mk2 kytkimen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

mk2 kytkimen vaihto

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 25.6.2006 15:39

Eli pn koneella ja 5-pykäläisellä lootalla (ilmeisesti 020?) varustettuun mk2:een pitäis vaihtaa kytkin ja ei oo mitään kokemuksia tommosista hommista..

Onnistuukohan se itseltä vai pitäskö suosiolla viedä johkin korjaamolle?
Tarviiko siihen mitään erikoisia työkaluja vai riittääkö ns. normaalit työkalut tohon vaihtoon?

VW-nisti90
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2006 8:00

ViestiKirjoittaja VW-nisti90 » 29.6.2006 10:49

Morjens!

Normaalit työkalut riittävät kyllä, paitsi että vetoakselien pulttien irroitukseen tarvitaan muistaakseni 11 mm tähtipäinen hylsy. Kun vaihdelaatikko on irti ja vaihdat kytkinlevyn niin kannattaa vaihtaa myös kampiakselin takapään tiiviste ja uudet kiinnityspultit. Muista kierrelukiteliimaa pulttien kierteisiin!! Kytkimen ja paineasetelman voi keskittää sopivalla puukepillä. Jos paineasetelman kiinnityspultit katkeavat väännettäessä monenttiin niin kiinnityspultit voi kiristää myös pikkuräikällä ja -hylsyllä. Kiristys ristiin ihan niin kuin pyöränpulteissa ja kierrelukitetta kierteisiin. Paineasetelman pulttien kireys on hyvä, kun RANTEELLA vääntäessä pultti on kokonaan kiinni. Jos mahdollista niin odottele vuorokausi liimojen kuivumista. Sitten vain loota ja muut tilbehöörit paikalleen hieman testausta että kaikki toimii ja sitten hanaa!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.6.2006 14:47

Lisänä mainittakoot, että 020-laatikon yhteydessä kytkin on asennettu "väärinpäin". Kytkinlevy on siis vauhtipyörän takana.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.7.2008 21:31

Mikä on tämä 11 mm tähtipäähylsy? Ei kuitenkaan normaali torx?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.7.2008 21:59

Työläin homma tuossa on saada laatikko irti ja takasin paikalleen! Mulle ku tehtiin kytkinremppa, ni muistaakseni otettiin alapallo irti, että saatiin tilaa muljauttaa laatikko pois paikaltaan. (siis alakautta!) Rako on ahdas, mutta kyllä se tulee ky pyörittelee! Homma on hieman vaikeampi jos on nuo isommat vetarin laipat. Tahtovat pistää hanttiin aika miehekkäästi!

Mikä on tämä 11 mm tähtipäähylsy? Ei kuitenkaan normaali torx?


Ihan normaali 11mm hylsy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.7.2008 23:06

Mulla oli alunperin jollain XZN-päällä ja laitoin normi kuusio-otteiset tilalle.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.7.2008 23:24

Ongelmana on, kun en tiedä mikä hylsy noihin nyt sopii, kun näyttävät torx-kannoilta, mutta sopivaa torx-hylsyä ei kuitenkaan löydy, eli on pakko olla jokin muu.
Huomenna pitäis mennä hakemaan sopivia työkaluja, pitäis tietää mitä hakea (!)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.7.2008 23:33

Lyö sinne lähin sopiva torxi vasaran kans, ja laita vaikka normi 13mm kantanen pultti tilalle! Jos mahdollista! Ite laitoin alkuperäset....

jariha
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.5.2008 10:03

ViestiKirjoittaja jariha » 30.7.2008 7:35

siel on 12 kulmaiset zxn tai xzn pultit vetareis

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.7.2008 9:40

8 mm. xzn on oikea avain, jos on alkuperäiset pultit.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 30 vierailijaa