Ibiza Cupra ja FR?
Valvoja: ffp jäsenet
Ibiza Cupra ja FR?
Kaveri tälläistä on katsellut, mutta... Mitäköhän eroa moottoripuolella on näillä kahdella mallilla? Kun vähän risteävää tietoa tuntuu saavan. Toisaalta sanotaan, että vain softassa on eroa. Ja toisaalta on nyt kuultu, että Cuprassa olisi eri suuttimet, välijäähdytin ja jopa ahdin? Tietääkö joku täällä vastauksen tai linkin minkä takaa se löytyisi? Myyjät eivät ainakaan tunnu tietävän.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Aina löytyy niitä jotka keksii että pelkällä ohjelmalla tehdään mallisarjan tehoerot.
Tuolta voi katsella ja ihmetellä miksei sitten jälkiasennusohjelmalla saada samaa tehoa molemmista.
Tuolta voi katsella ja ihmetellä miksei sitten jälkiasennusohjelmalla saada samaa tehoa molemmista.
No nämä juuri on niitä lisävihjeitä siitä, että ero ei ole pelkästään softassa. Mutta edelleen kiinnostaisi mitä eroa oikeasti on. Samat erot tod. näk. sitten Gti Polon 150 ja 180hv malleissa. Onko näitä tarkempia teknisiä tietoja kerätty jonnekkin tietokantaan? Vai pitääkö se vain jatkaa kyselyä autoliikkeestä ja toivoa että joku kerta osuu joku asioista tietävä paikalle..?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos pystyt vuosimallin ja moottorikoodit kertomaan niin joku luultavasti osaa albumista katsoa sylinterinkansien, ahtoilmanjäähdyttimien, polttoainesuuttimien, pakoputkiston, ahtimien, nokka-akseleiden ja imuputkiston osakoodit josta voi varmuudella päätellä että on tai ei ole sama osa eri tehoisissa autoissa.
Koita jos haulla löydät jotain aiheeseen liittyvää. Tästä on muistaakseni ollut puhetta ennenkin.
Mutta melkein satavarmana väittäisin että 150 ja 180 tehoisisssa on eri ahdin...
By-the-way: Tollanenko olis kyseessä? Näyttäis aika symppikseltä ja varmaan kiukkunen ku amppari...
E: Juu, saban ja jonkun muun olen kuullut tekevän tollasta. Mielessä ei nyt käynykään että olisi muitakin autovalmistajia kun VAG :) Kaverilla on 93 1,8T ja sekin on puhunu asiasta.
Koita jos haulla löydät jotain aiheeseen liittyvää. Tästä on muistaakseni ollut puhetta ennenkin.
Mutta melkein satavarmana väittäisin että 150 ja 180 tehoisisssa on eri ahdin...
By-the-way: Tollanenko olis kyseessä? Näyttäis aika symppikseltä ja varmaan kiukkunen ku amppari...
E: Juu, saban ja jonkun muun olen kuullut tekevän tollasta. Mielessä ei nyt käynykään että olisi muitakin autovalmistajia kun VAG :) Kaverilla on 93 1,8T ja sekin on puhunu asiasta.
Siis uudesta on kyse. Moottorikoodeista ei ole tietoa, mutta sen nyt luulisi saavan selville. Toi Polo oli vaan tossa lisäesimerkkinä, kun Ibizan kanssa yhtenäinen tekniikka taitaa olla. Ibizaa siis on kaveri harkinnut ja kysymyksenä se, että kannattaako maksaa Cupra-lisä. Ilmeiseti kannattaa. Moottorikoodeja siis metsästämään...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Heh, tottakai :) Mutta ajatus taisi olla se, että jos moottori on Cuprassa jo oleellisesti parempi, niin myöhemmin lastuttaessa siitä saisi ehkä turvallisesti vähän enemmän jerkkua, kun FR:stä. Jos Cuprassa on eri ahdin, niin voisiko se jopa olla K04? Ei kai kuitenkaan perus K03:sta enään missään ole, että se peruspuhallin on vähintään K03s..? Jos se olisi K04 ja isommat suuttimet, niin silloinhan siinä olisi jo pohjilla potentiaalia paljon pidemmälle kun FR:ssä. Noh, ajatusleikkiä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa