Joo elikkä.
Auto on VW Golf GTI 2.0 8v -94.
Vuosi sitten on vaihdettu kytkin paketti (Asetelma,levyt ja painelaakeri).
Nyt taas alkoi kytkin luistaa, mutta ennen sitä kuului ylimääräistä ulvontaa moottorijarrutuksella. Ja kuuluu edelleen. Auto on nyt seissyt jonkin aikaa.
Kattelin tossa pihalla että oli myös tiputtanut vaihteistoöljyä maahan muutaman tipan. Ainakin haisi ihan vaihteistoöljylle ettei ollut moottorista..
Se ääni kuulostaa ihan laakeri vialta, mutta jos laatikosta olis mennyt laakerit niin miten se tuohon kytkimen luistoon/öljyn tiputtamiseen vaikuttaa? Ei ymmärrä...
Whaaaat..? Joku mekaanikko vois vähän valistaa?
Kytkin luistaa ja kuulu ylimäräistä ulvontaa? :P
Valvoja: ffp jäsenet
Öljyvuoto kytkimeen
Golf GTI -94 2.0L jos 85 KW ensiasennus laatikko on 020 tyyppinen "sukkapuikkokäyttöisellä" kytkimellä oleva laatikko ja yli 110 KW malleissa "oikea" 02A vaihdelaatikko. Kumman tyyppinen moottori sulla sit onkaan?
Rikki sen 020 laatikon saa aika helposti, muun muassa öljyn vähyyden/öljyn vanhuuden vuoksi. Öljyn vaihto kuitenkaan enää ei laatikkoa korjaa, ujellus siihen jää, pienempi, tai suurempi. Öljyn vähyyden takia usein menee kytkinakselin stefa,tai sit tuon "sukkapuikon" tiiviste ja vähästäkin laatikkoöljystä riittää kuumana senverran että se kytkimen pilaa ja muutaman pisaran uloskin tiputtaa.
Aina pitää muistaa, ettei sen enempää moottori, kuin ei vaihdelaatikkokaan oo pullo. laatikossa 020 on neljä stefaa, joista alkuaan vuoto voi olla lähtöisin. Laatikon vetolautasten stefat olis syytä vaihtaa. ja myöskin kytkinakselin stefa, sekä painelaakerin takana oleva stefa, ihme, ettei kytkinakselin stefaa vaihdettu, kun irtolaatikkoon se ei olisi ollut mitenkään vaikeaa. Samaten vauhtipyörän takana oleva stefa olisi ollut varsin helppo vaihtaa. Vajaalla parillakympillä ja laatikon öljyn vaihdolla/tarkistuksella olis vältetty, taas edessä oleva, ainakin kytkinlevyn uusiminen ja uusi systeemin leluiksi purkaminen. Laatikonkin joudut purkamaan jokatapauksessa, jos sen äänettömäksi aiot saada ja vaihtamaan siihen ainakin pääakselien laakerit. Parempi taas sit olisi vaihtaa kaikki laakerit, koska uusi 020 laatikko maksaa 1560€ + rahti suomeen. ( Lähde: Online spareparts http://www.vagcat.com/ vaatii rekisteröitymisen, mutta kertoo lähes kaiken VAG tekniikkaa käyttävistä kulkineista. Sieltä voi ostaa netin kautta alkuperäisiä VAG varaosia. ) Stefojen vaihto olis tullut halvemmaksi samalla kertaa.
Itse oon aina kytkintä laittaessani, vaihtanut nuo yhteensä vajaa parikymppiä maksavat kaksi stefaa 1 kampiakselille ja 1 laatikon pääakselille, sekä tarkistanut/vaihtanut laatikkoon öljyt. Hinta siihen ei oo koskaan estettä muodostanut.
Säästää saa ja -tuleekin siinä, missä se on järkevää.
Tekijän piikkiin voit ihan hyvin jutun pistää.
Mut vahingoista oppii jos on oppiakseen.
Rikki sen 020 laatikon saa aika helposti, muun muassa öljyn vähyyden/öljyn vanhuuden vuoksi. Öljyn vaihto kuitenkaan enää ei laatikkoa korjaa, ujellus siihen jää, pienempi, tai suurempi. Öljyn vähyyden takia usein menee kytkinakselin stefa,tai sit tuon "sukkapuikon" tiiviste ja vähästäkin laatikkoöljystä riittää kuumana senverran että se kytkimen pilaa ja muutaman pisaran uloskin tiputtaa.
Aina pitää muistaa, ettei sen enempää moottori, kuin ei vaihdelaatikkokaan oo pullo. laatikossa 020 on neljä stefaa, joista alkuaan vuoto voi olla lähtöisin. Laatikon vetolautasten stefat olis syytä vaihtaa. ja myöskin kytkinakselin stefa, sekä painelaakerin takana oleva stefa, ihme, ettei kytkinakselin stefaa vaihdettu, kun irtolaatikkoon se ei olisi ollut mitenkään vaikeaa. Samaten vauhtipyörän takana oleva stefa olisi ollut varsin helppo vaihtaa. Vajaalla parillakympillä ja laatikon öljyn vaihdolla/tarkistuksella olis vältetty, taas edessä oleva, ainakin kytkinlevyn uusiminen ja uusi systeemin leluiksi purkaminen. Laatikonkin joudut purkamaan jokatapauksessa, jos sen äänettömäksi aiot saada ja vaihtamaan siihen ainakin pääakselien laakerit. Parempi taas sit olisi vaihtaa kaikki laakerit, koska uusi 020 laatikko maksaa 1560€ + rahti suomeen. ( Lähde: Online spareparts http://www.vagcat.com/ vaatii rekisteröitymisen, mutta kertoo lähes kaiken VAG tekniikkaa käyttävistä kulkineista. Sieltä voi ostaa netin kautta alkuperäisiä VAG varaosia. ) Stefojen vaihto olis tullut halvemmaksi samalla kertaa.
Itse oon aina kytkintä laittaessani, vaihtanut nuo yhteensä vajaa parikymppiä maksavat kaksi stefaa 1 kampiakselille ja 1 laatikon pääakselille, sekä tarkistanut/vaihtanut laatikkoon öljyt. Hinta siihen ei oo koskaan estettä muodostanut.
Säästää saa ja -tuleekin siinä, missä se on järkevää.
Tekijän piikkiin voit ihan hyvin jutun pistää.
Mut vahingoista oppii jos on oppiakseen.
Olipas täyttävä vastaus, kiitos.
Mistähän mahtaa johtua se, että kytkin poljin tuntuu nyt todella löysältä? löystyi kerta heitolla.
Laatikko on juurikin tuo kyseinen 020 laatikko ja ad liikkessä tuo kytkimen huolto vuosi sitten tehtiin.. Täytyypä sitten ilmeisesti vaihtaa/vaihdattaa stefat ja laakerit, koska uutta/käytettyä en ainakaan osta.
HUOH.
Mistähän mahtaa johtua se, että kytkin poljin tuntuu nyt todella löysältä? löystyi kerta heitolla.
Laatikko on juurikin tuo kyseinen 020 laatikko ja ad liikkessä tuo kytkimen huolto vuosi sitten tehtiin.. Täytyypä sitten ilmeisesti vaihtaa/vaihdattaa stefat ja laakerit, koska uutta/käytettyä en ainakaan osta.
HUOH.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa