s4/ rs4 modauksesta (vm.2000-2002)
Valvoja: ffp jäsenet
s4/ rs4 modauksesta (vm.2000-2002)
Moro,
ens kesäks mietinnässä jommankumman hankinta pientä modausta varten. Olisi muutama kyssäri ko. kamppeista:
- paljonko lohko sietää?- mitä sille voi tehdä?
- veivit, männät, kampiakseli kipuraja?- mistä kestävämmät?
- laatikko, kytkin, nivelet jne. kipuraja?- mitä tehtävissä?
- mihin asti vakio nenät riittää?- mistä paremmat?
- mihin asti vakioeculla päässee esim. karala?
- milloin vakipakosarjat rupeavat ahdistamaan?
- mistä parempaa cooleria, joka ei ole näkösällä?
- mitä muuta pitää ottaa huomioon, kaikki vinkit tervetulleita
Tuommoisiin kyssäreihin jos joku osaisi vastata/ auttaa. Varsinkin fakta kiinnoistais, privallakin voi laittaa.
Kartoitan tässä mahdollista budjettia, ko. autoa ei vielä ole. Tarkoitus olisi töötätä kiinni esim. 2x 2860rs tai 2x 2871 tai sitten yksi tehty ahdin, parempiakin saa ehdottaa. Tehotavoite ois jossain 500KW nurkilla( kestävää sellaista), joten mitä siihen vaaditaan oravannahkojen lisäksi?
Kiitos
ens kesäks mietinnässä jommankumman hankinta pientä modausta varten. Olisi muutama kyssäri ko. kamppeista:
- paljonko lohko sietää?- mitä sille voi tehdä?
- veivit, männät, kampiakseli kipuraja?- mistä kestävämmät?
- laatikko, kytkin, nivelet jne. kipuraja?- mitä tehtävissä?
- mihin asti vakio nenät riittää?- mistä paremmat?
- mihin asti vakioeculla päässee esim. karala?
- milloin vakipakosarjat rupeavat ahdistamaan?
- mistä parempaa cooleria, joka ei ole näkösällä?
- mitä muuta pitää ottaa huomioon, kaikki vinkit tervetulleita
Tuommoisiin kyssäreihin jos joku osaisi vastata/ auttaa. Varsinkin fakta kiinnoistais, privallakin voi laittaa.
Kartoitan tässä mahdollista budjettia, ko. autoa ei vielä ole. Tarkoitus olisi töötätä kiinni esim. 2x 2860rs tai 2x 2871 tai sitten yksi tehty ahdin, parempiakin saa ehdottaa. Tehotavoite ois jossain 500KW nurkilla( kestävää sellaista), joten mitä siihen vaaditaan oravannahkojen lisäksi?
Kiitos
Muistaakseni ainakin rs4:ssa oli sellanen hauska juttu eli kun mentiin yli 600hv niin sekos kaikki eli vikavalot pomppas päälle ym... Mutta kun laitettiin vaan 590hv niin sitten ei mitään valoja.
Eli, jos 500kw haetaan niin vaihtoon menee varmaan kaikki noi mitä sanoit. Ruiskun voit ihan itse valita. Pakosarjat kannattaa teettää jossain esim. lakesteel sama putkisto.
Ahtoputket ja välijäähy kannattaa teettää esim. amw
Veivit varmaan saat ojennukselta ja mäntien suhteen suosittelen kääntymään pro-mo:n puheille eiköhän sieltä löydy sulle aika paljon osia.
Eli kaikki liikkuvat osat menee varmasti aika pitkälti vaihtoon ja noihin virityksiin saa varata toisen auton hinnan rahaa. Suosittelen ottamaan yhteyttä pro-mo nimiseen firmaan sitten kun olet hankkinut auton ja sinulla on varaa pistää siihen toinen auton hinta viritykseen.
Eli, jos 500kw haetaan niin vaihtoon menee varmaan kaikki noi mitä sanoit. Ruiskun voit ihan itse valita. Pakosarjat kannattaa teettää jossain esim. lakesteel sama putkisto.
Ahtoputket ja välijäähy kannattaa teettää esim. amw
Veivit varmaan saat ojennukselta ja mäntien suhteen suosittelen kääntymään pro-mo:n puheille eiköhän sieltä löydy sulle aika paljon osia.
Eli kaikki liikkuvat osat menee varmasti aika pitkälti vaihtoon ja noihin virityksiin saa varata toisen auton hinnan rahaa. Suosittelen ottamaan yhteyttä pro-mo nimiseen firmaan sitten kun olet hankkinut auton ja sinulla on varaa pistää siihen toinen auton hinta viritykseen.
Tehotavoite tosiaan niin raju, että oikeasti saat varata autonhinta x 2 että saavutat luotettavasti nuo tehot. Silti vahinkoja tulee sattumaan, esim vaihdelaatikko vaatii noissa tehoissa ja väännöissä järkevää käyttäjää, järjettömällä kytkimenkäytämisellä saa laatikon murusiksi.
http://www.audiclub.fi/phpBB2/ Tuolla tuota 2.7bt tietämystä on vähän enempi.
http://www.audiclub.fi/phpBB2/ Tuolla tuota 2.7bt tietämystä on vähän enempi.
Kiitoksia,
kyllä kai 10-15k€ pitäis mekaanisiin osiin riittää ja kyllä tosiaan 500kw oli mielessä. 500hp ei vielä riittävästi liikuta tuollaista 4x4 laivaa (isommissa nopeuksissa)- mielestäni.
2x auton hinta ainakin räsässä ois täysin järjetön hinta noista modeista. Kumpiko aihioista ois sitten järkivalinta jos ei tarkoituksena ole "tuhlata", joutuuko s4:sta vahvistamaan jostain ja rs4:sta ei, vai onko niissä mitään eroa mekaanisesti esim. lohkossa/ nelikossa?
Ainahan sitä vääntöä voi rajata alemmaksi ahtopaineella...
Tarkoitus ei siis ole tehdä kalleimmilla mahdollisilla osilla vaan asiansa ajavilla kestävillä osilla. Ecu vissiin siis kannattanee vaihtaa, taitaa autronic olla sitten ainoa vaihtoehto (OBD:n) vuoksi.
Lake kyllä tekee hyvännäköistä jälkeä ja hintakin on kohdallaan, ei mikään kiskuri. Todennäköisesti vois tehdä ahtoputketkin.
Voiskohan nenistä tehdä paremmat perusympyrää pienentämällä? mitä niissä vakioissa on asteet ja nosto?
Ois pakko saada nelikko, nykyinen etuveto alkaa jo ottaa kuulaan...
Kiitoksia vastauksista
kyllä kai 10-15k€ pitäis mekaanisiin osiin riittää ja kyllä tosiaan 500kw oli mielessä. 500hp ei vielä riittävästi liikuta tuollaista 4x4 laivaa (isommissa nopeuksissa)- mielestäni.
2x auton hinta ainakin räsässä ois täysin järjetön hinta noista modeista. Kumpiko aihioista ois sitten järkivalinta jos ei tarkoituksena ole "tuhlata", joutuuko s4:sta vahvistamaan jostain ja rs4:sta ei, vai onko niissä mitään eroa mekaanisesti esim. lohkossa/ nelikossa?
Ainahan sitä vääntöä voi rajata alemmaksi ahtopaineella...
Tarkoitus ei siis ole tehdä kalleimmilla mahdollisilla osilla vaan asiansa ajavilla kestävillä osilla. Ecu vissiin siis kannattanee vaihtaa, taitaa autronic olla sitten ainoa vaihtoehto (OBD:n) vuoksi.
Lake kyllä tekee hyvännäköistä jälkeä ja hintakin on kohdallaan, ei mikään kiskuri. Todennäköisesti vois tehdä ahtoputketkin.
Voiskohan nenistä tehdä paremmat perusympyrää pienentämällä? mitä niissä vakioissa on asteet ja nosto?
Ois pakko saada nelikko, nykyinen etuveto alkaa jo ottaa kuulaan...
Kiitoksia vastauksista
Lannistavaa,
näyttäis koko putkiston saavan n. 2k€, kattejahan ei tartte muualla kuin leimalla, vakiot laippaliitoksilla ajavat varmasti asian. Veivit&männät luulis saavan n. 1,5-2k€, hyrrät 2,5k€, cooleri/ coolerit 1-1,5k€.
Onks näissä muuten kaksoismassa vai kiinteä limppu? Kanteen vissiin vain r:n seetiti vai lisäks imupuolta siistiks?
Juu juu ei se ihanan halpaa tulis olemaan , mutta mutta
näyttäis koko putkiston saavan n. 2k€, kattejahan ei tartte muualla kuin leimalla, vakiot laippaliitoksilla ajavat varmasti asian. Veivit&männät luulis saavan n. 1,5-2k€, hyrrät 2,5k€, cooleri/ coolerit 1-1,5k€.
Onks näissä muuten kaksoismassa vai kiinteä limppu? Kanteen vissiin vain r:n seetiti vai lisäks imupuolta siistiks?
Juu juu ei se ihanan halpaa tulis olemaan , mutta mutta
Jos meinaat noin paljon tehoa ottaa niin kannattaa aloittaa sen hankkimen Risan koneella. (isommat kanavat ja imusarja, vahvempi lohko ja kampura). Kovin isoille turboille siellä ei ole tilaa, ja yhden turbon käyttäminen tekee melkoisesti työtä pakosarjojen ja downpipejen kanssa.
Lohko kestää kyllä aika pitkälle, kyllä se ainakin sen 600 hevosta kestää, ja jonkin verran päällekin. Puolassa on yksi jossa on 900 hv ja 1000 Nm. Korsetilla voi parantaa lohkon jäykkyyttä , ja myös betonoinnilla.
Ässän veivit ei ole kovin kestävät, ne riittää jonnekkin 500 hevosen tietämille, väännöt jossain +600 Nm. Risan veivit kestää enemmän, mutten niitä sinne jättäsi. Ojennus ei tee tuohon veivejä. Autoverdiltä saa kanget jotka kestää 1000 hv ja 9000 rpm helposti.
Laatikko ja vetarit kestää kyllä, kytkin pitää vaihtaa johonkin parempaan. SACHS racing, Clutchmasters ym, jenkeissä on monia merkkejä.
Mäntiä saa nyt vaikka mistä, Ross, JE...
Kireämpiä nokkia saa jenkeistä, ei tarkempaa tietoa niistä.
Pakosarjoja tuskin kukaan on mittaillut, mutta niillä on saatu yli 600 hevosta. Kaipa nekin kannattaa vaihtaa parempiin noilla tehotavoitteilla.
Karala saa varmasti vakioeculla sen sieltä ulos mitä tarvitaan, jos haluaa.
Jenkeistä saa coolereita, esim AWE-tuning.com
Sen verran isoja muutoksia olet suunnittelemassa että kannattaa lueskella paljon, pitkään ja hartaasti näistä koneista juttuja eri forumeilta ennenkuin alat tekemään.
Lohko kestää kyllä aika pitkälle, kyllä se ainakin sen 600 hevosta kestää, ja jonkin verran päällekin. Puolassa on yksi jossa on 900 hv ja 1000 Nm. Korsetilla voi parantaa lohkon jäykkyyttä , ja myös betonoinnilla.
Ässän veivit ei ole kovin kestävät, ne riittää jonnekkin 500 hevosen tietämille, väännöt jossain +600 Nm. Risan veivit kestää enemmän, mutten niitä sinne jättäsi. Ojennus ei tee tuohon veivejä. Autoverdiltä saa kanget jotka kestää 1000 hv ja 9000 rpm helposti.
Laatikko ja vetarit kestää kyllä, kytkin pitää vaihtaa johonkin parempaan. SACHS racing, Clutchmasters ym, jenkeissä on monia merkkejä.
Mäntiä saa nyt vaikka mistä, Ross, JE...
Kireämpiä nokkia saa jenkeistä, ei tarkempaa tietoa niistä.
Pakosarjoja tuskin kukaan on mittaillut, mutta niillä on saatu yli 600 hevosta. Kaipa nekin kannattaa vaihtaa parempiin noilla tehotavoitteilla.
Karala saa varmasti vakioeculla sen sieltä ulos mitä tarvitaan, jos haluaa.
Jenkeistä saa coolereita, esim AWE-tuning.com
Sen verran isoja muutoksia olet suunnittelemassa että kannattaa lueskella paljon, pitkään ja hartaasti näistä koneista juttuja eri forumeilta ennenkuin alat tekemään.
niin että 680hv meinasit tuosta vaan taikoa laitteeseen?
Lukemisen ymmärtäminen viestiketjun alusta... tuottaako tuskaa?
Kyllähän siitä voi taikoa vaikka 1500hp jos vaan ois pelimerkeejä siihen. Sillä täällä juuri kyselen, että mitä se vaatii. Turbokoneen viritys ei nyt niin kauhean vaikeata kuitenkaan ole.
"Okkim"
Kiitos hyvästä vastauksesta, tuli paljon hyvää asiaa. 2860rs:t tai 2871:set sinne pitäis tietojeni mukaan mennä, taitaa suomessakin yhteen olla jo töötätty discopotut. Ei vissiin kukaan ole vaivautunut mittaamaan pakopaineita orkkispakosarjoista, kun föönit vaihdettu?
Sen verran isoja muutoksia olet suunnittelemassa että kannattaa lueskella paljon, pitkään ja hartaasti näistä koneista juttuja eri forumeilta ennenkuin alat tekemään.
Juu, tässä on jo jonkin aikaa kartoitettu seuraavaa vessaa, jonka pitää olla nelikko. Alkuvuodesta tammi/helmikuu ois suunnitelman oltava selvä mikä auto, mitä tehoja haetaan.
Nykyinen vessa (etuveto) on toiminut aika hyvänä harjoituksena, tietää suurinpiirtein mitä pitää ottaa huomioon ja mitä menee pieleen. Tästä ei vaan viittii juurikaan ottaa enempää voimaa ulos, kun menee nyttenkin jo sutimiseen lukosta huolimatta.
Löytyykös tohon risaan sitten jostain valmista korsettia, vai pitääko teettää jossain koneistamolla?
Turbokoneen viritys ei nyt niin kauhean vaikeata kuitenkaan ole.
Ne hommat kun vaikuttaa paperilla/ajatuksissa niin hiton helpoilta. Itse turbolaitteita rakentaneena ja niitten kanssa koko ajan touhuan voin kertoa että sinun tieto/taidollasi tässä vaiheessa kone tulee räjähtämään ensimmäisillä testeillä.
Ei ne tyhjästä ole noita tehoja taikoneet ja paljon on opittu kantapään kautta.
Sisukalut yms on helppo ostaa ja asentaa, ei tässä mitään.
Mutta kun se laite ei toimikaan kuten halutaan, mitäs sitten? Autossa kun on muutakin kuin vain mekaaniset osat. Sytytys, moottorinohjaus, polttoaine järjestelmä yms.
Paljon kehotan opiskelemeen ja todella hartaasti ennen kuin aloitat. Ei Okkimkaan ihan tyhjästä ole lähtenyt. Satun miehen tuntemaan. Hyviä neuvoja tuli roppakaupalla.
sinun budjettisi nauratti eniten alussa. 10ke on karkkirahoja ihan _oikeasti_ jos tuommoista moottoria meinaat rakentaa.
No katsotaan nyt, odottelen projektikertomusta ja miten se homma sitten menikään mielenkiinnolla.
T-Tech : Vielä kun vaihdat asenteesi enemmän neuvovaan kuin dissaavaan asenteeseen, niin pääsee kaveri suunnittelemaan. Turbolaitteita rakenteena varmaan annat sitten myös asiaa auttavia vinkkejä, oli tehotavoite 400kW tahi 600kW.
Käyttämällä järkeviä osavalintoja tuolla 15kE luulis rakentavan jo aikasten paljon. Mutta paljon joutuu varmasti myös itse tekemään.
2wd: Aiheesta voit kysyä myös www.audiclub.fi/audifinns/
Sielläkin on tietoa varmasti riittämiin.
Käyttämällä järkeviä osavalintoja tuolla 15kE luulis rakentavan jo aikasten paljon. Mutta paljon joutuu varmasti myös itse tekemään.
2wd: Aiheesta voit kysyä myös www.audiclub.fi/audifinns/
Sielläkin on tietoa varmasti riittämiin.
Mutta kun se laite ei toimikaan kuten halutaan, mitäs sitten? Autossa kun on muutakin kuin vain mekaaniset osat. Sytytys, moottorinohjaus, polttoaine järjestelmä yms.
Paljon kehotan opiskelemeen ja todella hartaasti ennen kuin aloitat. Ei Okkimkaan ihan tyhjästä ole lähtenyt. Satun miehen tuntemaan. Hyviä neuvoja tuli roppakaupalla.
Juu, mulle siis on jo täysin tuttua em. asiat. En vain nyt viittinyt ihan jokaista nippeliä erikseen nimetä mitä pitää vaihtaa vain mekaanisista asioista kyselen, kuten tiedät niin jos ne eivät ole balansissa on aivan sama mikä moottorin ohjaus siellä on tai mitkä suuttimet mikä bensapumppu jne. kun ei siitä voi hyvää tulla ellei hengitys ole kunnossa.
250hp litrateho on suht helppoa saavuttaa ahdetussa, 250x2,7l= 675hp, turbokoneita rakentaneena tämänhän tiesitkin, olet varmasti niistä tietoinen- ei pidä aliarvioida het kaikkea.
Tarkoitus oli tosiaan itse tehdä jotain+ hankkia niitä osia itse, siksi tosiaan luulisin sen 15k€ riittävän mekaanisiin osiin. Tähän päälle tietysti esim. mainitsemani autronic, n. 4k€, ja lukematon määrä klemmareita ym. nippeleitä.
Nykyiseen autooni olen tehnyt vaikka ja mitä (lähes kaiken, männät ja kampiakseli oikeastaan on ainoat orkkikset),
osiin mennyt n. 15k/€ ja itseä ei kiinnosta mikään valmiiks rahalla ostettu virisarja, tahtoo oppia& nähdä& tehdä näitä juttuja.
Se on RACEE
Haluan siis vielä korostaa sitä, että en vielä tiedä minkä merkkinen seuraava aihio on. Se on varmaa että se on 4x4.
Esmes evoon tarttee oravannahoja n. 30k€= 500kw, eikä tule enää mukavaa käyttöaluetta käyttöautoon. Farmarikin pitäis auton olla ja evoissa paha rasti.
Täytyy vilkaista tota toista voorumia mitä sieltä löytyy
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa