Golf III Hyytyy, nykii ja jarrut ei pelaa. KORJATTU TAAS.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

Golf III Hyytyy, nykii ja jarrut ei pelaa. KORJATTU TAAS.

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.8.2007 16:19

Eli tämmöinen ongelma on tuossa 1.8 Mk3 Golffissa.
Lämpimänä, kun lähtee kiihdyttämään, niin auto ei jaksa kiihtyä kunnolla ja nykii vähän jos kierrokset alle 3500rpm, ja meinaa hyytyä. Samalla kun tekee tuon, niin auton ääni muuttuu "pehmeäksi", tuntuu kuin nakkais imun päälle ??
kun kierrokset nousee korkeemmalle, niin tuntuu kuin nakkais imun pois ja silloin lähtee kiihtymään kunnolla. Autoon on vaihdettu ruiskun ja imusarjan välinen laippa uuten orggis osaan, ja myös jarrutehostimen alipaineletku. Uuden pyörijän ja virranjakajan kannenkin vaihdoin, ja uudet tulpat. Auto tuntuu kuluttavan myös aika järjettömästi. Mistähän tuosta taas lähtis etsimään vikaa? Kaveri veikkasi lambda-anturia, mitä se yleensä tekee? Joutuu Corollaan tyytymään kun golffissa vähänväliä jotain vikaa, niin alkaa syödä jo miestä :D
Viimeksi muokannut EscMk3, 10.9.2007 17:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.8.2007 17:07

Nakutusanturivika?

Vikakoodien luku ja nollaus, uudelleenluku vois kertoa jotakin lisää.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.8.2007 17:17

Nakutusanturivika?


Eipä taida ko. anturia löytyä tuosta moottorista.
Vikakoodien luvulla eteenpäin.

Voisin veikata moottorin/ruiskun lämpötila-anturia.

EDIT. Onkos tuossa vielä alipaineella / keskipakoisvoimalla säätyvä sytytysennakon säätö ?

EDIT2. Eipä taida olla.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.8.2007 18:06

Jees. Pitää käydä Laakkosella lukemassa noi koodit. Jospa sieltä näkyisi jotain :/
Voiko pakoputken vuoto aiheuttaa tuommoista? Pari kaveria on sanonu, että ralliauto äänet on, vaikka ei ole kyllä tullut itse edes ajateltua että onko ne jotenkin muuttuneet....

Mikko82
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.4.2005 9:39

ViestiKirjoittaja Mikko82 » 28.8.2007 19:30

Veikkaisin myös lambda-anturia, edellisen 1.8 golffin kulutus nousi kun lambda hajosi..vikakoodit lukemallahan sen pitäis selvitä

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 28.8.2007 21:47

Omassa kulutus nousi ~kolme litralla, kun tulpanjohto oli mennyt rikki. Pimeällä huomasi hyvin kuinka kipinä hyppi jakajan puoleisessa päädyssä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2007 20:22

Vika paikallistettu. Jarrutehostimessa kiinni oleva Kumitötsä, josta lähtee se letku imusarjaan on sökö. Kun sitä heiluttelee niin suhisee. Komea jesaripatentti siihen, ja koeajolle --> pelaa kun ajatus. Maanantaina Laakkoselle vuosihuoltoon ja Forte huuhteluun, saavat samalla vaihtaa sen kumitötsän. Sen jälkeen katsotaan vieläkö tuo prkl nykii :/

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.9.2007 14:24

Uusi kumitötsä vaihdettu, ja muutaman tunnin pelasikin oikein hyvin. Mutta sama vika tuli takaisin, samalla huomasin että jarrut on tehottomat. Jos poljinta pitää painettuna, niin se hiipuu pikkuhiljaa lattiaan asti. Vuotaako siellä pääsylinteri? Voiko se vaikuttaa tuohon nykimiseenkin, kun jarruja pumppaamalla nykiminen loppuu välillä, vai olisko vain sattumaa ?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 5.9.2007 15:17

Jos sieltä on pääsylinteri paskana jarruista niin saattaa olla että jarrutehostin hukkaa alipaineet. Itselle tuli tuosta topicin kuvauksesta ensimmäisenä mieleen että alipainevuoto. Se selittäisi ainakin kulutuksen nousun, ja tehottomuuden. Vaihda kaikki alipaineletkut uusiin ja tarkasta niiden liitännät. Näin tekisin itse.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 10.9.2007 17:22

Lopultakin tuo Golffi taas toimii.
Vuosihuollon yhteydessä vaihtoon meni bensansuodatin, tulpanjohdot ja kasa alipaineletkuja. Samalla tehtiin fortehuuhtelut, ja Nykiminen hävisi =)

Ilmeisesti tulpanjohdot oli suurin syypää, oli melko heikossa kunnossa vaikka vuosi sitten uusittu??

Kajaanin Laakkosen toiminta oli ainakin esimerkillistä, hinta oli se mitä sovittiin ja vikakin saatiin korjattua. Huollon ajaksi löytyi autokin sopivasti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa