Eli ongelma on sellainen että -94 VR6 ei käynnisty ilman kaasupolkimen apua. Eli ilman kaasua vaan starttaa ja starttaa ja sit kaasun avulla sen saa käyntiin (auto tuntuu kuin se tajuais että pitääpä käynnistyä, ihan kun se sais jostain jonkun signaalin) ja sit jää käyntiin ihan nätisti. Kukaan törmänny samanlaiseen ongelmaan?
Yritin kyllä etsiä searchilla, mutta en löytänyt oikeen mitään vastausta.
En ole sen enempää vielä tutkinut asiaa eli varmaan alottelen kaasuläpän ja tyhjäkäyntihärpättimien putsauksella jos ei kukaan osaa heittää tarkkaa diagnoosia.
edit: voisko olla virtalukonpohja?
edit2: No sehän se nimenomaan sit tais olla.
Golf VR6 ei käynnisty ilman kaasua (KORJATTU)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf VR6 ei käynnisty ilman kaasua (KORJATTU)
Viimeksi muokannut weke, 7.9.2007 14:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kattelin tänään vähän tarkemmin konehuoneeseen (just hommasin ton auton kauppakassiksi) ja huomasin että yksi piuha (kaksinapainen liitin) oli kokonaan irti! Eli sen johto tulee samasta nipusta josta menee muistaakseni kolmenapainen liitin kaasuläpälle.. Meneekö toi kaksinapainen tyhjäkäyntiventtiilille ? --> http://www.performance-cafe.com/images/034906265c.jpg
Lisäksi totesin että ihan turha laittaa sitä liitintä kiinni, koska mitään kontaktia ei synny koska siinä venttiilissä (tms) olevassa liittimessä ei ole kontaktipintoja ollenkaan :-(
Mitä ihmettä kysyy hän..
Lisäksi totesin että ihan turha laittaa sitä liitintä kiinni, koska mitään kontaktia ei synny koska siinä venttiilissä (tms) olevassa liittimessä ei ole kontaktipintoja ollenkaan :-(
Mitä ihmettä kysyy hän..
Meinaatkos tätä "venttiilillä" ainakin tuon piuha on samassa nipussa kun kaasuläpän. Tyhjäkäyniti venttiilin piuha jää kaasuläpän toiselle puolelle.
Tuo mokkula on huohotusletkun lämmitin ja todella harvalla taitaa siinä sitä lämmitintä ollakkaan. Tästä oli juuri juttua tuolla Vr6 keskustelussa. Kokeileppa virtalukon pohjaa. Heiluttaa avainta virtalukossa kun starttaat, ettet vaan kaasua painaessa aina heilauta avainta ja auto käynnistyisi. Ittellä oli edellisessä Vr6 virtalukonpohja huono ja kaasua painamalla käynnistyi vahingossa avainta heilauttamalla.
Tuo mokkula on huohotusletkun lämmitin ja todella harvalla taitaa siinä sitä lämmitintä ollakkaan. Tästä oli juuri juttua tuolla Vr6 keskustelussa. Kokeileppa virtalukon pohjaa. Heiluttaa avainta virtalukossa kun starttaat, ettet vaan kaasua painaessa aina heilauta avainta ja auto käynnistyisi. Ittellä oli edellisessä Vr6 virtalukonpohja huono ja kaasua painamalla käynnistyi vahingossa avainta heilauttamalla.
joo justiinsa toi se on mitä kattelin.
Eli ilmeisesti tuo ylimääräinen johto tarkoitettu tuota mahdollista lämmitintä varten..
Miten tuo virtalukon pohjan toimimattomuus oireilee? Mulla ainakin syttyy valot mittaristoon ihan normaalisti kun kääntää virrat päälle ja sammuvat kun starttaa..
(edit: nyt kun tarkistin niin itse asiassa startin pyöriessä mittariston valot palavat, joten virtalukon pohja ei ilmeisesti olekaan viallinen)
Eli ilmeisesti tuo ylimääräinen johto tarkoitettu tuota mahdollista lämmitintä varten..
Miten tuo virtalukon pohjan toimimattomuus oireilee? Mulla ainakin syttyy valot mittaristoon ihan normaalisti kun kääntää virrat päälle ja sammuvat kun starttaa..
(edit: nyt kun tarkistin niin itse asiassa startin pyöriessä mittariston valot palavat, joten virtalukon pohja ei ilmeisesti olekaan viallinen)
Viimeksi muokannut weke, 21.10.2006 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselläni tekee Golf 3 2.0 gti 8v samaa että ei käynnisty ilman kaasua, mulla tekee myös sen että ei pysy kylmänä käynnissä ilman kaasua. Menin tiistaina aamulla töihin, auto toimi hyvin mutta illalla kun lähdin töistä ni ei enää käynnistynyt kunnolla ja siitä lähtien auto on renannut. Neuvoja kiitos. Auto myös nykii todella paljon eikä jaksa kiihtyä.. Pientä nykimistä alhaalta kiihdytettäessä autossa on ollut siitä lähtien kun sen ostin mutta nyt se paheni mielestäni samalla kun tuo tyhjäkäyntivika tuli.
herätellääs tätä vielä .. Eli edelleen samaa ongelmaa auton kanssa.. Vaihdoin jokin aika sitten uudet tulpat + johdot ja LT-anturin, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta...
Tällä hetkellä auto lähtee lämpimänä käyntiin ilman kaasupolkimen polkaisua, mutta kylmänä ei lähde.
Voisko olla maffi sökönä? Pitäskö auton reagoida jotenkin jos nappaa maffista piuhan irti, mulla meinaan ei huomaa kyl mitään eroo (en oo kyl isolla tiellä käyny kokeilemassa), mut pihassa kun kerran siirsin autoa, niin ihan samalla tavalla se tuntui liikkuvan oli maffissa piuha kiinni tai ei.
Pystyykö vag-comilla tsekkailemaan maffin antamia arvoja (en ole tähän mitään ohjetta löytänyt), toi mun auto on -94 mallinen eli siinä on jo OBD2 liitin ja maffi on "hot film" tyyppinen.. Tommonen maffi maksaa kumminki sen 400 euroo, et turhaan ei viittis vaihtaa.
edit: ja mitään vikakoodeja ei ole vag-com löytänyt..
Tällä hetkellä auto lähtee lämpimänä käyntiin ilman kaasupolkimen polkaisua, mutta kylmänä ei lähde.
Voisko olla maffi sökönä? Pitäskö auton reagoida jotenkin jos nappaa maffista piuhan irti, mulla meinaan ei huomaa kyl mitään eroo (en oo kyl isolla tiellä käyny kokeilemassa), mut pihassa kun kerran siirsin autoa, niin ihan samalla tavalla se tuntui liikkuvan oli maffissa piuha kiinni tai ei.
Pystyykö vag-comilla tsekkailemaan maffin antamia arvoja (en ole tähän mitään ohjetta löytänyt), toi mun auto on -94 mallinen eli siinä on jo OBD2 liitin ja maffi on "hot film" tyyppinen.. Tommonen maffi maksaa kumminki sen 400 euroo, et turhaan ei viittis vaihtaa.
edit: ja mitään vikakoodeja ei ole vag-com löytänyt..
Viimeksi muokannut weke, 27.4.2007 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samanlaisia ja pahempiakin ongelmia meidän '92 VR6:den kanssa (tsekkaa toi VR6 keskustelu viime päiviltä).
mahdollisia potentiaalisia vikakohteita on todella paljon, jotka aiheuttavat kuvailemaasi ongelmaa. tässä listanomaisessa muodeossa mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen:
-Lämpötila-anturit
-Puola (tai coilpack jos autossasi on sellainen)
-Hall anturit
-Bensapumpun rele
-Bensapumppu (liian alhaiset paineet)
-Virtalukon pohja
-ECU
-TPS kytkin (kaasuläpän asennon tunnistin)
-MAF
Kannattaa myös tsekata auton johtosarjan kunto. Meillä oli entisten omistajien jäljiltä aivan uskomattomia virityksiä, jotka generoivat ihmeellisiä ongelmia
Meilläkään VagCom eikä Laakkosen testeri antanut mitään vikakoodeja.
mahdollisia potentiaalisia vikakohteita on todella paljon, jotka aiheuttavat kuvailemaasi ongelmaa. tässä listanomaisessa muodeossa mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen:
-Lämpötila-anturit
-Puola (tai coilpack jos autossasi on sellainen)
-Hall anturit
-Bensapumpun rele
-Bensapumppu (liian alhaiset paineet)
-Virtalukon pohja
-ECU
-TPS kytkin (kaasuläpän asennon tunnistin)
-MAF
Kannattaa myös tsekata auton johtosarjan kunto. Meillä oli entisten omistajien jäljiltä aivan uskomattomia virityksiä, jotka generoivat ihmeellisiä ongelmia
Meilläkään VagCom eikä Laakkosen testeri antanut mitään vikakoodeja.
Päivitetääs tämäkin tarina..
Eli tänään oli auto ihan merkkihuollossa tämän vaivan takia. Soittivat aika nopeesti mulle, että eivät tiedä yhtään missä vika kun ei pääse diagnoosipistokkeen kautta mihinkään ohjainlaitteeseen kiinni. Tuntihommina tarviis ruveta tutkimaan ja mittailemaan...
Voi prkl. Nyt tais tulla kalliiksi ajattelin.. Sit sanoi kaveri, että virtalukon pohja pitäis kyllä vaihtaa, että siinä on kans vikaa. OK, vaihtakaa.
Muutaman tunnina kuluttua soiteltiin, että auto toimii. Virtalukon pohja oli vaihdettu ja ilmeisesti jotain johtosarjaa korjattukin... OBD2 -liittimen takaa oli karva tai pari ollu irti, niin sen takia ei ohjainlaitteisiin päästy kiinni. HUH. Ei mitään kallista onneksi. Maksoin mielelläni ~250 euroa kun auto toimii kuin unelma.
Eli tänään oli auto ihan merkkihuollossa tämän vaivan takia. Soittivat aika nopeesti mulle, että eivät tiedä yhtään missä vika kun ei pääse diagnoosipistokkeen kautta mihinkään ohjainlaitteeseen kiinni. Tuntihommina tarviis ruveta tutkimaan ja mittailemaan...
Voi prkl. Nyt tais tulla kalliiksi ajattelin.. Sit sanoi kaveri, että virtalukon pohja pitäis kyllä vaihtaa, että siinä on kans vikaa. OK, vaihtakaa.
Muutaman tunnina kuluttua soiteltiin, että auto toimii. Virtalukon pohja oli vaihdettu ja ilmeisesti jotain johtosarjaa korjattukin... OBD2 -liittimen takaa oli karva tai pari ollu irti, niin sen takia ei ohjainlaitteisiin päästy kiinni. HUH. Ei mitään kallista onneksi. Maksoin mielelläni ~250 euroa kun auto toimii kuin unelma.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa