Mulla on tuossa profiilin A4 TDI Avant alla, jossa on ollut vähä ongelmia ajovakauden kanssa. Autoon on jo uusittu koko alusta (Eibach -30mm/Sachs iskarit). Tukivarsissa vikaa ei ole.
Käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja nyt kulkee jo suoraan, mutta ohjaus ei vain keskitä/palaudu. Asentaja kävi koeajamassa ja ihmetteli myös ohjaustuntumaa. Auto nosturilla ja keula ilmaan, ohjaus ei palaudu keskelle saakka vaikka renkaat on ilmassa. Olivat sitä mieltä, että hammastanko jotenkin jumissa.
Mitä mieltä olette tuosta? Onko se vika hammastangosta johtuvaa ja mitä sille kannattaisi lähteä tekemään. Uusi hammastanko on noin 700€ + päivän työt päälle, joten ei ihan vähässä kummassa viitsi lähteä tuommoista uusimaan.
Autosta löytyy myös tuo jonkinlainen hammastangon "säätö"? pultti pohjan kautta, sitä säädettiin testiksi kierros suuntaan/toiseen, jolloin ohjaukseen kyllä tuli klappia muttei ohjauksen palautukseen ollut mitään vaikutusta. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ratti ei palaudu keskelle -> Hammastanko syynä?
Valvoja: ffp jäsenet
Ettei vaan olis etuiskareiden yläpään laakerointi tullut tiensä päähän? Onkohan yhtään sinnepäinkään kun vw:ssä?
Mielestäni A4:ssa ei ole enää noita iskarin yläpäiden laakereita kuten B4:ssa.
Näin joku remonttireiska sanoi... joku voisi tuonkin varmistaa tietty.
Mikäs tuo ohjauksen iskari homma on? En ole kuullutkaan moisesta, ei vissiin liene nelosessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa