golf 3 gti nykii
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 gti nykii
joo eli tällänen ongelma tälläkertaa..
kokeilin nykimisen alettua vaihtaa virranjakajan kannen ja johdot, auto oli sitä ennen ollut muutenkin jotenkin tukkoinen.
Vaihdettuani kannen ja johdot auto ei enää ole niin "tukkoinen" mutta nykimiseen se ei auttanut
seosmittarin mukaan seoksessa on liikaa happea ja seos jää täten liian rikkaaksi, mistä voi johtua?
nykii ~3000rpm ja siintä ylöspäin satunnaisesti
Edit: niin vai voiko se vaan johtua siintä että koneessa on liikaa suomeksi sanottuna paskaa.. Käytin auton saatuani kouvolan Cityvaraosassa nokkahihnan vaihdossa, no ne oli sitte suodattimen vaihtanu samalla ni huomasin tuossa jokuaikaa sitten että ne oli laittannu ilmanputsarin kannen huonosti paikoilleen ja moottoriin oli mennyt suodattamatonta ilmaa eli johkunverran pölyä yms. siinä sitte päivän moottoria putsailin.
ja onko hyviä aineita/niksejä joilla saisin loputkin hiekat/pölyt pois moottorista?
öljyt ja öljynputsarin vaihdoin ja rätillä ja liuottimella sain kaikki hiekat venttiilikopan kannesta pois
kokeilin nykimisen alettua vaihtaa virranjakajan kannen ja johdot, auto oli sitä ennen ollut muutenkin jotenkin tukkoinen.
Vaihdettuani kannen ja johdot auto ei enää ole niin "tukkoinen" mutta nykimiseen se ei auttanut
seosmittarin mukaan seoksessa on liikaa happea ja seos jää täten liian rikkaaksi, mistä voi johtua?
nykii ~3000rpm ja siintä ylöspäin satunnaisesti
Edit: niin vai voiko se vaan johtua siintä että koneessa on liikaa suomeksi sanottuna paskaa.. Käytin auton saatuani kouvolan Cityvaraosassa nokkahihnan vaihdossa, no ne oli sitte suodattimen vaihtanu samalla ni huomasin tuossa jokuaikaa sitten että ne oli laittannu ilmanputsarin kannen huonosti paikoilleen ja moottoriin oli mennyt suodattamatonta ilmaa eli johkunverran pölyä yms. siinä sitte päivän moottoria putsailin.
ja onko hyviä aineita/niksejä joilla saisin loputkin hiekat/pölyt pois moottorista?
öljyt ja öljynputsarin vaihdoin ja rätillä ja liuottimella sain kaikki hiekat venttiilikopan kannesta pois
Viimeksi muokannut diamesiss, 28.8.2006 0:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
täytynee tutkia asiaa, onko mitään keinoa kokeilla happitunnistimen toimivuutta?
tietokoneella kiinni vaan autoon?
nyt kun tarkemmin miettii niin olishan se pitäny itekki tajuta, auto on vieny hieman enemmän bensaakin kun ennen, luulin sen johtuvan muuttuneista ajotavoista kun tulee nykyään kiihdyteltyä aika paljon. 10-12l/100km menny nyt kaupunkiajossa [ennen joku ~8l] ^^
tietokoneella kiinni vaan autoon?
nyt kun tarkemmin miettii niin olishan se pitäny itekki tajuta, auto on vieny hieman enemmän bensaakin kun ennen, luulin sen johtuvan muuttuneista ajotavoista kun tulee nykyään kiihdyteltyä aika paljon. 10-12l/100km menny nyt kaupunkiajossa [ennen joku ~8l] ^^
yksi huohotinletku vuotaa ihan pikkasen mut en usko että johtuu siintä mut voishan sitä kokeilla tiivistää jotenki ettei vuotais ollenkaa :)
Näkyyhän se VAG:lla jos on happitunnistin rikki?
Näkyyhän se VAG:lla jos on happitunnistin rikki?
Viimeksi muokannut diamesiss, 29.8.2006 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei nähny merkkiliikkeessä, sano että on liian vanha liitin autossa ettei saa uudempaa vag laitetta kiinni niin ei näy :[..no kai sen vois kuitenkin vaihtaa, tiputtaahan se bensankulutusta vaikkei nykiminen johtuisikaan siintä, eikä se maksa kun 30e-50e
nyt vaan pitäisi tietää että moni "karvainen" se anturi on (lambda)
nyt vaan pitäisi tietää että moni "karvainen" se anturi on (lambda)
pistetään tähä nyt samaan sitte..
eli nykii kans.
vika koodit luettu..
00552 - ilmamäärämittarin potikka: vikalajia ei tunnistettu
00518 - kaasuläpän potikka: katkos/oikosulku maadotuksessa
00525 - lambda: ei signaalia
00524 - nakutustunnistin: ei signaalia
eli ilmeisesti siitä on mennyt toi kaasuläpän potikka kun ei nyi kun johdo on anturista irti. mutta heijastuuko toi vika sitten myös tohon ilmamäärämittariin? kun ilmeisesti ovat samassa maa johdossa molemmat?
entäs onko noissa yleensä ollut paljon noita johto vikoja? että riittääköhän pelkästään kun tarkistaa johdot läpi että on kunnossa? mitäs meinaatte? missä muuten noitten maadotus kohta on?
eli nykii kans.
vika koodit luettu..
00552 - ilmamäärämittarin potikka: vikalajia ei tunnistettu
00518 - kaasuläpän potikka: katkos/oikosulku maadotuksessa
00525 - lambda: ei signaalia
00524 - nakutustunnistin: ei signaalia
eli ilmeisesti siitä on mennyt toi kaasuläpän potikka kun ei nyi kun johdo on anturista irti. mutta heijastuuko toi vika sitten myös tohon ilmamäärämittariin? kun ilmeisesti ovat samassa maa johdossa molemmat?
entäs onko noissa yleensä ollut paljon noita johto vikoja? että riittääköhän pelkästään kun tarkistaa johdot läpi että on kunnossa? mitäs meinaatte? missä muuten noitten maadotus kohta on?
Jos sulla tosiaankin on niin paljon kaikkee ylimääräst moskaa voitelujärjestelmäs et öljyfiltteri alkaa muurautumaan umpeen, ni sinuna vaihtaisin ekaksi öljyt ja filtterin (heti huohotinjärjestelmän korjattuani). Öljyiks jotkin pesevät, ja tonnin ajettua esim Fortet (voitelujärjestelmän pesuaine) masiinaan. Luonnollisesti sen jälkeen jotkin toiset "pesuöljyt", ja taas öljynvaihto. Muutoin saattaa aika nopeesti tulla nykyisen malmin käyttötuntimittari täyteen.
juu ollaa nyt 2 kerta vaihdettu öljyt jo, parin tuhannen kilsan välein, pitää varmaa vielä vaihtaa pari kertaa ja on laitettu jotain moottorinpuhdistus ainetta myös
nykiminen ei loppunut vaikka vaihdettiin lambda, se oli ihan rikki koko anturi, oli irti kaiken lisäks.. taino just sillee pikkasen kii et pysy kierteillä, nyt pitäs korjata noit letkui, millähän niitä paikkailis.. ku ei viittis uusia ostaa ku maksaa varmaan aika hyvin taas
nykiminen ei loppunut vaikka vaihdettiin lambda, se oli ihan rikki koko anturi, oli irti kaiken lisäks.. taino just sillee pikkasen kii et pysy kierteillä, nyt pitäs korjata noit letkui, millähän niitä paikkailis.. ku ei viittis uusia ostaa ku maksaa varmaan aika hyvin taas
onkos kellään apua tohon mun kipuun?
tänään mittasin kaasuläppänanturin sekä ilmamäärämittarin jännitteet ja vastukset. kaikki oli ohjearvojen mukaisesti mutta minua hämäsi tuo VAF:in toiminta muuten. millaista arvoa sen pitäisi näyttää läpän ollessa noin puolessa välissä? tuntuisi fiksulta kun vastus menisi arvon toisesta ääripäästä toiseen suoraan. mutta minulla vastus hyppäsi molemmissa mittauksissa (nastat 2 ja 3 sekä 2 ja 4) yli 1000ohmin. onko tuo normaalia vai johtuuko tuo nykiminen sitten tuosta ilmamäärämittarista?
maadoitusvikaa kummassakaan ei kuitenkaan ollut!
apua kaivataan!
tänään mittasin kaasuläppänanturin sekä ilmamäärämittarin jännitteet ja vastukset. kaikki oli ohjearvojen mukaisesti mutta minua hämäsi tuo VAF:in toiminta muuten. millaista arvoa sen pitäisi näyttää läpän ollessa noin puolessa välissä? tuntuisi fiksulta kun vastus menisi arvon toisesta ääripäästä toiseen suoraan. mutta minulla vastus hyppäsi molemmissa mittauksissa (nastat 2 ja 3 sekä 2 ja 4) yli 1000ohmin. onko tuo normaalia vai johtuuko tuo nykiminen sitten tuosta ilmamäärämittarista?
maadoitusvikaa kummassakaan ei kuitenkaan ollut!
apua kaivataan!
vika löytyi vihdoin, oli ilmanputsarin jälkeen oleva anturi rikki, joku virtaus tai paine anturi kaiketi.. kun ottaa pois paikoiltaan ja antaa olla johtojen kiinni kone käy tasaisesti eikä nyi, mutta kun laittaa paikoilleen niin alkaa käymään epätasaisesti.. en tiedä mitä hyötyä siintä on kun tuntuu pelaavan ilmankin ja uusi maksaisi 389e marmoritiskiltä ostettuna
Golf 3 Nykii ja Sammuilee!
Joo elikkä auto olis vm. 96 golf GTI 2.0l 8v ajettu n.180000km ja reilu vuosi sitten vaihettu puola ja tulpat... mutta alkoi taas alkutalvesta aluksi vain nykimään sillon kuin öljy lämpötila oli 50-64C ja tiputteleen kierroksia miten sattuu.. joskus jopa sammui mutta heti startatessa toimi taas. mutta nyt talven mennessä oireet muutuivat nykimiseksi ja sammuiluksi. 2kk sitten vietiin se korjaamolle ja siellä vaihtoivat muutaman letkun ja pikku sälää ja vaihtoivat yhden releen ja jotain juotoksiakin oli irti... toimikin viikon tai kaksi ihan hyvin sen jälkeen mutta sitten totaali stoppi... seuraavana aamuna käytiin kokeileen käyntiin ja hyvin lähti.. saman tien ajettiin se huoltoon ja matkalla nyki vain pari kertaa... nyt on ollut sielä kk:n ja ovat huuli pyöreänä kun eivät keksi mitään fiksuu... onko kenelläkään mitään ideaa missä voisi olla vika..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa