felician kipinä hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
felician kipinä hukassa
Kyseessä -96 ja 1.3 kone.
Yks aamu ku sammutin auton parkkipaikalle ei se enää minuutin päästä käynnistyny, mutta moottori kävi sen aikaa ku starttia pyöritti. No seuraavana päivänä sitä sitte kaverin kans hinaa ja sehä lähti heti käyntiin.
En siinä sitte heti alakanu mitään vikaa ehtimään ku toimi päivän kaks ongelmitta kunnes teki taas saman. No hain auton taas seuraavana päivänä pois. Tulo matkalla auto kuitenki sammu juuri ennen pihaa. Enää ei anna mitään elonmerkkä vaikka starttia pyörittää ja kipinää ei tule tulppiin.
Oisko ideoita mistä vikaa kannattasi lähteä hakemaan? Entä onko tämän ikäsessä feliciassa jo sen verta teknologiaa että sais virhekoodit ulos.
Yks aamu ku sammutin auton parkkipaikalle ei se enää minuutin päästä käynnistyny, mutta moottori kävi sen aikaa ku starttia pyöritti. No seuraavana päivänä sitä sitte kaverin kans hinaa ja sehä lähti heti käyntiin.
En siinä sitte heti alakanu mitään vikaa ehtimään ku toimi päivän kaks ongelmitta kunnes teki taas saman. No hain auton taas seuraavana päivänä pois. Tulo matkalla auto kuitenki sammu juuri ennen pihaa. Enää ei anna mitään elonmerkkä vaikka starttia pyörittää ja kipinää ei tule tulppiin.
Oisko ideoita mistä vikaa kannattasi lähteä hakemaan? Entä onko tämän ikäsessä feliciassa jo sen verta teknologiaa että sais virhekoodit ulos.
Vika taitaa olla puolassa, mutta kumpi motonetin puolista passaa tuohon?
Felicia puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. 10-1143
Felicia pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. 10-1093
Tuo vanha puola menee runkoon kiinni 2 pultilla, mutta ei tuossa muuten mitään ruuvattavaa oo, kaikki isketty kasaan pop-niiteillä.
Felicia puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. 10-1143
Felicia pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. 10-1093
Tuo vanha puola menee runkoon kiinni 2 pultilla, mutta ei tuossa muuten mitään ruuvattavaa oo, kaikki isketty kasaan pop-niiteillä.
Eipä tuo auttanut, vieläkään kipinää...
Mittailin lisää joutessani yleismittarilla. Puolalta tulee vielä 11v jännite virranjakajaan, kun virta on päällä. Tuntuu aika matalalta virralta, mutta viisaammat saa selittää onko se oikein.
Suurin mietitys kuitenki kohdistui pyörijään, jossa huomasin, että keskikohdan (eli siihen johon puolalta tuleva johto osuu) ja ulomman reunan välillä ei oo yhteyttä. Eikös siinä luonnollisesti pitäis olla?
Mittailin lisää joutessani yleismittarilla. Puolalta tulee vielä 11v jännite virranjakajaan, kun virta on päällä. Tuntuu aika matalalta virralta, mutta viisaammat saa selittää onko se oikein.
Suurin mietitys kuitenki kohdistui pyörijään, jossa huomasin, että keskikohdan (eli siihen johon puolalta tuleva johto osuu) ja ulomman reunan välillä ei oo yhteyttä. Eikös siinä luonnollisesti pitäis olla?
Suurin mietitys kuitenki kohdistui pyörijään, jossa huomasin, että keskikohdan (eli siihen johon puolalta tuleva johto osuu) ja ulomman reunan välillä ei oo yhteyttä. Eikös siinä luonnollisesti pitäis olla?
Pyörijän pitäisi olla about tuon näköinen :

Mittaa yleismittarin vastusalueella että keskikohta ja reuna on yhdessä.
Heipä taas!
Ei vieläkään kipinää :(
Otin tuossa taannoin virranjakajan kokonaan irti. Onko siinä mitään muuta teknologiaa ku tuo pyörijän pyörittäminen. Että voiko esim 180 astetta väärin päin aiheuttaa kipinättömyyden.
Kun virran laittaa päälle puolalta tulee se 12v. Voiko tästä päätellä että ite puola on kunnossa? Entäs mites sen modulin toimivuutta (joka on puolan yhteydessä) voi testata?
Ei vieläkään kipinää :(
Otin tuossa taannoin virranjakajan kokonaan irti. Onko siinä mitään muuta teknologiaa ku tuo pyörijän pyörittäminen. Että voiko esim 180 astetta väärin päin aiheuttaa kipinättömyyden.
Kun virran laittaa päälle puolalta tulee se 12v. Voiko tästä päätellä että ite puola on kunnossa? Entäs mites sen modulin toimivuutta (joka on puolan yhteydessä) voi testata?
Mitäs se sytkänvahvistin maksaa sokotaan? Moneen muuhun pikkuautoon sen saa noin 20-30€:llä, ja veikkaan vian olevan siinä. Semmonen pikkunen loota, varmaan just tää "moduli" josta puhut.
Jos yleismittari kerran löytyy, niin mittaappa vastus puolan napojen 1 ja 15 väliltä. Pitäs näyttää jotain ~6-9ohm jos puola on kunnossa.
Jos yleismittari kerran löytyy, niin mittaappa vastus puolan napojen 1 ja 15 väliltä. Pitäs näyttää jotain ~6-9ohm jos puola on kunnossa.
motonetissä noita näyttää olevan sekä 2 hintasia. Ja myös puolan suhteen 2 vaihtoehtoa.
Tää nykynen hässäkkä taitaa olla alkuperäinen ja popniiteillä kasattu eli ei saa tuota sytkänvahvistinta irti muutako poraamalla.
En tarkalleen tajunnu mitä tarkotit tuolla "napojen 1 ja 15 väliltä", mutta tuosta sytkänvahvistimen liittimistä mitattuna näyttää vastus olevan n 8k ohmia. Tarkotitko nimen omnaan kilo oomeja vaiko ihan oomeja?
Tää nykynen hässäkkä taitaa olla alkuperäinen ja popniiteillä kasattu eli ei saa tuota sytkänvahvistinta irti muutako poraamalla.
En tarkalleen tajunnu mitä tarkotit tuolla "napojen 1 ja 15 väliltä", mutta tuosta sytkänvahvistimen liittimistä mitattuna näyttää vastus olevan n 8k ohmia. Tarkotitko nimen omnaan kilo oomeja vaiko ihan oomeja?
Biltemassa näyttäs olevan bossin sytkänvahvistimia kohtuullisen edulliseen hintaan. Skodaan ei ainakaan mainita olevan, mutta käykö mikään näistä tuohon http://www.biltema.fi/osteri/data/taulukot/sytohja.pdf ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa