Golf VR6 Automaattivaihteiston vikaa/korjausta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf VR6 Automaattivaihteiston vikaa/korjausta
Eli VR6 Golf:iin vm-93 automaatti lootaan pitäs vaihtaa öljyt..
Onko kalllis homma vw liikkeessä?
Kesällä viimeksi vaihdettu oston yhteydessä,ei kovin hyvät öljyt kun kylmillä ilmoilla on ollut hidasta päästä liikkeelle..
Eilen huomattiin että loota "luistais" 40-50km/h vauhdin kohdilla kierrokset nousee normaalisti mutta ei nouse nopeus, kun kierrokset pääsee 3000 toimii normaalisti.
Auto tuntuu laiskalta liikkeelle lähdössä ja 50km/h vauhtiin asti.
Tuossa eilen öljyn määrä tarkistettiin ja oli minimissä.
lisättiin hädässä jotain automaatti vaihteistolle tark. öljyä nyt liikkuu kylmänäkin..
Mutta sama outo laiskuus on vielläkin päällä.
Eilen teki vasta ekaa kertaa tuota.
Onko kalllis homma vw liikkeessä?
Kesällä viimeksi vaihdettu oston yhteydessä,ei kovin hyvät öljyt kun kylmillä ilmoilla on ollut hidasta päästä liikkeelle..
Eilen huomattiin että loota "luistais" 40-50km/h vauhdin kohdilla kierrokset nousee normaalisti mutta ei nouse nopeus, kun kierrokset pääsee 3000 toimii normaalisti.
Auto tuntuu laiskalta liikkeelle lähdössä ja 50km/h vauhtiin asti.
Tuossa eilen öljyn määrä tarkistettiin ja oli minimissä.
lisättiin hädässä jotain automaatti vaihteistolle tark. öljyä nyt liikkuu kylmänäkin..
Mutta sama outo laiskuus on vielläkin päällä.
Eilen teki vasta ekaa kertaa tuota.
Viimeksi muokannut Eku, 8.3.2008 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onnittelut automaatin hankinnasta:)
Öljyn vaihto lienee kallista VAG liikkeessä, Orkkis öljy sen sijaan VAG:lla on ihan järkevän hintaista. Huomata sitten kannattaa, jos nyt on laitettu ATF:fää, kannattaisiko järjestelmä ölpän vaihdon yhteydessä "huuhdella".
Johtunee siitä askin luistamisesta.
Jos noin on, joko öljyt tai sen määrä on jotain muuta, kuin pitäisi olla. Itse harkitsisin uutta vaihteistoa. Korjaaminen on varsin kallista, saksasta voinee saada tehdaskunnostetun 12kk takuulla järkihintaan.
Öljyn vaihto lienee kallista VAG liikkeessä, Orkkis öljy sen sijaan VAG:lla on ihan järkevän hintaista. Huomata sitten kannattaa, jos nyt on laitettu ATF:fää, kannattaisiko järjestelmä ölpän vaihdon yhteydessä "huuhdella".
Auto tuntuu laiskalta liikkeelle lähdössä ja 50km/h vauhtiin asti.
Johtunee siitä askin luistamisesta.
Kesällä viimeksi vaihdettu oston yhteydessä,ei kovin hyvät öljyt kun kylmillä ilmoilla on ollut hidasta päästä liikkeelle..
Jos noin on, joko öljyt tai sen määrä on jotain muuta, kuin pitäisi olla. Itse harkitsisin uutta vaihteistoa. Korjaaminen on varsin kallista, saksasta voinee saada tehdaskunnostetun 12kk takuulla järkihintaan.
No siitä luistamisesta se kai johtuu se laiskuus..
liikkeelle lähdössä auto myös vähän tärryttää,melko vähän,sekä käännyttäessä.
Voisko vika olla turbiinin lukossa? vai mikä se nyt ikinä onkaan??
Mutta olisko mahdollista että kun pääsi käymään öljyt niin vähänä niin nyt siellä olis jotain ilmavaivoja??
Nyt auto kyllä liikkuu hyvin kylmälläkin Siis Pakkasella eteenpäin,varmaan laatikossa ei tarpeeksi notkeeta öljyä. Ei johtunut silloin öljyn vähyydestä koska silloin oli kyllä öljyä ihan tarpeeksi.
Kuulemma ihan normaalia ettei pakkasella heti lähde liikkeelle.
Luulen että ei uutta lootaa kyllä nyt ihan heti näillä oireilla ensinmäisenä tuu ostettua.
Pitää käyttää vw liikkeessä jos autoa/lootaa voi ajonaikana lukea jos jotain vikaa näyttäis.
Huom!Loota on toiminu tosi moiteettomasti eiliseen asti.
liikkeelle lähdössä auto myös vähän tärryttää,melko vähän,sekä käännyttäessä.
Voisko vika olla turbiinin lukossa? vai mikä se nyt ikinä onkaan??
Mutta olisko mahdollista että kun pääsi käymään öljyt niin vähänä niin nyt siellä olis jotain ilmavaivoja??
Nyt auto kyllä liikkuu hyvin kylmälläkin Siis Pakkasella eteenpäin,varmaan laatikossa ei tarpeeksi notkeeta öljyä. Ei johtunut silloin öljyn vähyydestä koska silloin oli kyllä öljyä ihan tarpeeksi.
Kuulemma ihan normaalia ettei pakkasella heti lähde liikkeelle.
Luulen että ei uutta lootaa kyllä nyt ihan heti näillä oireilla ensinmäisenä tuu ostettua.
Pitää käyttää vw liikkeessä jos autoa/lootaa voi ajonaikana lukea jos jotain vikaa näyttäis.
Huom!Loota on toiminu tosi moiteettomasti eiliseen asti.
Kyseisessä autossa on vielä 096 tyypin loota jossa on mittatikku, öljyn vaihto onnistuu kotikonstein. Mutta mutta oireista päätellen sulla on pakat "valmiit". 1 ja 2 vaihteen limput luovuttaa ekana. Näin kävi ainakin mulla 01M askin kanssa passatissa... nykyään jos luistoa havaitseen, kyseessä on Luk:n power kytkin ;)
Meinaatko,että 1,2 vaihde olis antamassa periksi??
Eikai ne nyt nuin vaan voi pimentyä??
Kyllä vaihteet toimii/vaihtaa oikeilla kohdilla niinku pitääkin lukuun ottamatta pientä luistoa .
Paremminkin luisto tulee2 ja 3väliin.Ehkä! pitää huomenna ajatuksen kanssa ajella:)
Auto vaihtaa melkein heti liikkeelle lähdössä 1ja 2 vaihteen liikkeelle lähtö on kyllä laiskaa ja tärisevää.
Kai siihen nyt joku oikee vikaki on olemassa minkä voi korjata??
Eikai ne nyt nuin vaan voi pimentyä??
Kyllä vaihteet toimii/vaihtaa oikeilla kohdilla niinku pitääkin lukuun ottamatta pientä luistoa .
Paremminkin luisto tulee2 ja 3väliin.Ehkä! pitää huomenna ajatuksen kanssa ajella:)
Auto vaihtaa melkein heti liikkeelle lähdössä 1ja 2 vaihteen liikkeelle lähtö on kyllä laiskaa ja tärisevää.
Kai siihen nyt joku oikee vikaki on olemassa minkä voi korjata??
Voivoi. Kuulostaa tutulle.
Mulla taannoin 80 TDI ympäristössä levisi tuo automaatti, lopullita hajoamista edelsi se, että valoissa tuntui että aski käytti "liian" isoa pykälää, ja ykkönen ei mennytkään päälle kuin esim. survomalla kaasu pohjaan pikkunopeudessa. Juurikin esim. liikkeellelähdössä aski vaihtoi 1-2 hyvinkin nopeasti, tämä myös ilmeisesti hajotti vaihteiston perän (väännättämällä väkipakolla) sen verran metallista kihinää - kahinaa sieltä alkoi kuulua. Maantiellä pelitti suht normaalisti. Oireet siis mullakin 1-2-3 välillä enimmäksee.
Soittokierros askiguruille kertoi sen, että potentiaalinen vikakohde on turbiinin lukossa, korjausarviot 2000-3400e välillä, uusi aski VAG:lla 4400e, Poweraticilla 3000e, Saksassa halvempi..
Varmasti, minä en ole askiguru, mutta gurujen mukaan aski kannattaa melkein aina ns. peruskunnostaa kun sen työn alle ottaa. Toisaalta, on myös varsin kallista, ottaa aki irti, korjata yksi juttu askista, jos vika ei ollutkaan siinä, sama uusiksi. Vaikka itse tekisi askin irroituksen yms, viimeistään tokalla kerralla alkaa omakin inspiraatio loppumaan.
Vaihdoin myös ölpät ja suodattimen, ei mitään apua.
Mulla taannoin 80 TDI ympäristössä levisi tuo automaatti, lopullita hajoamista edelsi se, että valoissa tuntui että aski käytti "liian" isoa pykälää, ja ykkönen ei mennytkään päälle kuin esim. survomalla kaasu pohjaan pikkunopeudessa. Juurikin esim. liikkeellelähdössä aski vaihtoi 1-2 hyvinkin nopeasti, tämä myös ilmeisesti hajotti vaihteiston perän (väännättämällä väkipakolla) sen verran metallista kihinää - kahinaa sieltä alkoi kuulua. Maantiellä pelitti suht normaalisti. Oireet siis mullakin 1-2-3 välillä enimmäksee.
Soittokierros askiguruille kertoi sen, että potentiaalinen vikakohde on turbiinin lukossa, korjausarviot 2000-3400e välillä, uusi aski VAG:lla 4400e, Poweraticilla 3000e, Saksassa halvempi..
Kai siihen nyt joku oikee vikaki on olemassa minkä voi korjata??
Varmasti, minä en ole askiguru, mutta gurujen mukaan aski kannattaa melkein aina ns. peruskunnostaa kun sen työn alle ottaa. Toisaalta, on myös varsin kallista, ottaa aki irti, korjata yksi juttu askista, jos vika ei ollutkaan siinä, sama uusiksi. Vaikka itse tekisi askin irroituksen yms, viimeistään tokalla kerralla alkaa omakin inspiraatio loppumaan.
Vaihdoin myös ölpät ja suodattimen, ei mitään apua.
Joo on tainnu tuuri mennä jo ajat sitte nuiden autojen kans!
Eilen auton tilanne vain paheni..
Toimi samanlailla kuin edellisenä päivänä aluksi,eli ei kovin paha. Sitten aivan yht.äkkiä matka vaan rupes katkeamaan.. auto vaan hyyty ja hyyty..
talla pohjassa sai ajettua auton pihaan just ja just pääsi eteenpäin. Öljyn katku haisi.
Tais olla sen laatikon historian huipennus siinä;)
No olis tarkotus vielä käydä paikallisessa vw liikkeessä,että mitäs siellä tuumataan.
Eilen auton tilanne vain paheni..
Toimi samanlailla kuin edellisenä päivänä aluksi,eli ei kovin paha. Sitten aivan yht.äkkiä matka vaan rupes katkeamaan.. auto vaan hyyty ja hyyty..
talla pohjassa sai ajettua auton pihaan just ja just pääsi eteenpäin. Öljyn katku haisi.
Tais olla sen laatikon historian huipennus siinä;)
No olis tarkotus vielä käydä paikallisessa vw liikkeessä,että mitäs siellä tuumataan.
Automaatti on IMHO ihan mukava. Kannattaa vain muistaa että uusi aski maksaa paljon, käytetyt on yleensä yhtä paskoja kuin se juuri hajonnut.. Ainakin VAG:lla tuntuisi olevan paljon opeteltavaa näissä automaateissa, oli kyse sitten Perus TDI automaatista, DSG:stä tms.
Kannattaa katsella uutta (täyskunnostettua) askia esim. saksasta.
Omaan 80 TDI:hin diilasin uuden kunnostetun askin (01n) johkin 1800e kantturoille rahteineen Saksasta, 12kk takuulla ilman km rajoitusta. Askin vahtoväli tuossa autossa oli ollut melkein sama kuin jakoremmillä, 274k ajomäärällä toinen aski antautui.. =)
Kannattaa katsella uutta (täyskunnostettua) askia esim. saksasta.
Omaan 80 TDI:hin diilasin uuden kunnostetun askin (01n) johkin 1800e kantturoille rahteineen Saksasta, 12kk takuulla ilman km rajoitusta. Askin vahtoväli tuossa autossa oli ollut melkein sama kuin jakoremmillä, 274k ajomäärällä toinen aski antautui.. =)
vw liikkeessä meinasivat että turbiinin lukko olis voinu antaa periksi, eivät osannu varmaksi sanoa pelkkien oireiden perusteella.
Viikon päähän sai ajan,että lukevat vikaa.
Saas nähä saako kalua enää.. Ei ainakaan kovin halvalla. No sen näkee sitten mitä siellä tuumaavat kunnosta.
Mistä vois löytää uude/kunnostetun lootan? Linkkejä?
Joo ei tuu olemaan kyllä jatkossa automaatti! Km nyt vajaa 270tkm ja jos nuin "vähillä" antaa periksi niin saa mun puolesta jäähä!
Viikon päähän sai ajan,että lukevat vikaa.
Saas nähä saako kalua enää.. Ei ainakaan kovin halvalla. No sen näkee sitten mitä siellä tuumaavat kunnosta.
Mistä vois löytää uude/kunnostetun lootan? Linkkejä?
Joo ei tuu olemaan kyllä jatkossa automaatti! Km nyt vajaa 270tkm ja jos nuin "vähillä" antaa periksi niin saa mun puolesta jäähä!
http://www.ebay.de
ja myös
http://www.atb-berlin.com/
Askin korjaus on aina kallista. Ja ns. reilummin ajettua askia ei kannata vain pikaisesti korjata. Kuitenkin askissa helpolla muutakin vikaa kuin se turbiinin lukko. Mulle gurut sanoivat, että jos lukko on paskana niin askin venttiilikoneistossa lienee myös paskaa. -> täyskunnostus oli siis ainoa järkevä vaihtoehto, hintaluokka omaan 01n perheen askiin oli juurikin siellä 2-3ke tuntumassa. Askigurut muistivat myös mainita, että 100% varmuutta ei uskalla silti antaa että toimisi pitkään...
En pitänyt itse korjausta vaihtoehtona, uutta/tehdaskunnostettua askia kun suomestakin sai 3ke hintaluokkaan, saksasta tosiaan reippaasti edukkaammin. Käytettyä en myöskään pitäisi vaihtoehtona, ellei sitten saa ns. vähän ajettua oikeasti halvalla.
ja myös
http://www.atb-berlin.com/
Askin korjaus on aina kallista. Ja ns. reilummin ajettua askia ei kannata vain pikaisesti korjata. Kuitenkin askissa helpolla muutakin vikaa kuin se turbiinin lukko. Mulle gurut sanoivat, että jos lukko on paskana niin askin venttiilikoneistossa lienee myös paskaa. -> täyskunnostus oli siis ainoa järkevä vaihtoehto, hintaluokka omaan 01n perheen askiin oli juurikin siellä 2-3ke tuntumassa. Askigurut muistivat myös mainita, että 100% varmuutta ei uskalla silti antaa että toimisi pitkään...
En pitänyt itse korjausta vaihtoehtona, uutta/tehdaskunnostettua askia kun suomestakin sai 3ke hintaluokkaan, saksasta tosiaan reippaasti edukkaammin. Käytettyä en myöskään pitäisi vaihtoehtona, ellei sitten saa ns. vähän ajettua oikeasti halvalla.
Viimeksi muokannut weasel, 28.12.2007 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa manuaaliaskin konvertointi tuonne polkineen olla vähän isompi prokkis kuin pelkkä automaatin irroitus - asennus. Eri sitten, jos itsellä paikka, aikaa, taitoa tehdä tuo muutos.
Ja onhan se automaatti ihan mukava kuitenkin.. Se tosiasia, että kallis korjata, pitää vain hyväksyä jos automaatilla ajaa.
Ja onhan se automaatti ihan mukava kuitenkin.. Se tosiasia, että kallis korjata, pitää vain hyväksyä jos automaatilla ajaa.
Kiitos kaikille jotka vaivautu vastailemaan ja antamaan vinkkejä.
Mutta aattelin nyt nöyränä vielä jäädä odottelemaan,että auto saadaan vw liikkeeseen lukuun. Ja katsoa mitä sanovat viaksi ja kustannukseksi.
Uutta laattikkoakin vois jo ruveta ehtiin jos remppa on kovin tyyristä.
Tarkotus olis auto saada vielä kuntoon. Ei siinä mitään muuta suurta vikaa ole ollut,että ei ihan vielä paaliksikkaan mene ;)
Mutta aattelin nyt nöyränä vielä jäädä odottelemaan,että auto saadaan vw liikkeeseen lukuun. Ja katsoa mitä sanovat viaksi ja kustannukseksi.
Uutta laattikkoakin vois jo ruveta ehtiin jos remppa on kovin tyyristä.
Tarkotus olis auto saada vielä kuntoon. Ei siinä mitään muuta suurta vikaa ole ollut,että ei ihan vielä paaliksikkaan mene ;)
Mulle tuli maksaa Laakkosella "päivittely" 270 euroa.
Jos päädyt manuaaliksi muuttamiseen, niin vapaasti saa vinkkejä kysyä, joko täältä tai meidän sivuilta.
www.volkkaristit.net
Jos päädyt manuaaliksi muuttamiseen, niin vapaasti saa vinkkejä kysyä, joko täältä tai meidän sivuilta.
www.volkkaristit.net
Jos päädyt manuaaliksi muuttamiseen, niin vapaasti saa vinkkejä kysyä, joko täältä tai meidän sivuilta.
Kiitos. Varmasti neuvot on aina tarpeen.Katotaan nyt mikä sitten on lopullinen ratkasu.
Onhan se iso raha..jos ei asia muuttunu miksikään.
Lukevat sen laatikon viat koneella maksaa vain 20e, se nyt ei kustanna juuri mitään. Jos sillä nyt tulis vähä viisaammaksi.jos.. Sen jälkeenhän se tulee maksamaan paljon jos on iso remppa edessä ja paljon tunti työtä. Mutta katotaan nyt torstaihin asti mitä siellä sanotaan.
Mutta ei se uus laatikko ole pois sulettu vaihtoehto. tietenkin se uusitaan jos nykysestä ei ole kohtuu hintaan kalua.
Automaateista sun muista laatikoista
Onks vaihdelaatikoihin jossakin kielletty ajoissa vaihtamassa öljyjä?
Se 60 000 km. olisi sen automaatin öljynvaihdon paikka viimeistään, mutta uutena laatikkoon voisi ekat öljyt vaihtaa jo jossakin 30 000 km. nurkilla ja sitten joka 50 000-60 000 välein. Paljon halvemmaksi ainakin tulee, kun laatikon vaihto.
Halpaahan se tietenkin on ajaa kaksin, kolminkertainen matka, mitä lodjun öljyt kestää, ja vaihtaa koko laatikko, sitten kun meno hyyty ja kropina vihloo korvia.
No hyötyvät siitä ainakin diilerit.
Tonttuja yleensä tapaa vain jouluna, mutta autojen kanssa jokapäivä.
Se 60 000 km. olisi sen automaatin öljynvaihdon paikka viimeistään, mutta uutena laatikkoon voisi ekat öljyt vaihtaa jo jossakin 30 000 km. nurkilla ja sitten joka 50 000-60 000 välein. Paljon halvemmaksi ainakin tulee, kun laatikon vaihto.
Halpaahan se tietenkin on ajaa kaksin, kolminkertainen matka, mitä lodjun öljyt kestää, ja vaihtaa koko laatikko, sitten kun meno hyyty ja kropina vihloo korvia.
No hyötyvät siitä ainakin diilerit.
Tonttuja yleensä tapaa vain jouluna, mutta autojen kanssa jokapäivä.
PEKOPEE;No voi kuule kyllä siehen on ihan ajoissa vaihdettu öljyt!!
Justiin ja justiin 30 000km ajettu edellisestä vaihdosta,että ei ainakaan siitä kiinni!
Että on ainakin öljyjä vaihdeltu!!
Kylllä vika taitaa olla jostain muusta johtuvaa!!
Kannattasko ensin kysyä milllon siehen on vaihdettu öljyt ennen kuin rupee tontuista puhumaan!
Sun kirjotuksen perusteella sain sen käsityksen,että vika on ihan mun vika kun en ole "tarpeeksi" usein vaihtanu öljyjä? (vaikka on)
Eli jokaisella jolla porsii laatikko niin on varmaan öljyistä kiinni, aivan varmasti.
Ne on ne automaatit sellasia,että ne tuppaa joskus hajoamaan ihan muistakin syistä!
Kyllähän ne manuaalitkin joskus pettää,pääsee vaan vähän halvemmalla.
Justiin ja justiin 30 000km ajettu edellisestä vaihdosta,että ei ainakaan siitä kiinni!
Että on ainakin öljyjä vaihdeltu!!
Kylllä vika taitaa olla jostain muusta johtuvaa!!
Kannattasko ensin kysyä milllon siehen on vaihdettu öljyt ennen kuin rupee tontuista puhumaan!
Sun kirjotuksen perusteella sain sen käsityksen,että vika on ihan mun vika kun en ole "tarpeeksi" usein vaihtanu öljyjä? (vaikka on)
Eli jokaisella jolla porsii laatikko niin on varmaan öljyistä kiinni, aivan varmasti.
Ne on ne automaatit sellasia,että ne tuppaa joskus hajoamaan ihan muistakin syistä!
Kyllähän ne manuaalitkin joskus pettää,pääsee vaan vähän halvemmalla.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kiitos,kun muut ette ollu sen tonttu puheiden kannalla.
Joo voishan tuota ensin asioista ottaa selvää ennen ku rupeaa neuvoja antaa.
Olishan se kiva, että tulis oikeesti hyödyllistä tietoa eikä vaan ajankuluksi päänaukomista.
Kyllä sitä Vi##uilua kuulee ihan muualtakin.
Kiitos vaan teille keltä on oikeesti tullu asia tekstiä!
Siitä autosta puheen ollen humenna pitäs auto vetää pois sieltä vw-liikkeen pihasta kun saa vetolenkin.
Tarkotus olis aukasta laatikko ja katsoa miltä näyttää jos esim vika turbiinin lukossa se olis tarkotus korjata/vaihtaa. Mutta jos korjaamisesta ei tule mitään,niin sitte ei tule.on ainakin yritetty.
Sitten uus laatikko saksasta tai manuaaliksi muuntaminen.
Minkä hintasia on ne automaatista-manuaaliin sarjat? Ymmärtääkseni saa ostetua koko paketin missä on kaikki.
Olin niihin saksan miehiin s-postilla yhteydessä, kunnostettu laatikko 1300e +rahti 175ex2 pitäisi kuulemma vanha laatikko lähettää niille tilalle.
Mutta siitä ei saa menopeliä vielä pitkään aikaan. Eli uutta autoa ollaan ostamassa.
Huomenna pitäs mennä kokeileen yhtä Audi A4 vm-99 Manuaali!!
Kertokaapa samalla jos on kokemuksia kyseisestä automallista, niin minkälaisia hyvät ja huonot!
Joo voishan tuota ensin asioista ottaa selvää ennen ku rupeaa neuvoja antaa.
Olishan se kiva, että tulis oikeesti hyödyllistä tietoa eikä vaan ajankuluksi päänaukomista.
Kyllä sitä Vi##uilua kuulee ihan muualtakin.
Kiitos vaan teille keltä on oikeesti tullu asia tekstiä!
Siitä autosta puheen ollen humenna pitäs auto vetää pois sieltä vw-liikkeen pihasta kun saa vetolenkin.
Tarkotus olis aukasta laatikko ja katsoa miltä näyttää jos esim vika turbiinin lukossa se olis tarkotus korjata/vaihtaa. Mutta jos korjaamisesta ei tule mitään,niin sitte ei tule.on ainakin yritetty.
Sitten uus laatikko saksasta tai manuaaliksi muuntaminen.
Minkä hintasia on ne automaatista-manuaaliin sarjat? Ymmärtääkseni saa ostetua koko paketin missä on kaikki.
Olin niihin saksan miehiin s-postilla yhteydessä, kunnostettu laatikko 1300e +rahti 175ex2 pitäisi kuulemma vanha laatikko lähettää niille tilalle.
Mutta siitä ei saa menopeliä vielä pitkään aikaan. Eli uutta autoa ollaan ostamassa.
Huomenna pitäs mennä kokeileen yhtä Audi A4 vm-99 Manuaali!!
Kertokaapa samalla jos on kokemuksia kyseisestä automallista, niin minkälaisia hyvät ja huonot!
kolaroituja VR6:sia en ole vielä löytäny..
Ja jos ostas liikenne kelposen niin samahan se sillä on ajella:)
Ei ne vielä ole niin halpoja,että vihtis ostaa toisenkin samanlaisen vaan varaosiksi, siis ihan kunnossa olevat hintahaarukka on ollu mitä olen netistä kahtonu niin 4000e-7000e.
Mitään halpoja/resuja ei siis ole tullu vastaa.
Ja jos ostas liikenne kelposen niin samahan se sillä on ajella:)
Ei ne vielä ole niin halpoja,että vihtis ostaa toisenkin samanlaisen vaan varaosiksi, siis ihan kunnossa olevat hintahaarukka on ollu mitä olen netistä kahtonu niin 4000e-7000e.
Mitään halpoja/resuja ei siis ole tullu vastaa.
Polkimet, jarrutehostajan kiinnikerauta, vetoakselit, startti, vauhtipyörä, moottorin ja vaihteiston välipelti ja vaihdekeppi. sit lisäksi hieman sähkötöitä.
Noi osat tuli maksamaan 750E.
Lisäksi kytkinpaketti olisiko ollut n.150E (Luk)
Peruutusvalon / käynnistykseneston rele korvattiin tavallisella releellä.
Jos sakemanneilta sais kunnostetun askin 1700e + päivän työt.Hirvittää jo nyt se summa mitä se voi olla, ja kun ei ole tietoa kauanko se sitte pellittäis.
Askilla lienee 12kk takuu, olettaisin kuitenkin että tehdaskunnostettu kestää sen 200-300k jos vaihtaa alusta alkaen ölpät söönnöllisesti sun muuta.
Tai sitten paat osiin esim. sen tonnin, maksat jollekin ison kasan rahaa työstä, ja downgreidaat autosi manuaaliksi. -> rakennelma lienee vaikeampi myytäväkin. Tehdaskunnostettu aski takuulla nostaa auton arvoa, koska sulle jää kättä pidempää faktaa että autoon on vaihdettu tehdaskunnostettu aski.. ja ostaja voi tältä osin nukkua yönsä vähän paremmin, eikä tarvitse ressata 200k ajettua orkkis-askia jonka huollosta ei mitään hajua.
Mä itse valkkaisin ihan suosista sen tehdaskunnostetun askin, askin vaihto oikeasti kun aika suoraviivainen ja helppo prokkis. Askin rahti 175e per suunta kuulostaa aavistuksen yläkantissa olevalta, itse taisin maksaa 130e huitteilla tuosta rumbasta per suunta.
Askilla lienee 12kk takuu, olettaisin kuitenkin että tehdaskunnostettu kestää sen 200-300k jos vaihtaa alusta alkaen ölpät söönnöllisesti sun muuta.
Joo takuuta lupasivat sen 12kk.
Tai sitten paat osiin esim. sen tonnin, maksat jollekin ison kasan rahaa työstä, ja downgreidaat autosi manuaaliksi. -> rakennelma lienee vaikeampi myytäväkin. Tehdaskunnostettu aski takuulla nostaa auton arvoa, koska sulle jää kättä pidempää faktaa että autoon on vaihdettu tehdaskunnostettu aski.. ja ostaja voi tältä osin nukkua yönsä vähän paremmin, eikä tarvitse ressata 200k ajettua orkkis-askia jonka huollosta ei mitään hajua.
Niinhän se on,että varmasti sais auton paremmin myytyä kunnostetulla "takuu" laatikolla kuin manuaaliksi muutetulla. Jos manuaaliksi muuntais niin ei menis rahaa töihin, kyllä mies sen sais aikaseksi toisin kuin automaatin asennukseen pitää olla ammattilainen. Ymmärtääkseni takuu vain silloin kunnossa kun on liikeessä laitettu?
vw-liikkeessä sanoivat,että on yleensä menny yksi työpäivä vaihdossa 73e/h!
Mutta paha vielä tietää mitä sille nyt lopen tehään,niin paljon vaihtoehtoja.
Mutta jos aluksi edes saisi sen auton pois sieltä vw-liikkeen pihasta hinattua,ei vieläkään ole liikkeeseen tullut tilamaani vetolenkkiä,piti tänään tulla!
Pitäs toiselle paikkakunnalle saada vietyä,saisi auton talliin ja askin aukastua, niin näkis mikä tilanne siellä on.
Edellenkin tarkkotus olis ensin selvittää onko siellä sellanen vika minkä vois korjata.
Muutamalta tutulta kun ollaa kyselty (jotka on korjannu lootia) niin heidän mielestään vika ei välttämättä ole suuri ja olis korjattavissa.Tiedä sitten..
kyllä mies sen sais aikaseksi toisin kuin automaatin asennukseen pitää olla ammattilainen. Ymmärtääkseni takuu vain silloin kunnossa kun on liikeessä laitettu?
Takuu asia sun kannattaa kysyä mistä askinkin ostat.
Ei se automaatti-askin vaihto sen vaikeampi ole. Mä väittäisin että helpompi, kuin alkaa protoilla polkimien sun muiden kanssa.
Muutamalta tutulta kun ollaa kyselty (jotka on korjannu lootia) niin heidän mielestään vika ei välttämättä ole suuri ja olis korjattavissa.Tiedä sitten..
Näin on. - Mutta, rahaa palaa äkkiäkin jos vähän "arvailee" sitä vikaa. Sillon toki käy hyvin jos on kakkosautosta tms kyse, jolloin ei ole haittaa siitä että autoa seisottaa / korjailee / protoilee inspiraation mukaan.
Vähän vaikea oli vaihtaa asiaa niiden saksalaisten kanssa, itse en ymmärrä saksaa.
Kirjoteltiin englanniksi,vaikutti etteivät hekään oikein osanneet englantia.
Kun takuusta kyselin niin vastaus oli vain,että 12kk.
Pitää sitten tarkemmin kysellä jos on niin.että heiltä tilaa sen.
No kakkos autoksi se jääkin,ollaan "uutta" kahtelemassa. Audi A4 tänään käytiin jo kokeilemassa, vaikutti hyvältä!!
Mutta asiaan; eli tiedetään ettei siitä pitkään aikaan tule kalua jos rupeaa itse sitä vikaa etsimään. Auto seisontaan ja ajan kanssa yrittää saada se taas liikkeelle..
Kirjoteltiin englanniksi,vaikutti etteivät hekään oikein osanneet englantia.
Kun takuusta kyselin niin vastaus oli vain,että 12kk.
Pitää sitten tarkemmin kysellä jos on niin.että heiltä tilaa sen.
Sillon toki käy hyvin jos on kakkosautosta tms kyse, jolloin ei ole haittaa siitä että autoa seisottaa / korjailee / protoilee inspiraation mukaan.
No kakkos autoksi se jääkin,ollaan "uutta" kahtelemassa. Audi A4 tänään käytiin jo kokeilemassa, vaikutti hyvältä!!
Mutta asiaan; eli tiedetään ettei siitä pitkään aikaan tule kalua jos rupeaa itse sitä vikaa etsimään. Auto seisontaan ja ajan kanssa yrittää saada se taas liikkeelle..
Laatikossa jo jotain elämää!!
Elikkäs VR6;sen laattikko remppa on edennyt nyt siehen,että laatikko on käytetty auki ja vaihdeltu mm. jotain kulutus osia uuteen.
Eilen laatikko saatiin paikoilleen ja se liikkuu!!
Mutta ei ihan oikein..
D;een kun laittaa päälle menee suoraan kolmonen päälle,
ns. pakkovaihteilta 3-tai 2;sen kun valitsee menee kyseinen vaihde suoraan päälle.
P ja R toimii niinkuin pitääkin.
Mistään ei kuulu mitään ylimmäärästä ja öljyt pysyy sisällä.
Villejä veikkauksia mikä on nyt menny väärin??
Kuulemma vika voisi olla siinä, että sähköjohdot on väärin tai öljyssä on ilmaa seassa..
Mutta voiton puolella kai tässä jo ollaan kun on saatu se liikkeelle:)
Eilen laatikko saatiin paikoilleen ja se liikkuu!!
Mutta ei ihan oikein..
D;een kun laittaa päälle menee suoraan kolmonen päälle,
ns. pakkovaihteilta 3-tai 2;sen kun valitsee menee kyseinen vaihde suoraan päälle.
P ja R toimii niinkuin pitääkin.
Mistään ei kuulu mitään ylimmäärästä ja öljyt pysyy sisällä.
Villejä veikkauksia mikä on nyt menny väärin??
Kuulemma vika voisi olla siinä, että sähköjohdot on väärin tai öljyssä on ilmaa seassa..
Mutta voiton puolella kai tässä jo ollaan kun on saatu se liikkeelle:)
Jos laatikko luistaa, niin tuskin se turbiinin lukosta johtuu. Nähtävästi kitkan menny tai tiiviste pettänyt ja viimeistään silloin palanut aski. Ite ehdottaisin tehdaskorjatun askin ostamista, jos remppaa ei kiinnosta teettää. Kuitenkin remontin saa teetettyä halvemmalla, ja tulee lähes yhtä luotettava aski kuin tehdaskorjatusta. Samallalailla ne siellä saksassa niitä remppaa kuin suomessa.
Ja jos ei ite kiinnosta saksasta uittaa askia, niin kyllä ne korjaamo kaveritkin niitä uittaa suomeen, jolloin asiakkaan ei tarvi vaivata päätään sen enempää.
Ja jos ei ite kiinnosta saksasta uittaa askia, niin kyllä ne korjaamo kaveritkin niitä uittaa suomeen, jolloin asiakkaan ei tarvi vaivata päätään sen enempää.
JERO;Joo vika ei olekkaan turbiinin lukossa,tarkistettu. Laatikosta oli loppuun kulunu jotkin "kiekot" jotka on vaihdettu uuteen ja jotain muutakin kulutus osia.. (ei voi nyt muistaa mitä)
Autohan on saatu jo liikkumaan nuilla vaihdoilla.Kuten tuossa aiemmin selitin miten kävi..
Jokin sielä vielä on uusittava. Vikakoodeja luettiin uudestaan sen jälkeen kuin saatiin auto liikkeelle.
Herjasi seuraavaa;
00268-solenoid valve (N93)
00281-vehicle speed sensor -No signal (G68)
00652-Transmission shift-Range controller
-incorrect gear ratio
Eli jotain tällaista suomeksi:
Venttiilin solenoidi vaihdettava
nopeusanturi viallinen
Vaihteiston vaihteen valitsimen säädin viallinen
Nuita ku rupeaa vaihtamaan niin voisi jo jotain lisä edistystä tapahtua.Luultavasti.
Katsotaan miten käy.. Yrittänyttä ei laiteta:)
Autohan on saatu jo liikkumaan nuilla vaihdoilla.Kuten tuossa aiemmin selitin miten kävi..
Jokin sielä vielä on uusittava. Vikakoodeja luettiin uudestaan sen jälkeen kuin saatiin auto liikkeelle.
Herjasi seuraavaa;
00268-solenoid valve (N93)
00281-vehicle speed sensor -No signal (G68)
00652-Transmission shift-Range controller
-incorrect gear ratio
Eli jotain tällaista suomeksi:
Venttiilin solenoidi vaihdettava
nopeusanturi viallinen
Vaihteiston vaihteen valitsimen säädin viallinen
Nuita ku rupeaa vaihtamaan niin voisi jo jotain lisä edistystä tapahtua.Luultavasti.
Katsotaan miten käy.. Yrittänyttä ei laiteta:)
Toimii!!
No niin ja VR6;sen vaihteisto on saatu pelittämään,niinkuin pitääkin!!
Aikaahan siehen meni,mutta se ei haittaa. Ja rahaa säästy rutkasti. Verrattuna uuden/kunnostetun askin ostoon.
Ja tuo vika sitten johtui yhdestä johdosta joka kulkee laatikon läpi(Johto poikki). Se vaihdettin vielä uuteen niin alkoi pelittämään! Eli sen johdon takia vaihteet ei vaihtanut oikein ja näytti vikakoodeja.
Eli alunperin vaihdettin ihan oikeat "kulutus osat" laatikon sisälle,että vika oli niissä. Tuo kyseinen johto kuulemma pitää aina vaihtaa kun aski aukaistaan.
Aikaahan siehen meni,mutta se ei haittaa. Ja rahaa säästy rutkasti. Verrattuna uuden/kunnostetun askin ostoon.
D;een kun laittaa päälle menee suoraan kolmonen päälle,
ns. pakkovaihteilta 3-tai 2;sen kun valitsee menee kyseinen vaihde suoraan päälle.
P ja R toimii niinkuin pitääkin.
Ja tuo vika sitten johtui yhdestä johdosta joka kulkee laatikon läpi(Johto poikki). Se vaihdettin vielä uuteen niin alkoi pelittämään! Eli sen johdon takia vaihteet ei vaihtanut oikein ja näytti vikakoodeja.
Eli alunperin vaihdettin ihan oikeat "kulutus osat" laatikon sisälle,että vika oli niissä. Tuo kyseinen johto kuulemma pitää aina vaihtaa kun aski aukaistaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa