Golf/Passat VR6 Syncro Variant - tekniikka jutustelua

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

Golf/Passat VR6 Syncro Variant - tekniikka jutustelua

ViestiKirjoittaja mkm » 27.9.2007 20:33

Elikkäs, seuraavan auton osto alkaa olemaan melko likellä kun tuo nykyinen farkku joutaisi jo projektiksi.
Näppärää käyttistä siis haetaan (tai isännälle uutta lelua ja tehdään nykyisestä emännän auto? :D), kannattaako noihin '94->97 Golf VR6 Syncro variantteihin tahi vastaavan ikäisiin Passatteihin sekaantua, manuaalilaatikolla luonnollisesti?
Vai tyydynkö esim. 16v syncro Passat varianttiin? Nelikko olisi kiva ja myös isokone ;)
Ellei sitten lähde taloudellisuuslinjalle ja sekaannu TDI synkkaan, tosin siitä on VR6-fiilikset kaukana.

Ts. nelikko mutta millä koneella? Kestääkö VW:n nelikko tontittamisen ongelmitta? Miksikään sikapoljenta autoksi se ei olisi tulossa.

edit: VR6-koneen 'ongelmat' on tiedossa joten siitä ei tarvitse jutustella, löytyy searchillakin mukavasti. Mutta tuo nelivetotekniikka?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 27.9.2007 20:36

16v syncrovariantit taitaa olla aika kiven alla, oli sitten Passat tai Golf :/

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 27.9.2007 20:39

taggis, pari oli mobilessa kaupan mutta tosiaan ei noita montaa ollut, tosin ne mitkä oli, olivat melko täydellisellä varustuksella omaan silmään ;-)

Ja nyt kun ei olla heti-tänne-se -aikataululla liikenteessä niin kerkiää odottamaan sitä 'yksilöä', kunhan vain saa vähän vinkkejä että mihinkä ei kannata käsiään sotkea.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.9.2007 20:49

Eipä ole tuollaiset 16V syncrot mitään tehdastekoisia sitten. Passat B4 syncroa tehtiin vain 2.0 8V ja 2.9 VR6 koneilla. Kolmosgolffia oli 1.8 & 2.0 8V, TDI 90hv ja 2.9 VR6. Nelivetosysteemi on aika simppeli ja kyllä noi viskot tuntuu kestävän. Madaltaminen ei ole ainakaan omassa tuonut ongelmia.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 29.9.2007 21:39

Jepjep, no muutama tekniikanvaihto sitten näyttää olevan ulkomailla kaupan, nuo 16V:t siis.
VR6:ia sitten löytyy huomattavasti enemmän ja monessa on jopa varustelutaso kunnossa ;-) Tarvii mietiskellä kumpaan sitä kallistuu, Golf vai Passat osastoon kun taidan omiin ajoihini ottaa uuden tulokkaan. Golf taitaa olla inan kevyempi mutta muuten pidän sitä hieman rimpulana verrattuna B3/4:een.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.9.2007 22:46

Golfia löytyy kyllä VR6 2.9 Syncrona. Suomessakin muutamia sillointällöin myytävänä. Ainakin yksi musta variant on kiertänyt aika tiuhaan nettiautossa myyjältä toiselle, osaako joku sanoa, onko tuo vain sattumaa vai onko kyseessä todellinen pommi?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 30.9.2007 14:31

taggis, niin löytyykin?? Nyt en ihan tajunnut??
Vaan siis tuossa edellisessä postissa koitin tuoda esille seikan että 'kumpaakohan sitä kallistuu Golf vai Passat'... luonnollisesti VR6 Syncro tekniikkana molemmissa. Golffia pidän rimpulana verrattuna jopa vanhaa umppariin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa