3 golffin startti oikuttelee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

3 golffin startti oikuttelee

ViestiKirjoittaja joksa_ » 15.1.2008 15:30

eli kone on 1.8 ABS, silloin tällöin aamusin startatessa on startti pyörähtänyt aluksi tyhjää, toisella starttaus yrityksellä on aina ottanut kiinni, mikä mahtaa olla vikana vai tarviiko jokin paikka vain hiukan öljyä.

Missä samaisessa autossa sijaitsee termostaatti, lämmöt eivät nouse kun 70 asteeseen joten vika oletettavasti termostaatissa? Jos vaihdan termostaatin ja lämmöt edelleen 70 näyttää mittari väärin ja hätää ei ole?

Kiitos avusta

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.1.2008 16:45

Siellä on startti menossa, aluksi takkuaa joskus, lopuksi vaikea saada käyntiin. Hae uus, golffiin vaihdoin 210tkm kohdalla, ventoon 145tkm kohdalla. Tarvikeliikkeestä uus noin 60-100e.

Termostaatissa vikaa, löytyy koneen alapuolelta laturin vierestä mustan kannen alta, aika hankala vaihtaa. Kannattaa ostaa laatumerkkinen niin varmasti toimii, volsun oma (tai merkkiliikkeestä haettu) kustansi 22e.
Voihan vikaa olla myös mittarissa.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 15.1.2008 20:35

voisiko vika(miten yleistä?) olla lämpömittarin anturissa, olisi vaan paljon helpompi lähteä siitä liikkeelle.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 15.1.2008 21:10

sen verran vielä lisään että flekti pyörii kyllä silloin tällöin kun esim pikatiellä ajelee ja pysähtyy niin on aina silloin tällöin flekti päällä, ottaako ohjauksen termostaatilta vai onko siinä oma anturi, jos on oma niin niin sekin sitten ilmeisesti rikki jos termostaattikin?

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 16.1.2008 20:54

yhden vian kun korjaa toinen ilmaantuu eli vaihdoin lämpömittarin anturin ja lämmöt nousi siihen 80 pintaan, ilmeisesti riittävä? Mutta jos joku saisi anturin varaosa numeron voisin tarkistaa sainko oikean tuotteen koska uudessa anturissa oli keltainen merkki ja vanhassa oli sinistä onko sitten mitään merkitystä mutta varmuuden vuoksi.

Kun käynnistin auton kylmän huomasin että nopeusmittri ei toimi, parin sadan metrin jälkeen pomppasi ajamaani nopeuteen ja jatkoi nykimistä nopeuden muuttuessa eikä tahtonut laskea vauhdin hidastuessa, liikku siis "hyppien", noin 4 km ajon jälkeen toimi normaalisti, onko jokin menossa taas paskaksi vai vai onko ns. "ominaisuus"?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.1.2008 21:09

Yritän vastailla kun muita ei kiinnosta.Värillä voi olla jokin merkitys, motonetin luettelossakin näyttää olevan eri väreillä noita antureita, lieneekö eri malli konetyypin mukaan?
90 -astetta on normaali.

Noita mittaristoja on volsuihin kuulemma saanut vaigdella just pikkuvikojen takia, voi olla maadoitus tai muuta liitinvikaa, tarkistele johtoja.
Noissahan on vissiin sähköinen nopeusnäytön anturi joka lienee vaihdelaatikon kyljessä siinä paisuntasäiliön alla, siinä anturissa voi olla vikaa.

Kannattaa tottua näiden volsujen vikoihin, pikkuvikoja, helppo korjata.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 17.1.2008 15:53

eip näytä ihan ilmanen olevan tuo mittarin anturikaan, onko kellään yhtään varmemmaa tietoa ett olisko mittarin vai pyrittäjän päässä vikaa oireiden perusteella

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 24.1.2008 17:05

nonniih mittari korjattu, otin taulun auki ja herkistelin vähän neulaa ja laitoin akselille muutaman tipan crc:tä, mutta startti homma vielä vähän epä selvä, tuntuu että solenoidin ei vetäisi heti, tekee nykyään aika paljon tota että ei startti ota kiinni, johtunee kylmistä(miinusta) ilmoista, solenoidi tuskin on viallinen kun lämpoimällä toimii moitteetoomasti, veikkaisin itse että mekanismi on jotenkin jumissa ja vaatis hiukan öljyä, onko paha purkaa niin että sais ton mekanismin putsailtua ja öljyttyä?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.1.2008 12:36

Tunkki koneen/laatikon alle, 3 pulttia irti + johdot niin startti on irti. Muista koneen tukeminen, samat pultit kun kannattavat sekä konetta että starttia.
60e kustansi omaan uus startti, en jaksanut alkaa pellleilemään.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 25.1.2008 16:34

tuleeko siinä startin mukana sitten toi solenoidi systeemi sun muut atarttikytkin hässäkät eli toisin sanoen korjaantuuko varmasti startin uusinnalla kun startti itsessään pyörii kunnolla ei vain ota kiinni joskus.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 25.1.2008 19:31

III 1,8/2,0 (ei Syncro/16V). . . . . . . . . . . . . . . . 13-2673 79.90 ? P50

STARTIN KORJAUSSARJA VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Sis. hiilet, helat ja muovihammaspyörän (alennusvaihteen osia)
1,8/2,0 Bosch Planeettaratas. . . . . . . . . . . . . . . . 11-8958 33.50 ?

BENDIXLAITE/KÄYNNISTINRATAS VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
III 1,8 Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-7886 22.58 ?

SOLENOIDI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
III jos Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-5232 39.90 ?
Motonetista tuollaisia osia. En ostaisi uutta mitään vaan putsaisin ja kevyt rasvaaminen (noiden vihjeiden perusteella ostaisin solenoidin varalta).

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.1.2008 21:53

Koko paska 60e ja 2 vuoden takuu. Kummassakin meidän volsuissa alkoi hyppimään tyhjää ja ei kiinnosta rassata joten uutta osaa vaan.

Hermot siinä menee kun vaihdat osaa kerrallaan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 26.1.2008 12:58

Flekti ottaa jäähdyttimestä tiedon (helppo ja nopea vaihtaa lämpökatkaisin, ja hyppylangalla voi siitä testata flektin kunnon).
Jos ei ole autotallia niin startti helpoin vaihtaa toiseen kunnostettuun, jos talli niin tee itse.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.3.2008 9:27

Onko muuten miten normaalia, että ylävesiletku on yläpinnastaan lämmin ja alapuolelta viileä? Alavesiletku kokonaan viileä. Nestettä on. Mittari ei tosin nouse vieläkään 90 asteeseen vaikka marmoritiskin sininen anturi laitettiin vanhan keltaisen tilalle. (Kuulemma sama anturi, mutta väri on vaihtunut). Termostaatin kimppuun kunhan ilmat lämpenee.

Helsingin keskustaruuhkassa ajaessa kyllä nousi lämmöt 100 asteeseen mutta normiajossa ei kyllä koskaan pääse tuon 80 asteen yli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 52 vierailijaa