Audi a3 1.8T putkisto?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi a3 1.8T putkisto?
Olisi tarkotus ostaa uutta putkea autoon, mutta kannattaako ostaa kokonaan uusi putkisto vai riittääkö pelkkä loppuosa? Auto on Audi A3 1.8T AUQ -99 Ajettu 115000km+ Kalaran softa+forge by-pass
Olisi tarkotus ostaa uutta putkea autoon, mutta kannattaako ostaa kokonaan uusi putkisto vai riittääkö pelkkä loppuosa? Auto on Audi A3 1.8T AUQ -99 Ajettu 115000km+ Kalaran softa+forge by-pass
Missä mielessä olet ostamassa uutta putkistoa? Jos viritystarkoituksella niin ehdottomasti koko matkalle ja jos haluat vaan mökää niin "riittää" se pelkkä päätevaimennin.
Jos auto on nelikko, niin etuosaan ei taida viriosaa kaupasta saada. Toisaalta se quattron etuputkipaketti ei ole ihan niin ahdas, kuin kaksivetoisessa, joten pelkän catbackin vaihto hyödyttää siinä enemmän. A3Q:n oma takapönttö on todella ahdas.
Kaksivetoiseen taas kannattaa tosiaan ehdottomasti vaihtaa koko putki. Se on kuitenkin se downpipe ja katti, jotka siellä ahdistavat. Hyvällä softalla auto muuttuu putkella hyvinkin paljon, vaikka autossa olisikin vakioturbo.
Kaksivetoiseen taas kannattaa tosiaan ehdottomasti vaihtaa koko putki. Se on kuitenkin se downpipe ja katti, jotka siellä ahdistavat. Hyvällä softalla auto muuttuu putkella hyvinkin paljon, vaikka autossa olisikin vakioturbo.
Korjaus
AUQ-konetta on saanut aakolmoseen toukokuusta 2000 lähtien (180hv).
Vuonna 1999 Audi laajensi valikoimaa esittelemällä malliston alapäähän 1,6 litraisen bensiinikoneen, urheilullisen 1,8 litraisen 132 Kw (180 hv) tehoisen turbomoottorin ja tehokkaan pumppusuuttimilla ja säätölapaisella turboahtimella varustetun 1,9 TDI-dieselin. Nelivetoisessa A3 1,8T Quattrossa käytettiin samoja 110 kW (150 hv) ja 132 kW (180 hv) tehoisia moottoreita varustettuna Haldex-tyyppisellä voimansiirrolla kuin Audi S3:ssa ja alkuperäisessä Audi TTssä.
että kyllä tuota mallia on saanu jo -99 ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa