Vakio by-passin kestävyys 1.8t (AUM)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jariuz
-
Viestit: 70
Liittynyt: 27.9.2006 12:42

Vakio by-passin kestävyys 1.8t (AUM)

ViestiKirjoittaja jariuz » 5.8.2007 23:57

"lastutus" on kohta ajankohtainen niin heräsi kysymymys että kestääkö tuo AUM:n vakio by-pass lisääntyneet paineet? On jo mallia jousi, eli ei ole vanha kalvomallinen. Ja onko mitään hyötyä vaihtaa alkuperäistä kunnossa olevaa esim. tähän? Ylin tuossa sivulla.

2,5" cat-back ja paremmin virtaava paneelisuodatin oli tarkoitus vaihtaa. Onko suurikin merkitys vaihtaako ton putken ja suodattimen ennen säätöä vai jälkeen? Painotan sanaa suurikin, eli jonkinnäköinen vaikutus varmasti on. Mutta toimiiko kone normaalisti vaikka ohjelma olisikin tehty vakio osille?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 6.8.2007 10:03

Kestää.
Kyllä siinä vakiossa on jousen lisäksi myöskin kalvo.
Ei ole hyötyä vaihtaa toimivaa by-passia toiseen samanlaiseen.

Toimii normaalisti vaikka ohjelmaa ei olisi erikseen tehty putkea silmälläpitäen. Suodattimen vaihdosta ei ole hyötyä.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 6.8.2007 13:44

Ainahan parempi on kaikkien muutosten jälkeen ohjelmoida auto noille muutoksille. Se on eri asia paljonko se hyödyttää.

VAGkanzler
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.9.2007 17:07

ViestiKirjoittaja VAGkanzler » 1.10.2007 14:09

Ei toimi täydellisesti vakiolla saat tasaisemmin painetta vaihtamalla vakion, itselläni on vakio ja todettiin juuri, että paineen vaihtelut poistuisivat vaihtamalla ByPass. Nyt 206hv/298Nm ohjelm. +2,5"DP ja TP.

Onko kokemusta käykö ByPassi S3:sta tai TT:stä suoraan VW 1.8T:n vakion paikalle ja onko se parempi kun aftermarket vastaavat esim. Forge tms.... ?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.10.2007 14:26

Ei taida enää muuta mallia saadakkaan merkkitiskiltä, eli loppuosa koodista 710N.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 3.10.2007 16:11

Onko kokemusta käykö ByPassi S3:sta tai TT:stä suoraan VW 1.8T:n vakion paikalle ja onko se parempi kun aftermarket vastaavat esim. Forge tms.... ?


Käy suoraan. Paremmuudesta en tiedä mutta lastutetussa autossa ois suositeltavaa käyttää juurikin tuo TT:n pässiä. Ainakin tuolta saa uusia by-passejä kolmella kympillä. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51322


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa