Eli tämmöinen ongelma on tuossa 1.8 Mk3 Golffissa.
Lämpimänä, kun lähtee kiihdyttämään, niin auto ei jaksa kiihtyä kunnolla ja nykii vähän jos kierrokset alle 3500rpm, ja meinaa hyytyä. Samalla kun tekee tuon, niin auton ääni muuttuu "pehmeäksi", tuntuu kuin nakkais imun päälle ??
kun kierrokset nousee korkeemmalle, niin tuntuu kuin nakkais imun pois ja silloin lähtee kiihtymään kunnolla. Autoon on vaihdettu ruiskun ja imusarjan välinen laippa uuten orggis osaan, ja myös jarrutehostimen alipaineletku. Uuden pyörijän ja virranjakajan kannenkin vaihdoin, ja uudet tulpat. Auto tuntuu kuluttavan myös aika järjettömästi. Mistähän tuosta taas lähtis etsimään vikaa? Kaveri veikkasi lambda-anturia, mitä se yleensä tekee? Joutuu Corollaan tyytymään kun golffissa vähänväliä jotain vikaa, niin alkaa syödä jo miestä :D
Golf III Hyytyy, nykii ja jarrut ei pelaa. KORJATTU TAAS.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III Hyytyy, nykii ja jarrut ei pelaa. KORJATTU TAAS.
Viimeksi muokannut EscMk3, 10.9.2007 17:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Vika paikallistettu. Jarrutehostimessa kiinni oleva Kumitötsä, josta lähtee se letku imusarjaan on sökö. Kun sitä heiluttelee niin suhisee. Komea jesaripatentti siihen, ja koeajolle --> pelaa kun ajatus. Maanantaina Laakkoselle vuosihuoltoon ja Forte huuhteluun, saavat samalla vaihtaa sen kumitötsän. Sen jälkeen katsotaan vieläkö tuo prkl nykii :/
Uusi kumitötsä vaihdettu, ja muutaman tunnin pelasikin oikein hyvin. Mutta sama vika tuli takaisin, samalla huomasin että jarrut on tehottomat. Jos poljinta pitää painettuna, niin se hiipuu pikkuhiljaa lattiaan asti. Vuotaako siellä pääsylinteri? Voiko se vaikuttaa tuohon nykimiseenkin, kun jarruja pumppaamalla nykiminen loppuu välillä, vai olisko vain sattumaa ?
Jos sieltä on pääsylinteri paskana jarruista niin saattaa olla että jarrutehostin hukkaa alipaineet. Itselle tuli tuosta topicin kuvauksesta ensimmäisenä mieleen että alipainevuoto. Se selittäisi ainakin kulutuksen nousun, ja tehottomuuden. Vaihda kaikki alipaineletkut uusiin ja tarkasta niiden liitännät. Näin tekisin itse.
Lopultakin tuo Golffi taas toimii.
Vuosihuollon yhteydessä vaihtoon meni bensansuodatin, tulpanjohdot ja kasa alipaineletkuja. Samalla tehtiin fortehuuhtelut, ja Nykiminen hävisi =)
Ilmeisesti tulpanjohdot oli suurin syypää, oli melko heikossa kunnossa vaikka vuosi sitten uusittu??
Kajaanin Laakkosen toiminta oli ainakin esimerkillistä, hinta oli se mitä sovittiin ja vikakin saatiin korjattua. Huollon ajaksi löytyi autokin sopivasti.
Vuosihuollon yhteydessä vaihtoon meni bensansuodatin, tulpanjohdot ja kasa alipaineletkuja. Samalla tehtiin fortehuuhtelut, ja Nykiminen hävisi =)
Ilmeisesti tulpanjohdot oli suurin syypää, oli melko heikossa kunnossa vaikka vuosi sitten uusittu??
Kajaanin Laakkosen toiminta oli ainakin esimerkillistä, hinta oli se mitä sovittiin ja vikakin saatiin korjattua. Huollon ajaksi löytyi autokin sopivasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa