Corrado viritys öljynlauhdutin ja välijäähdytin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

Corrado viritys öljynlauhdutin ja välijäähdytin

ViestiKirjoittaja Gorro » 12.9.2007 15:25

Koittelin ettiä aiheesta mutta ei löytynyt kun sinneppäin ohjeita / vast.
Nyt kysynkin ihan suoraan jos joku tietää tai paremminkin on tehnyt ja on todennut hyväksi niin nyt jaa tietosi

Eli jostain olen kattellut että vois laitella helposti ja olis ehkä järkevääkin laittaa ahdettuun corradoon parempi öljynlauhdutin ja välijäähdytin.
Itse tiedän noista melkein kun sika sateliiteista (no en ihan niin vähää mutta kuitenkin)
Minkä kokoinen öljynlauhdutin riittäisi hieman piristettyyn noin 200hp corradoon?
olen nähnyt myynnissä 7, 14 yms. rivisiä lauhduttimia?
Onko noihin jotain yleisohjetta?
Minkä kokoinen on corradossa vakiona? olen koitellut katsoa mutten ole löytänyt.

Samat kysymykset tuohon välijähdyttimeen että minkä kokoisella on jo merkittävä vaikutus? Riittääkö esim. maitopurkin kokoinen n. l 35, k 15, s 7cm?
Minkä kokoinen on tuossa vakiona? olen kyllä löytänyt sen mutten ole mitannut. Ajattelin vain että jos joku muistaisi ulkoa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2007 15:38

Kadulla ei välttämättä tarvi tehokkaassakaan autossa öljynjäähdytintä.

Kannattanee mitata öljynlämmöt ennen kuin näkee vaivaa ja laittaa rahaa tuollaiseen. Laadukkaan öljyn käyttö saattaa tulla järkevämmäksi ratkaisuksi.

Öljynjäähdytys saattaa tossa sulla olla samalla lailla kun mullakin eli lämmönsiirrin jäähdytysveteen suodattimen jalassa. Eihän se kovin tehokas ole, mutta kaikissa ei ole edes sitäkään...

Öljyn lämmöt mulla on ollut Ahvenistolla samoissa lukemissa kun moottoritiellä. Tyhjäkäynnillä ruuhkassa lämmöt saa nousuun, mutta flekti tuntuu pitävän ne kurissa.

Lauhdutin on vähän harhaanjohtava termi autossa ellei öljy ala höyrystymään ja silloin on jo paha juttu :)

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 12.9.2007 15:47

Jeps. Eli sitten saa ne suunnitelmat unohtaa jos se jäisi tarpeettomaksi.
Öljyn lämmöt on ajotietokoneen mukaan 104 vaiko 114 maksimissaan lämpimänä päivänä.
Vielä kun tosta välijäähdyttimestä saa tietoa niin johan on viisaampi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.9.2007 16:08

Omassa turboprojektissa. Ennen turboa, vakio 8v Gti. Öljynlämmöt pyöri 95-110°.

Turbon laiton jälkeen, TD jäähdytin ja Audi TD öljynsuodattimenjalka + se vakio vesi/öljysysteemi. Keulilla joku tojotan öljynjäähdytinkenno.
Öljynlämmöt pyörii 92-95°. Max mitä on ollut, oli dynossa 98° ja öljynjäähdyttimen termostaatti aukee 110°. Eli omassa oli aivan turhaa puuhaa...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.9.2007 19:29

Ovat puhuneet, että ratapäivillä tuppaa corrosta öljynlämmöt välillä nousemaan.

Välijäähdyttimenä mulla on isohko raatikainen, mutta pienemmälläkin kuulemma pärjää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.9.2007 19:42

Itsellä ei öljyn lämmöt "tietokoneen" mukaan nouse juuri koskaan yli 92 asteen vaikka kuinka kengittäs. liekö jossain jotain vikaa. =D

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.9.2007 19:42

Ikonen: Minkä firman valmistama termarilla varustettu lähtöpala sulla on käytössä, tuollainen 110c asteinen kelpaisi mulle, kun yleisimmät mitä löysin on 80-90c välissä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.9.2007 21:14

Olikohan Audi 80 TD koneesta, se on vinomalli audissa. Eli joutuu katkaisemaan ja hitsaamaan sen suoraan.
http://koti.mbnet.fi/slantsix/jalkasivulta.jpg

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.9.2007 21:39

Juu, samaa käytettiin alkupään mk1 golffissa, noita ei vaan oikeen mistään saa, eikä ne kovin helposti uudempiin autoihin käy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa