Antakaapa apuja vian poistamiseksi.
VAG-COM Version: Beta 310.0-N
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 3A0 907 311 A
Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 DGC
Coding: PMC 01
2 Faults Found:
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Readiness: N/A
Skipping Address 15-Airbags
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0V4451709 V00
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Mistä nämä mokkulat löytyvät ?
00282 Throttle Position Actuator -V60
00516 Throttle Position Sensor - Closed Switch -F60
VAG COM vikalista
Valvoja: ffp jäsenet
Throttle Position Actuator = tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti, implausable signal = epäuskottava signaali, eli putsaus ja kokeilu, jos vieläkin vinkuu, niin vaihtoon. Eli se mokkula, joka ohittaa kaasuläpän ja antaa lisää ilmaa imusarjaan kaasuläpän ohi ja tuottaa mm. kylmällä koneella korotetun tyhjäkäynnin.
Closed Throttle (Idle) Position Switch = kaasuläpän tyhjäkäynti-mikrokytkin, Open or short to B+ = Katkos tai oikosulku virtapiirissä. Intermittent = satunnainen. Eli tälle sama homma. Putsaus ja kokeilu, jos ei toimi, niin tämän vaihto saattaa olla jo monimutkaisempaa, koska kytkin on melko kiinteästi siinä kaasuläppäkotelossa kiinni. Eli se pieni kytkin, joka sanoo "niks" kun lasket kaasun nollille. Huomaa helposti, kun kääntelee kaasuläppää käsin, läppäkotelon päällä 2 mikrokytkintä, joista toinen sanoo niks täyskaasulla, toinen kaau kiinni.
Mikäli tässä nyt oli kaikki info oikein. Profiilissa sulla ei tällaista kulkinetta edes ole, mistä nämä koodit on otettu pihalle?
Closed Throttle (Idle) Position Switch = kaasuläpän tyhjäkäynti-mikrokytkin, Open or short to B+ = Katkos tai oikosulku virtapiirissä. Intermittent = satunnainen. Eli tälle sama homma. Putsaus ja kokeilu, jos ei toimi, niin tämän vaihto saattaa olla jo monimutkaisempaa, koska kytkin on melko kiinteästi siinä kaasuläppäkotelossa kiinni. Eli se pieni kytkin, joka sanoo "niks" kun lasket kaasun nollille. Huomaa helposti, kun kääntelee kaasuläppää käsin, läppäkotelon päällä 2 mikrokytkintä, joista toinen sanoo niks täyskaasulla, toinen kaau kiinni.
Mikäli tässä nyt oli kaikki info oikein. Profiilissa sulla ei tällaista kulkinetta edes ole, mistä nämä koodit on otettu pihalle?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jeps, liikaa turannut näiden monipisteruiskujen kanssa, niin ei enää pysty ajattelemaan yksipisteruiskun toimintamallia/logiikkaa... :)
Throttle Position Actuator on tosiaan kaasuläpän asennon säädin, joka toimii sähkömoottorin/servon tavoin. Eli siis ajaa saman asian, kuin monipisteruiskun tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti, mutta kääntelee vaan kaasuläppää servon avulla, näinollen aiheittaen mm. kylmällä koneella korotetun tyhjäkäynnin jne.
Tämä voi olla jo hieman hankalampi puhdistaa ja fiksata, joten helpoin ja edullisin olisi varmaan etsiä ehjä ja toimiva kaasuläppä/ruiskukotelo (se kaasarin näköinen pömpeli). Korjaantuu molemmat viat samalla iskulla. Eikä jossain purkamolla luulisi olevan liian arvokas palikka...
Tokihan tämä voi olla vaikkapa vain joku liitännän hapettumis/kontaktivika, kun molempien signaali kuitenkin saman liittimen kautta menee eculle.
Throttle Position Actuator on tosiaan kaasuläpän asennon säädin, joka toimii sähkömoottorin/servon tavoin. Eli siis ajaa saman asian, kuin monipisteruiskun tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti, mutta kääntelee vaan kaasuläppää servon avulla, näinollen aiheittaen mm. kylmällä koneella korotetun tyhjäkäynnin jne.
Tämä voi olla jo hieman hankalampi puhdistaa ja fiksata, joten helpoin ja edullisin olisi varmaan etsiä ehjä ja toimiva kaasuläppä/ruiskukotelo (se kaasarin näköinen pömpeli). Korjaantuu molemmat viat samalla iskulla. Eikä jossain purkamolla luulisi olevan liian arvokas palikka...
Tokihan tämä voi olla vaikkapa vain joku liitännän hapettumis/kontaktivika, kun molempien signaali kuitenkin saman liittimen kautta menee eculle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa