mk3 8v -> 16v muutoskatsastaminen
Valvoja: ffp jäsenet
mk3 8v -> 16v muutoskatsastaminen
Mitenkä käytänössä katsastus jos alkuperäinen kone on 8v (115hp) ja tuleva olisi 16v (150hp)... Ajattelin vaihtaa koneen ja latikon tuohon omaan kun siitä meni se vaihdelaatikko hajalle ja tuntuu olevan aika arvokkaita... samalla saisi hieman tehon lisäystä myös=)
Mitenkä toimitaan käytännössä tarvitseeko penkittää yms? riittääkö maahantuojalta laput?
Mitenkä toimitaan käytännössä tarvitseeko penkittää yms? riittääkö maahantuojalta laput?
1.VW:ltä (itse sain ihan varaosatiskiltä,hommasivat sen jostain.)
2.Selviää varmasti sieltä
3.Riippuu vaihdettavien osien määrästä jotka selviää taulukosta laskemalla(en nyt jaksa etsiä sitä,löytyy AKE sivuilta) varmaan 20-25%
4.Ei ole niin harvinainen tekniikka etä nostais arvoa,taitaa toiseen suuntaan lähinnä mennä. Ihan puhdas minun mielipiteeni.
E:Prosenttitaulukko sivun lopussa.(.pdf)
2.Selviää varmasti sieltä
3.Riippuu vaihdettavien osien määrästä jotka selviää taulukosta laskemalla(en nyt jaksa etsiä sitä,löytyy AKE sivuilta) varmaan 20-25%
4.Ei ole niin harvinainen tekniikka etä nostais arvoa,taitaa toiseen suuntaan lähinnä mennä. Ihan puhdas minun mielipiteeni.
E:Prosenttitaulukko sivun lopussa.(.pdf)
Helpommalla ja etenkin vaivattomammin tietenkin pääsee kun myy sen 8veen ja ostaa 16veen tilalle. Jos kuitenkin haluaa harrastaa niin siitä vain, tekniikka ilmeisesti jo on hankittu.
Käsittääkseni ABF moottoreista otettiin Sport2000 sarjassa noin 200hv(?) ja eikös ne ole "vakio" sisuskaluisia? Jos virittämään lähdet niin uutta nokka-akselia, peltipakosarja vaikka Marteliukselta (äänet sitten kasvaa!) ja moottorin ohjaukseen joku ohjelmoitava niin eiköhän se niillä irtoa. Kantta voi tietenkin vingutella, lähinnä siistimistä ja kanavien sekä tiivisteiden kohdistamista. Kierroskone siitä sitten tosin tulee ja vääntöä voi menettää.
Käsittääkseni ABF moottoreista otettiin Sport2000 sarjassa noin 200hv(?) ja eikös ne ole "vakio" sisuskaluisia? Jos virittämään lähdet niin uutta nokka-akselia, peltipakosarja vaikka Marteliukselta (äänet sitten kasvaa!) ja moottorin ohjaukseen joku ohjelmoitava niin eiköhän se niillä irtoa. Kantta voi tietenkin vingutella, lähinnä siistimistä ja kanavien sekä tiivisteiden kohdistamista. Kierroskone siitä sitten tosin tulee ja vääntöä voi menettää.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jos virittämään lähdet niin uutta nokka-akselia, peltipakosarja vaikka Marteliukselta (äänet sitten kasvaa!) ja moottorin ohjaukseen joku ohjelmoitava niin eiköhän se niillä irtoa. Kantta voi tietenkin vingutella, lähinnä siistimistä ja kanavien sekä tiivisteiden kohdistamista. Kierroskone siitä sitten tosin tulee ja vääntöä voi menettää.
Jyrkähkö ehkä :) Oikeilla nokilla (miedoilla) saadaan tod.näk alaskin lisää. Ei vaparin viritys tarkota automaattisesti kierroskonetta laihalla alaväännöllä. Supersprint tai Bosi -pakoputkisto, niin taatusti nostaa auton arvoa :-D
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kannattais varmaan käydä kyselemässä katsastuskonttorilta, kun et näytä foorumilla kerrasta uskovan. Ei mitenkään pahalla, mutta tuossa ylhäällä jo muutaman kerran sanottu että haet vw:ltä sen vastaavuustodistuksen ja vaihdat tekniikan.
Kannattaa samalla kysellä kun konttorilla käyt, että onko päästö rajat vaihtunut noiden vuosien aikana. Voi tulla vaikeaksi katsastaa jos on.
Ja mitä vwvortexista lukenut, niin ne "palvoo" tuota 2.0 16v konetta, koska heidän dynoissa siinä on vakiona jo about 170hp. Ilmeisesti VW vain ilmoittanut 150hp, että menis vr6:nen paremmin kaupaksi.
200hp ei siis ole kauhean kaukana jos tietää vähänkään mitä tekee.
Kannattaa samalla kysellä kun konttorilla käyt, että onko päästö rajat vaihtunut noiden vuosien aikana. Voi tulla vaikeaksi katsastaa jos on.
Ja mitä vwvortexista lukenut, niin ne "palvoo" tuota 2.0 16v konetta, koska heidän dynoissa siinä on vakiona jo about 170hp. Ilmeisesti VW vain ilmoittanut 150hp, että menis vr6:nen paremmin kaupaksi.
200hp ei siis ole kauhean kaukana jos tietää vähänkään mitä tekee.
kipinä tulee! virranjakasta ei tietoa? toimi kun purettiin viimeks ainakin kone!
Johdot oikeassa järjestyksessä ei koskettu! hihnat myös ei koskettu!
vikamuistia ei luettu!
Tuli mieleen vaan kun siinä ei ole ilmanputsarin koteloa, niin siinähän on ilmanmassa mittari kiinni eikös? Luuleeko kone nyt että se ei saa ilmaa ja ei aukaise suuttimia olleenkaan? kotelo on jossain hukassa!!!?
Lähtee käyntiin kyllä kun ruuttaa imusarjaan ainetta!
Johdot oikeassa järjestyksessä ei koskettu! hihnat myös ei koskettu!
vikamuistia ei luettu!
Tuli mieleen vaan kun siinä ei ole ilmanputsarin koteloa, niin siinähän on ilmanmassa mittari kiinni eikös? Luuleeko kone nyt että se ei saa ilmaa ja ei aukaise suuttimia olleenkaan? kotelo on jossain hukassa!!!?
Lähtee käyntiin kyllä kun ruuttaa imusarjaan ainetta!
Ei siinä ole ilmamäärä- eikä ilmamassamittaria, digtaalielefantti kolmonen toimii pyhällä hengellä. Kampiakselin asentotunnistimen ja lambda- ja kaasuläppäanturin avulla se taitaa bensansa annostella. Tuolla jotain lisätietoo: http://autowiki.fi/index.php/Digifant
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa