a4 1.8T käy kolmella. HELP!?!?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

a4 1.8T käy kolmella. HELP!?!?!

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 12.4.2008 13:47

Joo eli vika ilmesty eilen ihan yhtäkkiä tyhjäkäynnillä just ku olin saanu maittavan ja ravintopitoisen mcjoonaksen hamppariaterian nenän eteen ja annoin auton rötkötellä tyhjäkäynnillä.

yhtäkkiä pamahti kolmelle pytylle ja alko "jytkyttää"
kokeilin sammuttaa ja uudestaan käynnistää, mutta ei..

tänä aamuna starttasin, kävi kaks sekuntia kolmella ja neljäs oli pelissä mukana, sitte ajo lämpöseks ja taas kolmelle.

missähän mahtas olla vika?
voi ollaa vissiin montakin vaihtoehtoa, mutta oisko ihan tulpanjohto, vai minkälainen toi sytkä noissa onkaan..?! vai oisko menny joku niistä puolista ku eikös tuossa ole joka pytylle oma?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 12.4.2008 14:00

Lähes 95% varmuudella joku puola mennyt, vakiovika.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.4.2008 14:24

Sytytyksenvahvistin? Ainakin kaverin Golfissa tuntuu olevan vuosittain vaihdettava osa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 12.4.2008 14:37

Puolavian puolesta voisin lyödä vetoa suht suurenkin summan.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.4.2008 22:55

Vanhemmissa menee sytkävahvistimia enempi ku puolia, uudemmissa puolia

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 13.4.2008 2:40

itellä meni passatista taannoin sytytysohjainyksikkö, vois olla sekin?

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 13.4.2008 10:57

joo tuo on vuosimalliltaan -97.. ei oo tullu katottua että mikä on moottorityyppi..

pystysköhän sitä ite mittaamaan mitenkään että mikä puola niistä on hajalla ku ei oikeen tarkasti selvinny nykimällä järestään yhtä liitintä pois ja käynnistämällä..

hankalahan se taitaa olla puolaa mitata ku on nii korkeat jännitteet..

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 13.4.2008 15:28

En usko, että on puola vika. Sytytyksenvahvistimia noista menee.

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 13.4.2008 20:20

Kokeileppa seuraavan kerran ku vika iskee, et nyppäät suuttimen liitimen vuorollaan joka pytystä irti ja kun löydät missä pytyssä vaikuttaa vähiten käyntiin niin vaihdat sen pytyn puolan ristiin toisen pytyn puolan kanssa. Ja kun vika taas iskee niin jälleen nypit suutimen piuhoja yksi kerrallaan irti ja toteat että seurasiko vika perässä.. näin pystyt ainakin selvittämään onko vika puolassa,

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 13.4.2008 22:42

"Kokeileppa seuraavan kerran ku vika iskee, et nyppäät suuttimen liitimen vuorollaan joka pytystä irti ja kun löydät missä pytyssä vaikuttaa vähiten käyntiin niin vaihdat sen pytyn puolan ristiin toisen pytyn puolan kanssa. Ja kun vika taas iskee niin jälleen nypit suutimen piuhoja yksi kerrallaan irti ja toteat että seurasiko vika perässä.. näin pystyt ainakin selvittämään onko vika puolassa,"



kokeilin tuota jo ihan omatoimisesti.. ja vika todennettiin alkuun kakkospytylle mutta sitte vaihoin ykkösen ja kakkosen paikkaa mutta ku ei merkittävästi vaikuttanu.. eli vika tavallaan jäi kakkospytylle..

sitte jo säikähin että on käyny laihalla ja palanu esim. reikä mäntään tai halennu mutta ei onneks koska kylmänä lähti sitte taas neljällä käyntiin.. tai voikai se silti olla mäntä mutta en usko.. noh, huomenna mennään audille ja lukastaan vikakoodit ja mahollisesti jos ne pystyy mittailee niitä puolia ni vaihtaa sitte rikkinäisen tjsp.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 15.4.2008 12:36

Hyvin suurella todennäköisyydellä sytkän vahvari, se palikka siinä ilmaputsarikotelon päällä. Eikä välttämättä näy vikalistalla, ainakaan minulla ei näkynyt...

Tomaatti_
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.4.2008 11:58

ViestiKirjoittaja Tomaatti_ » 3.5.2008 0:22

Terve!

Mites on kun itellä oli tuo sama vika a4 avant 1,8t quattro -04, puola hajosi, vaihdettiin se... hajosi toinen puola.. vaihdettiin se.. hajos kolmas puola.. vaihdettiin loput kaks.. sit toimi..
(^ kun kävi enää kolmella, ajoin pari kilometriä himaan, katalysaattori oli aivan punasena!)
MUT SIT, about 50km ajon jälkeen... auto sammui kun kytkimen paino pohjaan... ja akun kuva syttyi mittaristoon, sit ku koitti käynnistää, ni käynnisty mut sammu melkein samantien. kaasua polkemalla pysyy käynnissä. ajoin auton kuitekin himaan vielä sit n.30km.. tasasella menee normaalisti, mitä nyt jos kaasua painaa ni sekunnin viive ennenku tapahtuu mitään, mut sit risteys tai vastaava ni saa polkee kaasuu et pysyy käynnissä... ja moottorinvikavalo syttyi lähellä kotia, ohjekirjassa sanotaan et meinaisi jotain pakokaasujärjestelmän hommaa? (vaikuttaako katalysaattori jotenkin kun tosiaan hehkui ihan punasena kun kävi kolmella)

Autossa virtaavampi putki katilta taaksepäin, decatec:issa asennettu lastu (karalan ilmeisesti)

APUJA KAIVATTAIS PIAN!

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 3.5.2008 15:31

jos mahdollista laittaa auto johdon päähän, niin katoppa mitä se sanoo lambdan arvoiksi ajossa, ittellä meni lambdat ja samantapanen ongelma oli sillon.
eli sen ei pitäis näyttää 25% eikä system failurea
jos lambda on 4-johtonen, niin motonetin 5-kertaa alkuperäistä halvempi lambda-anturi toimii, ainakin mulla, siis se ihan yleismalli.

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 6.5.2008 19:21

Sytkän vahvari vois olla mahdollinen itselläni oireili samalla tyylillä,,ei näkyny johdon päässä mitään mut testaamalla löytyi et ei muuta kun marmoritiskin kautta kierros,,,

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.5.2008 21:01

ja sytkänvahvistimissa kannattaa pysyä alkuperäisessä tuotteessa. Ainakin tuttavapiirin kokemuksen mukaan.

Tomaatti_
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.4.2008 11:58

ViestiKirjoittaja Tomaatti_ » 9.5.2008 19:31

Jooo oh... odotti auto sitte viikon pihassa et pääs vikakoodilukuun paikalliseen pajaan.. ilmamassa mittari vaihdettiin, ja toimiii taas. eli ei siis ollut lambdasta tai mistään muustakaan johtunut vika..

hohtava
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.5.2007 8:24

ViestiKirjoittaja hohtava » 10.5.2008 8:42

itselläni meni n. 3kk sytytyksenvahvistin a4 aeb 1.8t.
kävi kolmella ja välillä jopa kahdella. kierokset hyppi 300-800 välillä..
kylmänä toimi normaalisti..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa