Golf -00 55 kW (AHW) käynnistysongelma lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
Golf -00 55 kW (AHW) käynnistysongelma lämpimänä
Otsikon mukaisessa Golfissa ilmaantunut harmillinen käynnistysongelma lämpimänä. "Sahauttaa" pitkään käynnistyäkseen, kylmänä ei ongelmaa ole. Hyviä vika-arvauksia otetaan vastaan...
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Terve!
Minulla oli samanlainen ongelma Polossa AUA koneessa. silloin viaksi paljastui viallinen lämpömittari. Tämä aiheutti sen että mittari kertoi lämpimän koneen olevan kylmä ja kasteli tulpat. Mittarin pystyy tarkistamaan mittaamalla siitä vastus arvon. en osaa sanoa mikä on se oikea arvo mutta osa itsessään ei ole kovin kallis. jotain kymppejä varmaan.
kerkesin itse ostamaan uudet tulpat jotka olivat aika hintavat mutta tulihan nekin samalla vaihdettua. tulppien vaihdolla ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Loppu peleissä ongelma meni niin pahaksi ettei autoa saanut enään käyntiin. täytyi odottaa aika pitkään ennenkuin kävi uudestaan kokeilemassa.
PS minulla näkyi vika myös lämpömittarin heittelyssä.
Minulla oli samanlainen ongelma Polossa AUA koneessa. silloin viaksi paljastui viallinen lämpömittari. Tämä aiheutti sen että mittari kertoi lämpimän koneen olevan kylmä ja kasteli tulpat. Mittarin pystyy tarkistamaan mittaamalla siitä vastus arvon. en osaa sanoa mikä on se oikea arvo mutta osa itsessään ei ole kovin kallis. jotain kymppejä varmaan.
kerkesin itse ostamaan uudet tulpat jotka olivat aika hintavat mutta tulihan nekin samalla vaihdettua. tulppien vaihdolla ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Loppu peleissä ongelma meni niin pahaksi ettei autoa saanut enään käyntiin. täytyi odottaa aika pitkään ennenkuin kävi uudestaan kokeilemassa.
PS minulla näkyi vika myös lämpömittarin heittelyssä.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
Kiitokset vinkeistä, Golfin lämpömittarissa ei heilahteluja näy, joten vaihdanpas ensiavuksi tuon lämpötila-anturin. Kipikapi marmoritiskille...
Edit: ...josta apu löytyi 29,50 eurolla (anturi + tiiviste). Tulipahan samalla vaihdettua talven varalle nesteet.
Vanhan ja uuden anturin vertailua. Vaihtaminen käy nopeasti, kun on ensin tyhjentänyt nesteet. Kuvassa näkyvä muovisokka pois, anturi pidikkeineen ja tiivisteineen ulos, anturi irti pidikkeestä ja uusi tiivisteineen tilalle. Nyt lähtee taas kuin palmun alta.
Tiedä sitten, olisiko vanha vielä puhdistamalla herännyt henkiin, mutta ei tuo seitsemän vuoden välein vaihdettuna kovin kallis ole ;-D
Edit2: Hitostakos tässä kopassa muuten löytyy VagCom-pistoke?
Edit: ...josta apu löytyi 29,50 eurolla (anturi + tiiviste). Tulipahan samalla vaihdettua talven varalle nesteet.
Vanhan ja uuden anturin vertailua. Vaihtaminen käy nopeasti, kun on ensin tyhjentänyt nesteet. Kuvassa näkyvä muovisokka pois, anturi pidikkeineen ja tiivisteineen ulos, anturi irti pidikkeestä ja uusi tiivisteineen tilalle. Nyt lähtee taas kuin palmun alta.
Tiedä sitten, olisiko vanha vielä puhdistamalla herännyt henkiin, mutta ei tuo seitsemän vuoden välein vaihdettuna kovin kallis ole ;-D
Edit2: Hitostakos tässä kopassa muuten löytyy VagCom-pistoke?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa