mk2 1.6 ja korkea tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

mk2 1.6 ja korkea tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 15.11.2007 12:03

no niin. taas pierburgi asiaa....

eli auto on -87 ja 1.6:lla koneella. pierburgin 2e kaasari.

kylmänä auto käy nätisti mut kierrokset lähtee nousemaan ja jämähtää noin 2000rpm:n aika nopeasti. vaihdoin jo kertaalleen kaasarin jonka väitettiin toimivan mutta ei auttanut. onkohan sekin sökö vai missä ongelma...

ja toinen juttu vielä... eikös se näin ole että kansipahvi falskaa jos paisuntasäiliöstä nousee savua....

että näin.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 15.11.2007 15:23

laskeekos kierrokset koneen lämmetessä ?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 15.11.2007 16:25

eivät laske lämmetessä. kylmänä kierrokset noin 1000+. minuutissa kapuavat 2000rpm ja pysyuvät siellä.

lueskelin tota pierburgi tietoiskua mutten löytänyt oikein mitään apua. tai sit ilmeisesti ehjä kaasarin oli myös risa.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 15.11.2007 17:27

Tarkastappas ettei olis kaasarille oikealle puoliskolle taakse tuleva sähköjohto poikki. Tuostakin vikamahdollisuudesta kyllä löytyi juttua aika helpolla googlellakin kun testasin hakusanalla "2E2" kun on ihan tyyppivikaa...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.11.2007 18:42

Ite ostin aikoinaan ihan piruuttani tuommosen 1.6 kaasari kolffin, jotta pääsis kokeilemaan kerranki tuota loistavaa pierpurkin ropaamista :) Aihio oli hyvä, 100km matkalla keskinopeus oli 50km/h ja kulutus jotain 20 litraa, kun hyyty joka nyppylään ja jääti minkä kerkesi.

Tuosta kierroksien huutamisesta, mikäli kaasarista on irti/paskana muutama alipaineletku sieltä kaasarin takaa niin sillon huutaa (korjausoppaan käyttämä termi "nopea joutokäynti"). Tai jos on irti se yks sähköliitin siitä ihan vierestä. Konepelti ylhäällä autoa edestäpäin katsoessa siis kaasarin vasemmalla puolella takana.

Moneen aikasempaan topikkiin tullu kerrattua toimenpiteet millä ainakin omani sain iskuun, ja luultavasti haulla vielä löytyvät..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa