1.8i RP käy huonosti, jos käy ollenkaan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 23.2.2008 19:52

Siskon kakkiksessa oli aivan samanlainen vika ja se parani vain vaihtamalla autoa. Kumikaulus oli halki, korjattiin ja ei vaikutusta. Irtonaisia johtoja, korjattiin ja ei vaikutusta.

mikkis83
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.10.2004 13:30

ViestiKirjoittaja mikkis83 » 24.2.2008 16:13

Itsellä kanssa samanlaisia ongelmia:

Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaisesti. Kun on jonkun aikaa ollut käynnissä ja ajellutkin, eli moottori lämmin, alkaa ongelmat. Kun auton sammuttaa ja laittaa sen käyntiin joutokäynti nousee 2000 kierrokseen eikä meinaa laskea millään.

Tätä edeltää h*lvetillinen käyntiinsahausurakka jonka aikana auto putskaa ja pätskää ja bensa haisee ja tienoo on täynnä sinistä savua. Lisäksi kaasu, jos auto lähtee käyntiin, on on-off-mallinen. Kierrokset kun saa pidettyä jonkun aikaa +3000 jotta tyhjäkäynnin saa asettumaan edes siihen 2000:n.

Joutokäynti heiluu 1800-2000 välillä useamman minuutin, aivan kuin kuitenkin yrittäisi kuitenkin laskea kierrokset tuhanteen, mutta ei kuitenkaan onnistu. Sitten aivan yllättäen kierrokset laskee tonniin ja auto ei oo moksiskaan =p

Mistä aloittaa laittelu? Kunhan milloin kaupungissa tulee käytyä, käyn ostamassa ohutta putkea ja uusin alipaineletkut. Sen sinisen liittimen toimivuus-hommelia en ole testannut, pitää testata jahka tuo lumimyräkkä vähän laantuu...

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 18.3.2008 18:36

- Päivää, jokohan golffista on selvinnyt jotain?
- "On, vie helevettiin se."

Maa puuttuu jostain, johtosarjassa on maadoituspisteitä vähän siellä täällä ja nekin kuulemma enimmäkseen piilossa. Ei kuulemma aivan pikkuhomma korjata ammattilaisellekaan, eikä ole järkeä tuplata auton arvoa sillä tuntityöllä.

Kakkis lähtee kohta paikkaan jossa jollain on aikaa sitä laitella, itellä ei enää hermo kestä ja käytän vapaa-ajan mieluummin jotenkin muuten.

Huomenna kierretään Oulun autoliikkeet, uutta murhetta tilalle :)

edit: Ratkaisu ongelmaan oli Nissan Primera ;)

Jora78
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.4.2006 23:20

ViestiKirjoittaja Jora78 » 10.4.2008 19:18

Tere! Mitataanko toi lambda arvo siitä lambdan mustasta ja toisesta valkoisesta johdosta?Itsellä samoja käyntiongelmia ja kaikkea on vaihdettu( 1.8i RP).

Jemppailija
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.4.2008 20:46

1.6i kaasari

ViestiKirjoittaja Jemppailija » 10.4.2008 20:56

Isäntä purkaili Passat -91 1.6i:n kaasari(ruisku) systeemin eikä osaa nyt laittaa tarvittavia letkuja paikoilleen. Osaisko joku neuvoa sivulle jossa olis kuva miten kaikki letkut pitää laittaa. Erityisesti ongelmia tuotti kaasarin takana olevat 4 ohuempaa (alipaine)letkua...

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 2.5.2008 21:59

mitähän mahtaa maksaa tuo ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa?
Omasta hajalla aika pahoin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.5.2008 0:47

mitähän mahtaa maksaa tuo ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa?
Omasta hajalla aika pahoin.

Motonet:
1,8 88--91 YKSIpisteruiskun kumilaippa. . . . . . . . . . 28-3218 29.50 ?

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 3.5.2008 10:37

onko kenelläkään tuon laipan vaihtoohjeita?

Homma hoidettu...
Viimeksi muokannut tdi 00, 4.5.2008 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.5.2008 10:39

Ei kai siihen sen ihmeempiä ohjeita tarvita? Ruiskuyksikkö (se kaasarin näköinen pömpeli) irti, laippa välistä pois ja uusi tilalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa