mk2 ja flekti käynnistyy kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

mk2 ja flekti käynnistyy kylmänä

ViestiKirjoittaja Tekno » 16.3.2008 11:14

moi

mistä kannattaisi lähteä etsimään syytä kun flekti lähtee pyörittämään samantien kun auton käynnistää?
Tuon vuoksi kestää kauan että moottori lämpenee oikealle tasolle. Eli lauhalla ilmalla joutuu ajamaan todella pitkän matkan ennen kuin lämpömittarin neula on puolessa välissä.

Tuuletin myös jää pyörimään joksikin aikaa (5min-15min tms) sammuttamisen jälkeen.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.3.2008 13:14

Ota irti jäähdyttimessä olevan lämpötilan haistajan pistoke (sammuuko puhallin), jos ei niin releessä tai johdoissa vika.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.3.2008 14:14

Tuuletin myös jää pyörimään joksikin aikaa (5min-15min tms) sammuttamisen jälkeen.
Tuolle jälkikäynnille on oma anturinsa kaasarin kyljessä (jos kaasarikone), joten ei oikein sovi samaan vikaan nuo oireet.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 16.3.2008 22:25

Tuolle jälkikäynnille on oma anturinsa kaasarin kyljessä

Juu on kyllä mutta, ei liity mitenkään flektiin.
Todennäköisesti anturi hajalla jäähdyttimen kyljestä.
Omassa ei ainakaan mitään releita ollut lisänä (alun perin 1.6 kaasutin)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.3.2008 10:49

Juu on kyllä mutta, ei liity mitenkään flektiin.
Ööö, miten niin? Siis kaasarin kyljessä on lämpöanturi/lämpökytkin joka käyttää flektiä koneen sammutuksen jälkeen konehuoneen viilentämiseksi. Näin ainakin mulle on annettu ymmärtää tällä foorumilla. Tiedon todenperäisyyttä en ole onnistunut vahvistamaan eikä tuota varmaan kaikissa malleissa ole.

Tosiaan se lämpökytkin syylärin kyljestä ensiksi vaihtoon kuten edellä todettiin.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 17.3.2008 20:37

Luulin että tarkoitat tuolla jälkikäynnin solenoidia, joka siis katkaisee tyhjäkäynnin polttoainekierron. (jolloin moottori ei käy enää virtojen katkaisun jälkeen)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa