Näitä öljynpainejuttuja näyttäs olevan jo paljon, mutta ei hyvää vastausta ole löytynyt.
Eli jakonpäänhihnan, vesipumpun, öljynsuodattimen ja öljyjen vaihdon jälkeen, kun asensin mätänetistä ostettua lämpömittaria, niin sitten sattui palamaan sulake, jonka takana on ajotietokone ja ilmeisesti merkkivalot. Ongelmaksi tämän jälkeen alkoi öjynpainevalon palaminen auton käydessäkin.
Joskus valo toimii hetkellisesti, tai muutamia päiviä ja alkaa sitten taas vilkuttamaan, vaikka öljyä on. Valo saattaa taas sammua parin minuutin päästä. Motonetistä on ostettu uudet öljynpaineanturit, eikä vika korjaantunut.
Koneen lämmöllä en ole huomannut olevan vaikutusta asiaan.
Öljyinä toimivat Mobil1 Rally Formula 5W-50 ja auto on Corrado g60 -91.
Mistä kannattaisi lähteä ongelmaa etsimään, ennen kuin hommaan öljynpainemittarit, kun ei tuohon valoon uskalla lainkaan nyt luottaa.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita ja kiitos jo etukäteen!
Corrado öljynpaine ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Onko se valon palaminen kierroksiin sidonnainen? Jos on näin, että se palaa vain matalilla kierroksilla, niin öljypumppu tai kiertokankien laakerit tulleen tiensä päähän.
PG-moottorissa ei kumpikaan ole kovinkaan harvinainen vika, etenkään jos taulussa on kilometrejä yli 150 tuhatta.
Omassa oli kiertokankien laakerit kuluneet, ja se huuteli ja vilkutteli aina alle 2000rpm kierroksilla. Kiertokankien laakerien ääntämisen kuulee selkeimmin kakkosvaihteella, pintakaasulla ~2500rpm kierroksilla ajaessa / hivenen vedättäessä. Kone pitää sellaisen kalkatuksen / korinan.
PG-moottorissa ei kumpikaan ole kovinkaan harvinainen vika, etenkään jos taulussa on kilometrejä yli 150 tuhatta.
Omassa oli kiertokankien laakerit kuluneet, ja se huuteli ja vilkutteli aina alle 2000rpm kierroksilla. Kiertokankien laakerien ääntämisen kuulee selkeimmin kakkosvaihteella, pintakaasulla ~2500rpm kierroksilla ajaessa / hivenen vedättäessä. Kone pitää sellaisen kalkatuksen / korinan.
Vilkuttelee se siellä korkeillakin kierroksilla, muttei kyllä tuo summeri sano mitään. Kerran on vain huutanut ja silloinkin pysäytin, sammutin auton, kävin tarkastamassa öljyt ja jatkoin matkaa, mutta kyllä valokin sammui.
Kohta on ajettu 200tkm ja auto välillä pitää aika ilkeän kuuloista kolinaa, tasaisellakin ajolla.
Kohta on ajettu 200tkm ja auto välillä pitää aika ilkeän kuuloista kolinaa, tasaisellakin ajolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa