a4 1.8T käy kolmella. HELP!?!?!
Valvoja: ffp jäsenet
a4 1.8T käy kolmella. HELP!?!?!
Joo eli vika ilmesty eilen ihan yhtäkkiä tyhjäkäynnillä just ku olin saanu maittavan ja ravintopitoisen mcjoonaksen hamppariaterian nenän eteen ja annoin auton rötkötellä tyhjäkäynnillä.
yhtäkkiä pamahti kolmelle pytylle ja alko "jytkyttää"
kokeilin sammuttaa ja uudestaan käynnistää, mutta ei..
tänä aamuna starttasin, kävi kaks sekuntia kolmella ja neljäs oli pelissä mukana, sitte ajo lämpöseks ja taas kolmelle.
missähän mahtas olla vika?
voi ollaa vissiin montakin vaihtoehtoa, mutta oisko ihan tulpanjohto, vai minkälainen toi sytkä noissa onkaan..?! vai oisko menny joku niistä puolista ku eikös tuossa ole joka pytylle oma?
yhtäkkiä pamahti kolmelle pytylle ja alko "jytkyttää"
kokeilin sammuttaa ja uudestaan käynnistää, mutta ei..
tänä aamuna starttasin, kävi kaks sekuntia kolmella ja neljäs oli pelissä mukana, sitte ajo lämpöseks ja taas kolmelle.
missähän mahtas olla vika?
voi ollaa vissiin montakin vaihtoehtoa, mutta oisko ihan tulpanjohto, vai minkälainen toi sytkä noissa onkaan..?! vai oisko menny joku niistä puolista ku eikös tuossa ole joka pytylle oma?
joo tuo on vuosimalliltaan -97.. ei oo tullu katottua että mikä on moottorityyppi..
pystysköhän sitä ite mittaamaan mitenkään että mikä puola niistä on hajalla ku ei oikeen tarkasti selvinny nykimällä järestään yhtä liitintä pois ja käynnistämällä..
hankalahan se taitaa olla puolaa mitata ku on nii korkeat jännitteet..
pystysköhän sitä ite mittaamaan mitenkään että mikä puola niistä on hajalla ku ei oikeen tarkasti selvinny nykimällä järestään yhtä liitintä pois ja käynnistämällä..
hankalahan se taitaa olla puolaa mitata ku on nii korkeat jännitteet..
Kokeileppa seuraavan kerran ku vika iskee, et nyppäät suuttimen liitimen vuorollaan joka pytystä irti ja kun löydät missä pytyssä vaikuttaa vähiten käyntiin niin vaihdat sen pytyn puolan ristiin toisen pytyn puolan kanssa. Ja kun vika taas iskee niin jälleen nypit suutimen piuhoja yksi kerrallaan irti ja toteat että seurasiko vika perässä.. näin pystyt ainakin selvittämään onko vika puolassa,
"Kokeileppa seuraavan kerran ku vika iskee, et nyppäät suuttimen liitimen vuorollaan joka pytystä irti ja kun löydät missä pytyssä vaikuttaa vähiten käyntiin niin vaihdat sen pytyn puolan ristiin toisen pytyn puolan kanssa. Ja kun vika taas iskee niin jälleen nypit suutimen piuhoja yksi kerrallaan irti ja toteat että seurasiko vika perässä.. näin pystyt ainakin selvittämään onko vika puolassa,"
kokeilin tuota jo ihan omatoimisesti.. ja vika todennettiin alkuun kakkospytylle mutta sitte vaihoin ykkösen ja kakkosen paikkaa mutta ku ei merkittävästi vaikuttanu.. eli vika tavallaan jäi kakkospytylle..
sitte jo säikähin että on käyny laihalla ja palanu esim. reikä mäntään tai halennu mutta ei onneks koska kylmänä lähti sitte taas neljällä käyntiin.. tai voikai se silti olla mäntä mutta en usko.. noh, huomenna mennään audille ja lukastaan vikakoodit ja mahollisesti jos ne pystyy mittailee niitä puolia ni vaihtaa sitte rikkinäisen tjsp.
Terve!
Mites on kun itellä oli tuo sama vika a4 avant 1,8t quattro -04, puola hajosi, vaihdettiin se... hajosi toinen puola.. vaihdettiin se.. hajos kolmas puola.. vaihdettiin loput kaks.. sit toimi..
(^ kun kävi enää kolmella, ajoin pari kilometriä himaan, katalysaattori oli aivan punasena!)
MUT SIT, about 50km ajon jälkeen... auto sammui kun kytkimen paino pohjaan... ja akun kuva syttyi mittaristoon, sit ku koitti käynnistää, ni käynnisty mut sammu melkein samantien. kaasua polkemalla pysyy käynnissä. ajoin auton kuitekin himaan vielä sit n.30km.. tasasella menee normaalisti, mitä nyt jos kaasua painaa ni sekunnin viive ennenku tapahtuu mitään, mut sit risteys tai vastaava ni saa polkee kaasuu et pysyy käynnissä... ja moottorinvikavalo syttyi lähellä kotia, ohjekirjassa sanotaan et meinaisi jotain pakokaasujärjestelmän hommaa? (vaikuttaako katalysaattori jotenkin kun tosiaan hehkui ihan punasena kun kävi kolmella)
Autossa virtaavampi putki katilta taaksepäin, decatec:issa asennettu lastu (karalan ilmeisesti)
APUJA KAIVATTAIS PIAN!
Mites on kun itellä oli tuo sama vika a4 avant 1,8t quattro -04, puola hajosi, vaihdettiin se... hajosi toinen puola.. vaihdettiin se.. hajos kolmas puola.. vaihdettiin loput kaks.. sit toimi..
(^ kun kävi enää kolmella, ajoin pari kilometriä himaan, katalysaattori oli aivan punasena!)
MUT SIT, about 50km ajon jälkeen... auto sammui kun kytkimen paino pohjaan... ja akun kuva syttyi mittaristoon, sit ku koitti käynnistää, ni käynnisty mut sammu melkein samantien. kaasua polkemalla pysyy käynnissä. ajoin auton kuitekin himaan vielä sit n.30km.. tasasella menee normaalisti, mitä nyt jos kaasua painaa ni sekunnin viive ennenku tapahtuu mitään, mut sit risteys tai vastaava ni saa polkee kaasuu et pysyy käynnissä... ja moottorinvikavalo syttyi lähellä kotia, ohjekirjassa sanotaan et meinaisi jotain pakokaasujärjestelmän hommaa? (vaikuttaako katalysaattori jotenkin kun tosiaan hehkui ihan punasena kun kävi kolmella)
Autossa virtaavampi putki katilta taaksepäin, decatec:issa asennettu lastu (karalan ilmeisesti)
APUJA KAIVATTAIS PIAN!
jos mahdollista laittaa auto johdon päähän, niin katoppa mitä se sanoo lambdan arvoiksi ajossa, ittellä meni lambdat ja samantapanen ongelma oli sillon.
eli sen ei pitäis näyttää 25% eikä system failurea
jos lambda on 4-johtonen, niin motonetin 5-kertaa alkuperäistä halvempi lambda-anturi toimii, ainakin mulla, siis se ihan yleismalli.
eli sen ei pitäis näyttää 25% eikä system failurea
jos lambda on 4-johtonen, niin motonetin 5-kertaa alkuperäistä halvempi lambda-anturi toimii, ainakin mulla, siis se ihan yleismalli.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa