Ibiza Cupra ja FR?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

Ibiza Cupra ja FR?

ViestiKirjoittaja J.T. » 22.9.2007 13:29

Kaveri tälläistä on katsellut, mutta... Mitäköhän eroa moottoripuolella on näillä kahdella mallilla? Kun vähän risteävää tietoa tuntuu saavan. Toisaalta sanotaan, että vain softassa on eroa. Ja toisaalta on nyt kuultu, että Cuprassa olisi eri suuttimet, välijäähdytin ja jopa ahdin? Tietääkö joku täällä vastauksen tai linkin minkä takaa se löytyisi? Myyjät eivät ainakaan tunnu tietävän.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2007 14:07

Aina löytyy niitä jotka keksii että pelkällä ohjelmalla tehdään mallisarjan tehoerot.

Tuolta voi katsella ja ihmetellä miksei sitten jälkiasennusohjelmalla saada samaa tehoa molemmista.

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 22.9.2007 14:22

No nämä juuri on niitä lisävihjeitä siitä, että ero ei ole pelkästään softassa. Mutta edelleen kiinnostaisi mitä eroa oikeasti on. Samat erot tod. näk. sitten Gti Polon 150 ja 180hv malleissa. Onko näitä tarkempia teknisiä tietoja kerätty jonnekkin tietokantaan? Vai pitääkö se vain jatkaa kyselyä autoliikkeestä ja toivoa että joku kerta osuu joku asioista tietävä paikalle..?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 22.9.2007 14:24

Jormalainen: kyllä niitäkin mallisarjoja löytyy esim: Saab 9-3 1.8t/150hv ja 2.0t/175hv. sama rauta mutta eri softa ja eikös 1.4 TSI 140hv/170hv ole tehty pelkällä softalla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2007 14:32

Jos pystyt vuosimallin ja moottorikoodit kertomaan niin joku luultavasti osaa albumista katsoa sylinterinkansien, ahtoilmanjäähdyttimien, polttoainesuuttimien, pakoputkiston, ahtimien, nokka-akseleiden ja imuputkiston osakoodit josta voi varmuudella päätellä että on tai ei ole sama osa eri tehoisissa autoissa.

Koita jos haulla löydät jotain aiheeseen liittyvää. Tästä on muistaakseni ollut puhetta ennenkin.

Mutta melkein satavarmana väittäisin että 150 ja 180 tehoisisssa on eri ahdin...

By-the-way: Tollanenko olis kyseessä? Näyttäis aika symppikseltä ja varmaan kiukkunen ku amppari...

E: Juu, saban ja jonkun muun olen kuullut tekevän tollasta. Mielessä ei nyt käynykään että olisi muitakin autovalmistajia kun VAG :) Kaverilla on 93 1,8T ja sekin on puhunu asiasta.

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 22.9.2007 14:46

Siis uudesta on kyse. Moottorikoodeista ei ole tietoa, mutta sen nyt luulisi saavan selville. Toi Polo oli vaan tossa lisäesimerkkinä, kun Ibizan kanssa yhtenäinen tekniikka taitaa olla. Ibizaa siis on kaveri harkinnut ja kysymyksenä se, että kannattaako maksaa Cupra-lisä. Ilmeiseti kannattaa. Moottorikoodeja siis metsästämään...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2007 14:53

Eikös cupra oo muutenki enempi raaserihenkinen?

Niinku penkit, alusta ja sen sellaiset. Että se vois muutenkin puhutella potentiaalista ostajaa enemmän.

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 22.9.2007 15:07

On kyllä joo. Ja alustan viritys kuulostaa juuri oikeanlaiselta. Mutta tämä moottoripuoli jäi vaan vaivaamaan, kun ei sitä kirjoitettua faktaa löydy. Ja alusta olisi sentään vielä FR:ään kohtuurahalla päivitettävissä, mutta ahdin+suuttimet+väläri niin alkaa rahaa jo menemään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.9.2007 15:19

No mutta jos ne "joutuu" vaihtamaan niin sittenhän ne vaihdetaan samantien sellaisiin jotka tuova oikeasti tehoa :)

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 22.9.2007 15:26

Heh, tottakai :) Mutta ajatus taisi olla se, että jos moottori on Cuprassa jo oleellisesti parempi, niin myöhemmin lastuttaessa siitä saisi ehkä turvallisesti vähän enemmän jerkkua, kun FR:stä. Jos Cuprassa on eri ahdin, niin voisiko se jopa olla K04? Ei kai kuitenkaan perus K03:sta enään missään ole, että se peruspuhallin on vähintään K03s..? Jos se olisi K04 ja isommat suuttimet, niin silloinhan siinä olisi jo pohjilla potentiaalia paljon pidemmälle kun FR:ssä. Noh, ajatusleikkiä...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.9.2007 22:08

Cuprassa on suurimmat erot ahtoilman jäähdytyksessa(iso kenno keulalla) ja sisustassa.
Moottorikoodi on cuprassa BBU, fr mallissa BKV/BJX

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 22.9.2007 22:37

Kattelinki kuvia tossa ja ajattelin, että taitaa olla vaan Cuprassa keulalla cooleri. Jos joku ystävällinen sielu vielä sitten noiden moottorikoodien perusteella osaisi tarkistaa näitä ahdin-/suutinfaktoja... Moottorikoodilista minkä itse löysin oli parisen vuotta vanha.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.9.2007 22:58

Sisuskalut, ahdin, suuttimet yms. on samoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa