faktaa: golf2 1.6---->pierburg 2ee
kyllästyn pierin tyhjäkäynti pelleilyyn ja ostin romikselta toisin. alkuperäinen oli pierburg 051129015A... no auto ryki tyhjäkäynnillä mut kulki kivasti ja "lähti". romikselta sattuis kouraan audi 1.8s -89:sin pierburg 050129015B käy kuin enkeli ja starttaa hereästi.... mutta mutta.... sama ku sylkis vasta tuuleen... sinne hävis "hyvä kiihtyvyys" tai siis eihän se tuossa koskaan mikään järin huippu ole mut huonompi kuin aikaisemmin.
olisiko joku törmännyt samaan ongelmaan ja voisi heittää ratkaisevan vinkin ongelma poistamiseen....?
olipa täs joskus taannoin audi 80 -77... kassissa oli g2:sen 1.6 kaasari kone... jotenkin moiseen vehkeeseen oli saatu aikaseksi asennettua fordin kaks kurkkunen weber... tuttu 2.0L tanikoista... asia ei silloin niin hirveänä liikuttanut mut nyt kun pierburg temppuilee niin alkoi asia taas kiinnostaa...
mitenkähän moinen asennus on saatu aikaseks?
jos vaan joku tietää konstin niin byebye pierburg.....=)
pierburg (pierupurkki) apuja hakusessa....
Valvoja: ffp jäsenet
tuo olikin uutta... eli audillakin on ollut siis samanlainen weber joskus käytössä.... taitaa olla turha toivo metsästää mistään romuttamolta kyseistä imusarjaa enään.....=D eikö kukaan ole törmännyt tuohon samaan pierburgin ongelmaan aikaisemmin? olisikohan mahdollista et "bokseissa" olisi pienoinen ero? itse veikkasin vain pienoista suuttimien eroa..... kaasarit ovat kyl muuten täysin identtisen kokoisia ja näköisiä....
ongelmana tuntuu olevan kiihdytys pumppu joka ei lähde tarpeeksi ajoissa ottamaan.... kävin JOPA ostaan kirjanki et saisin tietää jotain täst kaasari tyypistä SUOMEKSI.... mutta eihän tuo opus tiedä tästä sähkö pierburgista mitään... vaan joku mekaaninen versio vaan eli se siitä pumpun säädöstä.... soitinpa huvikseen vw-huoltoon ja kyselin asiasta.... kysyin et mitä maksais et säätäsivät kaasarin kohilleen... 100€ in your dreams pedro.....!!! olisko kellään tietoa et löytyykö pk-seudulta jotain hyvää pierburg welhoa joka sais ongelman aisoihin ja viel sopu hintaan??
kiihdytyspumppu on....
toimii alipaineella. pienen näpertelyn ja testauksen jälkeen todettiin et kalvossa reikä.... vaihdon jälkeen auto toimii taas kuin unelma.=) toinen kurkku avautuu ongelmitta ja juuri silloin kuin pitääkin.... pienoista parannusta tuli auton kulkuun tuon audin 1.8s kaasarilla.... mut ei sillä mitään suuria ihmeitä aikaan saa......=D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa