Golf r32

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

Golf r32

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 14.8.2008 15:05

r32 golffin ostoa miettineenä ajattelin kysellä täältä että olisiko kävijöillä kokemusta näistä vehkeistä kuten esimerkiksi vioista ja mitä tulisi ottaa ostaessa huomioon. Aika uusi autohan se vielä on mutta jos esimerkiksi tekniikassa on samoja piirteitä kuin Vwn ensimmäisissä vr6 koneissa niistä olisi hyvä tietää :)

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 14.8.2008 16:50

R32 koneita on ollut jo IV-Golfissa, valmistettu vuosina 2003-4. Suomeen ei ole kai tuotu IV R32:sta ollenkaan?? En ole paremmin tutustunut, mutta moottori on VR-tyyppinen, 24 venttiilinen yhtenäisellä kannella.

Mua kans kiinnostaa kokemukset, tosin tuntuu ettei niitä tällä boardilla saa tietoonsa, olen kysellyt samaa pari kertaa aiemmin.

Ostettaessa ottaa sen huomioon mitä muidenkin autojen kanssa. Jakopää ei liene niin ongelmallinen kuin VR6:ssa. Mitä näitä esiinotettuja vikoja sitten näissä kirjoituksissa on nähnyt, tulee mieleen lähinnä etupyörän laakerien kulahtamiset sekä pakoputkessa olevan venttiilin jumittelut. Siis ko. autossa on venttiili joka vaihtaa pakoputken hiljaiselle tai sporttiasennolle kait kierrosten mukaan. Monesti porukat ovat laitelleet pysyvästi sportti-asentoon niin meteliä on enemmän.

Ite en ostaisi V-golffista DSG-versiota. Voi kestää tai ei.

Kattele Saksasta, valikoimaan on paljon.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.8.2008 17:25


mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 14.8.2008 20:52

Eli just tätä vanhempaa eli neloskorista olen itse miettinytkin.. Mistäs olet itse näitä Saksanpuolelta katsellut? Miltä nettisivulta siis? Kiitoksia näistä tiedoista enpä esimerkiksi tuosta pakoputki venttiilistä tiennyt :) Meinaat ettei jakopää näissä olisi yhtä ongelmallinen kuin esim kolmoskorin vr6ssa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.8.2008 20:56


Exu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.5.2008 9:36

ViestiKirjoittaja Exu » 31.8.2008 20:13

Itselläni on moinen kulkine, vm 2003 IV-koppanen R32. Eipä siinä mitään ihmeempää ole ollut, ainakaan vajaan 15tkm:n aikana mitä olen sen omistanut. :) Ilmamassa anturi on vaihdettu. Yksi asia, mikä kannattaa sitten tulevaisuudessa tarkastaa on ruiskun ohjelmaversio. Itselläni se oli ollut jo tehtaalta asti perseellään ja autosta puuttui n 40 hp vakioon nähden! Asia selvisi vasta Karalan penkissä. Syynä oli ohjelmaan väärin asetellut nakutustunnistimen raja-arvot, homma korjaantui päivityksellä. :) Eli uusinta versiota koneeseen, jos ei ole.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 1.9.2008 17:15

Kiitos hyvästä vinkistä, Exu. No osasitko kaivata puuttuvia hevosia ja laitettiinko Karalalla vielä lisää?

No paljonko kilometrejä on total sulla? Täytyis kyllä joku päivä nähdä tuollainen livenä. V-korista ei viitti mennä Laakkoselle katsomaan, tulee vain paha mieli - IV:n hinnat alkaa olla järkeviä Saksanmaalla. Toisaalta mun mielipide on, että IV-Golf on nätein tähän asti tehdyistä korimalleista, V on turhaan vinosilmä, toki ei ole paha sekään.

Kaipa se jakopääremontti tuossakin häämöttää 200tkm tienoilla, mutta kone varmasti rahnuttelee ja ääntää hyvissä ajoin ennenkö laukeaa lopullisesti.

Exu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.5.2008 9:36

ViestiKirjoittaja Exu » 5.9.2008 11:33

Kiitos hyvästä vinkistä, Exu. No osasitko kaivata puuttuvia hevosia ja laitettiinko Karalalla vielä lisää?



Enpäs osannut, ainut mikä häiritsi oli tehojen "leikkautuminen" ~3000 kierroksen paikkeilla joka juurikin johtui siitä softasta. Auto muuttui todella paljon paremmaksi ajaa päivityksen jälkeen.
Ei ollut osannut kaksi edellistäkään omistajaa kaivata niitä tehoja, onneksi satuin käymään karalalla. :) Perus virit tuohon on tehty, vapaavirtaussuodin ja karalan softa. About 13hp ja +20 Nm lisää vakioon nähden, eron kyllä huomaa kun tehot tuli just käyttöalueelle. :)

No paljonko kilometrejä on total sulla?

Tällä hetkellä mittarissa on 114 tkm.

Täytyis kyllä joku päivä nähdä tuollainen livenä.

Jos Pohjois-Savoon on asiaa, niin tuota saa tulla toki ihmettelemään.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 6.9.2008 20:16

Ei tunnu olevan järkevää vieläkään saksasta tai ruotsista hakea 4 r32sta.. Halvimmillaankin tulee maksamaan samoja hintoja verojen kanssa kuin suomessa myytävät..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.9.2008 11:44

^ Öööö, nettiauton halvin näyttäisi olevan 26500€ ja saksasta saat about 22k€ tuollaisen kilpiin. Ei kannata vai? :)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 7.9.2008 13:45

Itse kyllä en miettisi hetkeäkään jos olisi varaa tuollainen R32 ostaa/omistaa etenkin kun katsoo mitä nuo saksassa maksavat. Kerran kun on tuollaista vitos korista R32 päässyt testaamaan olin täysin myyty. Koeajolla ei paljon muuta tullut tehtyä kuin poljettua kaasua ja jarrua vuoron perään.. ne äänet ja se pysähtyvyys.

Tiedä sitten miten erilainen tuo nelos koppanen on tuohon vitos koriseen verrattuna ajaa ja muuten?! Mutta enpä usko että ainakaan itselle tuottaisi sekään hirveää pettymystä.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 7.9.2008 16:32

Mua innostaa enemmän tuo IV koska niitä ei ole paljoa Suomessa, vitosia myydää kuitenkin paljon enemmän. Tietty sleepperi sen pitää olla. Tehoeroa V:n hyväksi ei ole paljoa joten tämänhetkisessä tilanteessa vitoskorimallista ei saa rahalle yhtä hyvää vastinetta. Ilman muuta Saksasta...

Exu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.5.2008 9:36

ViestiKirjoittaja Exu » 7.9.2008 19:56

Ja se, että softaamalla iv koppaseen saa enemmän kuin mitä v:ssä on vakiona. Lisäksi iv koppanen on kevyempi kuin v. ;) Vitoskoppasta en ole itse ajanut, mutta varmasti hyvä sekin. Ei nää R32:t oo ehkä niitä järkevimpiä autoja, mutta hauskuus niissä on kohdallaan! :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.9.2008 21:30

no peseehän nelonen jo ulkonäöllään vitosen kuusmuna.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.9.2008 21:46

Kuinka sä Mikko S tollaseen lukemaan pääsit? Onko jollain tarkkaa tietoa paljoko noille tulee veroa? Joo itseäkin kiinnostais enemmän tuo 4 korinen kun 5.. Nelos korisesta kun ei oikein muuta tehoversiota tullukkaan kun tuo r32, gtissä on 150hv ja harvoin vanhempia gtitä vastaavia sport varusteita. Mitä esimerkiksi tekee puuosat nelos gtin sisustuksessa..? Ja onhan r32ssa paljon muutakin parempaa kuten neliveto ja suurempi teho ja vääntö. Ja kuulemma ne r32sen penkit on todella hyvät istuttavat. Ja onhan ne ulkonäöltäänkin muuta kuin gtin tuettomat kangaspenkit

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.9.2008 1:32

Onhan IV korista tehty myös V(r)6 koneella 204hp.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 8.9.2008 8:25

Kuinka sä Mikko S tollaseen lukemaan pääsit? Onko jollain tarkkaa tietoa paljoko noille tulee veroa?

Mitä noita tänä vuonna verotettuja olen seuraillut niin 6-7k tulee veroja ja Ärrän saa saksasta 15k€ ->(13 300€ taisi olla halvin tällä hetkellä).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa