Jakopään merkit (KR), ongelma ratkaistu...
Valvoja: ffp jäsenet
Jakopään merkit (KR), ongelma ratkaistu...
Mitenkäs tässä otsikon mukaisessa moottorissa tulee nuo jakopään merkit kohilleen...?Nokkapyörän merkin olen kyllä löytänyt, mutta kampuran päästä ei minkäänlaista menkkiä tunnu löytyvän, vaikka olen kuinka rapannut puhtaaksi sen hihnapyörän...Ja jotenkin tuntuu nuiden nokkienkin ajoitusmerkit olevan hakusessa, vaikka jonkinlainen kuva niiden kohilleen asettelemisesta löytyy, tosin todella epäselvä sellainen...Kuvat olisi enemmän kun kymmenen jänestä tässä asiassa, kiitos:)...
Viimeksi muokannut gtikolffi, 6.9.2007 16:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitoksia, tuossa olikin jo selvempi kuva=)...Paitsi missä sijaitsee toi kuvan ajoitusmerkki numero 4...?mutta entäs ne nokkien ajoitusmerkit siellä ketjun päässä?Tiedän kyllä, että ne pienet ympyrät(pisteet) hammaspyörissä pitää olla siinä kannen yläreunan kanssa kohikkain, mutta kun tuntui, että kun toista nokkaa käänsi yhden hampaan verran toiseen suuntaan, niin silti merkit tuntuivat olevan kohdikkain...ja pitääkö tämän kannen yläreunan olla niiden ympyröiden puolivälissä kun nokat on oikein kohdistettu?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Nythän se vielä yhen kysymyksen pukkasi ku aloin tuota konetta kasaileen...elikkä se kiilahihnapyörä, joka tulee kampuran päähän kiinni, niin mihin asentoon se pitää siihen jakopään hammaspyörän päälle kiinnittää...?Kun siinä hammaspyörässä on kyllä se pieni tappi, mutta kun siinä kiilahinapyörässä on 4 vaihtoehtoista reikää mihin sen tapin voi laittaa...jokaisessa reiässähän näkyy olevan jonkin sortin kierre, mutta ei muuta merkkiä että mihin se tappi kuuluisi mennä...yksi rei'istä näytti olevan jyrsitty hieman suuremmaksi, elikkö kuuluuko se tappi tulla tähän reikään?
Ei oo mitään anturia siinä, mtta siis siinä siivapyörässähän on jakopään alakerran merkki...eli kyllä sillä minun mielestä pitäisi olla merkitystä, että miten päin sen siihen laittaa!?kun eihän siinä hammaspyörässä kuitenkaan ole mitää jakomerkkiä vaan alakerran jako kohdistetaan kohilleen juuri tällä siivapyörällä ja sen merkillä (kohdistetaan nimenomaan merkkinuolta päin kuten TerZi1982 mainitsi)...neljä vaihtoehtoa 360 asteen välillä kuitenkin, että miten sen siivapyörän kiinnittää...:/
Niin siis kampiakselin hammaspyörähä ei käy paikalleen kuin yhdessä asennossa, mutta tämä siivapyörä käy 4 eri asennossa...ajattelin, että kampiakselin merkki olisi helpompi laittaa kohilleen jakopäästä nyt kun toi konekkin on tuossa pöydällä (laatikko paikallaan hankalampi kohdistaa merkkiä kone irrallaan)...eli mihin näistä siivapyörän rei'istä sen kampiakselin hammaspyörässä oleva tappi pitää tulla???
Ongelma ratkaistu, tarkemmin tutkailtuani tätä siivapyörää ja kampuran hammaspuörää, huomasin että hammaspyörän tappi kuuluu asettaa juuri tähän aikaisemmin mainitsemaani epäkeskoiseen siivapyörän reikään:)...elikkä kun tappia yritti kohdistaa muihin reikiin, niin silloin ei hammaspyörän kierteet sopineet reikien kanssa kohdikkain...otti silmät vaan käteen, niin johan onkelma ratkesi:)...kiitoksia kaikille vastanneille!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa