Eli katsastukses kävin ja läpi meni, mutta pakokaasupäästöt olisivat voineet olla paremmat.
Happea tuli ylimääräistä jostain. Muistaakseni 5.2%. Joku arvo oli ~1.48% (tässä sallittu raja jotain 4.0%) Ja onko sitten hc joka oli 660. (rajana 1000). (Mitattu tyhjäkäynnillä)
Seokset pitäisi olla ok...? Mistä tuo ylimääräinen happi tulisi? Voiko tulpanjohdot aiheuttaa tai puola? Nimittäin tyhjäkäynnissä on pientä epäsäännöllistä pätkäisyä. (kierroksissa varmaan 50rpm)
Hiljattain vaihdettu: pyörijä, kansi, tulpat, kondensaattori. Joten johtojen ja puolan iästä ei tietoa. Mutta johtuisko tuo pätkiminen ja happiarvo noista?
Jetta II pakokaasupäästöt
Valvoja: ffp jäsenet
Meinasin sytytyspuolta uusia, mutta paikallisesta ei saanu osia. Joten motonetin puoleen.
Mutta... Kaippa tämä puola menee tuohon?
Kärjelliset 79--7.84 (Etuvastuksella)
Nykyinen on pitkä pötkilö ja liittimet lokasuojaan päin. Vai onko sillä merkitystä, mikä nysä tuohon menee? Mitä tuo etuvastus meinaa?
Sitten johtosarja:
1,3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-2133 17.50 ?
1,3 85-- Lämpösuojahatuilla. . . . . . . . . . . . . . . . 11-2229 39.90 ?
Kaipaako lämpösuojahattuja?
Mutta... Kaippa tämä puola menee tuohon?
Kärjelliset 79--7.84 (Etuvastuksella)
Nykyinen on pitkä pötkilö ja liittimet lokasuojaan päin. Vai onko sillä merkitystä, mikä nysä tuohon menee? Mitä tuo etuvastus meinaa?
Sitten johtosarja:
1,3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-2133 17.50 ?
1,3 85-- Lämpösuojahatuilla. . . . . . . . . . . . . . . . 11-2229 39.90 ?
Kaipaako lämpösuojahattuja?
No niin pitää herättää vanhaa topiikkia :)
Eli nyt keväällä kun saa tuon karhun herätettyä, niin pitää koittaa jos happiarvot johtuvat pakoputkesta. Mutta sitten tuli mieleen, että eikös viallinen letku jarrutehostajalle aiheuta samaa imuvuotoa...? Vai näkyisikö se jo muualla? Tosiaan kone tyhjäkäynnillä käy pääsääntöisesti tasaisesti, mutta välillä (pakoputken päästä kuunneltuna) kuulee pientä "paukuntaa". Välillä kerran toisinaan pari pauketta peräkkäin.
Vai voisiko johtua sytytysennakosta? Jos vaikka ne alipaineletkut vuotavat jotka menevät siihen kelloon...?
Tässä Jetan (1.3) ihannearvot joutokäynnillä (melko kaukana ollaan HC:n ja hapen suhteen. Häkä arvot olivat kai hyvät vai pitääköhän se sijoittua tuolle 2.5-3.5 välille...?):
Vol% CO : 2.5-3.5
Vol% O2 : 0.5-2.0
Vol% CO2: 13-16
HC pit: 300ppm
EDIT: Siis liian paljon happea-->vähemmän häkää? olisiko seokset kuitenkin päin mäntyä...? Vai syrjäyttäisikö happi palotapahtuman jälkeen häkän noin nopeasti?
Eli nyt keväällä kun saa tuon karhun herätettyä, niin pitää koittaa jos happiarvot johtuvat pakoputkesta. Mutta sitten tuli mieleen, että eikös viallinen letku jarrutehostajalle aiheuta samaa imuvuotoa...? Vai näkyisikö se jo muualla? Tosiaan kone tyhjäkäynnillä käy pääsääntöisesti tasaisesti, mutta välillä (pakoputken päästä kuunneltuna) kuulee pientä "paukuntaa". Välillä kerran toisinaan pari pauketta peräkkäin.
Vai voisiko johtua sytytysennakosta? Jos vaikka ne alipaineletkut vuotavat jotka menevät siihen kelloon...?
Happea tuli ylimääräistä jostain. Muistaakseni 5.2%. Joku arvo oli ~1.48% (tässä sallittu raja jotain 4.0%) Ja onko sitten hc joka oli 660. (rajana 1000). (Mitattu tyhjäkäynnillä)
Tässä Jetan (1.3) ihannearvot joutokäynnillä (melko kaukana ollaan HC:n ja hapen suhteen. Häkä arvot olivat kai hyvät vai pitääköhän se sijoittua tuolle 2.5-3.5 välille...?):
Vol% CO : 2.5-3.5
Vol% O2 : 0.5-2.0
Vol% CO2: 13-16
HC pit: 300ppm
EDIT: Siis liian paljon happea-->vähemmän häkää? olisiko seokset kuitenkin päin mäntyä...? Vai syrjäyttäisikö happi palotapahtuman jälkeen häkän noin nopeasti?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa