hajoaakos remmiahdin..?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

joukki
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.8.2007 23:31

hajoaakos remmiahdin..?

ViestiKirjoittaja joukki » 3.8.2007 23:41

niin että olen kuullut semmoista et jos tekee moottori jarrutuksia remmiahdetulla coradolla niin ahtimenelinikä lyhenee..? eli voikos remmiahtimella varustetulla autolla tehdä moottori jarrutuksia..? jos jollain olisi tietoa/kokemusta asiasta..?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.8.2007 23:53

Yleensä ne on hajonneet kun pistetään liian pieni vaihde ja vetästään moottorijarrulle jolloin kone kiekaisee täydet. Vaihtovirheet noita on eniten tuhonneet tosiaan.

Kyllä ne oikealla käytöllä kestää joten ole huoleti ja käytä vaan edelleen moottorijarrua.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.8.2007 13:20

Ei mitään huolta, niin kauan kun kierroset pysyy punarajan alapuolella. Saa moottorijarrutella ja paukutella rajoittajaa vasten. Urbaaneja legendoja että Gee-ahdin hajoaisi moottorijarrulla tai rajoittajalla, tehtaan ohjeetkin ahtopaineen tarkastukseen on kaasu pohjaan rajoittajaa vasten ja kattellaan mittarista mitä painetta on.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 4.8.2007 16:17

samassa kuorossa ulvon, kyllä kestää.. g60:ssa on muitakin huolia, ettei siihen kannata koskee jos ei halua niitten kanssa pärjätä :D

searchilla löytyy lisää legendaa, mutta tähänkin pätee se että kaiken saa hajalle.. ja vikaa kannattaa aika usein hakee sieltä penkin ja ratin välistä..

nimim. geelle kenkää

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 5.8.2007 21:12

Ei mitään huolta, niin kauan kun kierroset pysyy punarajan alapuolella.

Miten muuten on tuon asian laita, jos ahtimessa on esim. 65mm hihnapyörä?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 5.8.2007 21:30

Juu itsellä on 68mm pyörä ja ei ainakaan vielä ole hajonnut vaikka moottorijarrutuksiakin on tullut railakkaasti tehtyä.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 5.8.2007 21:32

omassa oli aikoinaan 65mm pyörä + lastu (vähän muutakin) ja hyvin kiersi 5-600 kierrosta yli normaali rajoittimen kohdan, en tiedä missä kohtaa rajoitin olisi paukkunut päälle mut ei ainakaan tuossa kohtaa vielä ja hyvin ahdin tuonkin kesti.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.8.2007 21:35

En muista mihin mulla oli rajoitin nostettu, mutta kyllä 65mm pyörälläkin rajoittajaan tuli varmasti kymmeniä kertoja vedettyä silläkin.

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 6.9.2007 0:20

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että kyllä tuo G laaderi kestää ihan hyvin ajossa. Voiman edessä kaikki nöyrtyy... Jos laaderi on huollettu ajallaan ja on kunnossa, eikä viritetty tappiin, niin uskaltaisin väittää, että hyvin kestää normaalit moottorijarrutukset ja vahingossa tapahtuvat vaihtovirheet.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.9.2007 9:58

Mutta huonolla tsäkällä ei kestä, nimim. kokemusta on.

Ja ei ole viritetty tappiin, ja ajettu nätisti, enkä harrasta voimakkaita moottorijarrutuksia. Oli huollettu, silloin tarkastettu, hyvät öljyt ja suodatin vaihdettu aina, silti se voi mennä vanhuuttaan. Ei räjähtänyt, mutta tiivisteliuskan ura hajonnut, tai kulunut väljäksi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.9.2007 16:59

Tottakai niitä hajoaa, mutta ikääkin alkaa olemaan jo monilla se 200tkm. Ahtimen rempan yhteydessä särötarkastus ei ole huono idea, vaikka tietenkin tieto lisää tuskaa välillä. Mutta ehjä ahdin ilman säröjä kestää kyllä digifantin rajoittajalle paukuttamista surutta. Kyllä sitä itsekkin tuli välillä mustamaalaajille paukutettua rajoittajalle vapaalla 65mm ahdinpyörällä (oli siis särötön ahdin).

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.9.2007 9:05

^Hullu. ;)

(Mä en ole vieläkään käynyt kertaakaan rajoittajalla asti ja hyvin on kerinnyt.)

micce
-
Viestit: 14
Liittynyt: 23.7.2003 10:01

ViestiKirjoittaja micce » 16.9.2007 15:25

Pari kertaa kans päässy käymään rajoittajalla tolla Mikaj:n vanhalla autolla. Viellä on ahdin nipussa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa