1.6L Bensa Golf vm-2005 Käynnistys onkelmaa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Savana
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.4.2008 0:45

1.6L Bensa Golf vm-2005 Käynnistys onkelmaa.

ViestiKirjoittaja Savana » 30.4.2008 0:50

Eli kyseinen ajoneuvo ei välillä suostu käynnistymään kunnolla, Yleensä lämpimänä tekee sen että saa sahata pari kertaa ennen kuin se yskäisee vaikeana itsensä käyntiin, toisinaan se lähtee aivan hyvin käyntiin.

Ajettu autolla 88000km ja huollot tehty säännöllisesti, semmoinen tunne että saisi liikaa bensaa tai jotain???

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 30.4.2008 7:31

Täällä sama homma.

Jos autolla on ajettu esim. puolen tunnin matka ja ajaa parkkiin, käy hoitamassa 5-10min asia, niin täytyy sahata vähän aikaa että lähtee käyntiin, jolloin käynti on todella epävarmaa, mutta tasaantuu liikkeelle lähtiessä. Autolla ajettu 129tkm ja huollot tehty ajallaan

Olen alkanut epäillä bensansuodatinta, ja tuon kaasarinki voisi joskus kattoa ja puhistella. Kenelläkään räjäytyskuvia?

Savana
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.4.2008 0:45

ViestiKirjoittaja Savana » 30.4.2008 10:39

Yhdellä Foorumilla joku puhui jostain suuttimista??? kuulemma kun ovat rikki niin alkavat kuumana vuotamaan Bensaa.....En sitten tiedä pitääkö kutiansa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.4.2008 13:40

Taitaa kuitenkin olla vähän eri värkkejä 2005 1.6 16V ja kasari 1.3 kaasarivehje. :D

Tuossa nyt kuitenkin 2E3 kaasuttimen räjäytyskuva: http://www.elisanet.fi/entropia/mk2/pierburg2e3.jpg

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.4.2008 14:49

Ensinnäkin tuo on Pierburg/Solex PIC:n kuva, ja sillä ei ole yhtään mitään tekemistä asian kanssa. Sama kuin koittaisit nylkeä biisonia kalan fileerausohjeilla.

Suuttimet voivat kusta bensa imusarjaan, taikka sitten bensa höyrystyy bensatukissa. Ensimmäisen voi korjata huoltamalla suuttimet tai vaihtamalla uudet, jälkimmäinen kannattaa ottaa ominaisuutena.

DJDH
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.5.2006 23:07

ViestiKirjoittaja DJDH » 1.5.2008 10:23

Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi kannattaa tarkastaa.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 1.5.2008 19:05

Vähintään yhden tai useamman suuttimen uusinta on todennäköisesti edessä. Orkkikset on kohtuu tyyriitä, tais olla jotain lähemmäs 250e/kpl.

Ei ole kovinkaan hankalaa tarkistaa että montako suutinta vuotaa, mutta jos epävarmuutta työn suorittamiseen löytyy niin merkkikorjaamolle...
Joille esim bse-moottorin suutinviat eivät kovinkaan yllätyksenä tule.
Korjausta ei kannata kovinkaan paljoa lykätä koska suurempaa vauriota on tiedossa jos tuota vikaa ei korjata piakkoin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 1.5.2008 22:26

Ensinnäkin tuo on Pierburg/Solex PIC:n kuva, ja sillä ei ole yhtään mitään tekemistä asian kanssa.

Totta turiset. Nappasin kuvan suoraan huoltokirjasta 1.3 moottorin kohdalta enkä katsellut sen tarkemmin. Hyvä että joku katselee muiden perään. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa