaupunkiseudun lähettyvillä, missä tämä ongelma osattais korjata, niin sekin auttaisi.
Saatas taas vanhus ajoon pian.
Keihin - kaasarista tietävät, apuja, kiitos.
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa