Venton tyhjäkäynti ongelma?
Valvoja: ffp jäsenet
Venton tyhjäkäynti ongelma?
Joo tänää tuli ostettu Vento ja pitkäähän siinä menikin että vikoja rupes tulemaan. Eli tyhjäkäynti välillä temppuilee ja seilaa n.800-1500rpm välillä. Välillä tekee tuollaista ja välillä toimii ihan hyvin, osaisko joku neuvoa mistä alkais vikaa metästää (joutokäynnin vakain??) Niin ja pakosarjan tiiviste/pakosarjakin kuullostais vuotavan hiukan, onko kelläään kokemuksia tiivisteiden vaihdosta onko kovinkin vittumainen homma??
Digifantissa tyypillinen oireen aiheuttaja voi olla lämpötila-anturi, eli jos tuossa on sellainen, niin kannattaa mitata tai vaihtaa, ylävesiletkussa varmaankin sokalla kiinni. Pakosarjan voimakas vuoto tosin voi sekin seilauttaa lambdaa väärillä arvoilla, pakosarja on mainitsemassasi paikassa, eli kädet verillä ja työkalut ujutettava ihmellisistä koloista ja rakosista, ja lopulta lipsahtavat ja siinä se. Paras on melkein purkaa imusarja pois edestä.
Kerropa mikä kone siinä on?
Kerropa mikä kone siinä on?
Villi veikkaus, moottori on 1.8 1-pisteruisku, eli moottorikoodi ABS. Moottorinohjaus on tällöin Bosch Mono-Motronic. Itse sanoisin että vika on siinä suihkutusboksin alla olevassa kumitiivisteessä joka falskaa ilmaa. Tarkista myös kaikki alipaineletkut, saattavat olla hapertuneita vaikka näyttäisivätkin päällepäin ehjiltä.
Moottorikoodin saa tarkastettua peräkontin varustetarrasta joka löytyypi siitä peräkontin luukun lukon lähimaastosta. Samasta lätkästä löytyy myös korin värikoodi jos joskus tarvitsee esim. paikkamaalailla jne.
Moottorikoodin saa tarkastettua peräkontin varustetarrasta joka löytyypi siitä peräkontin luukun lukon lähimaastosta. Samasta lätkästä löytyy myös korin värikoodi jos joskus tarvitsee esim. paikkamaalailla jne.
Joo eli kone on 1.8 1-pisteruisku -95, tuon alipaineletkun joka tulee tehostimelta katsoin ja vaikutti ehjältä joka kantilta, täytyy tarkistaa tänään tuo kumitiiviste vielä.
Täytyy myös tuo lämpötila-anturi varmaan myös mittailla, josko siinä ois myös jotain vikaa kun vaikuttais näin äkkisältään että ei osais näyttää kuin n.100astetta et niinkuin pysähtyis kuin seinään viisari siinä satasen kohilla....
Täytyy myös tuo lämpötila-anturi varmaan myös mittailla, josko siinä ois myös jotain vikaa kun vaikuttais näin äkkisältään että ei osais näyttää kuin n.100astetta et niinkuin pysähtyis kuin seinään viisari siinä satasen kohilla....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa