Elikkäs välineenä on -92 polo (coupe?) eli 2-ovinen porrasperä 1.3 4-pisteruisku koneella ja katilla.
Iskarit ovat tulleet tiensä päähän ja alusta kaipaisi muutenkin päivitystä, joten ajattelin hankkia yksintein koko alustasarjan.
Nyt sitten tarvittaisiin suosituksia, että mitä alustaa tuohon kannattaisi hankkia.
Auton on tarkoitus olla ihan jokapäiväisessä käytössä eli ei mitään rata-alustaa. Lisäksi madallus saisi olla hyvin maltillinen, että pääsee huonommillakin teillä kulkemaan. Kuitenkin vakiota jämäkämpi saisi olla kun tuppaa keulimaan aika rankasti.
Mieluiten käyttökokemuksia nimenomaan ko. autoon asennetuista sarjoista.
Ja linkkejä saisi laittaa mistä lähtisi alustaa tilailemaan.
Alustasarjaa 92 poloon
Valvoja: ffp jäsenet
www.autovaruste.net :istä löytyi omaan -92:een melko matala alusta JOMin valmisteista. JOMilta löytyy montaa eri madallusvaihtoehtoa. Hinnat sitä luokkaa, etten viitsinyt alkaa Saksasta tilaamaan kun erot olisivat olleet muutamia kymppejä.
Vaihda eteen kaikki irti lähtevä: tukivarret, kallistuksen vakaajan kumit ja iskarin yläpään tukikumit ja laakerit. Ei ole kallisreissu motonettiin, mutta suosittelen. Samalla kun vaihdat alustan niin kaikki pitää kuitenkin irroittaa. Toi JOMin alusta on nyt ollut alla muutaman tuhat km, ei mitään poikkeavaa sanomista.
Pikkusiskon -89 Coupessa on myös JOM/INXX 60/40 alusta.
Vaikuttaa ihan pätevältä tuotteelta mitä sillä parin sataa kilometriä olen tähän mennessä ajellut.
Samaa tavaraa nuo taitaa olla kuin muutkin sinipunaiset sarjat, esim. G&M ja Inter Alloy.
Matala Polo ei tuollakaan madalluksella ole, hidastetöyssyjä ei juurikaan tarvitse varoa.
Takana nostin jousilautasen toiseksi ylimpään pykälään kun kuormattuna renkaat alkoivat hipoa pyöräkoteloihin.
175/70/13 pallerorengastuksella etukaarien kanttiin joutui tekemään vähän lovea, hipaisee joskus vieläkin sisälokariin jos kurvaa tiukemmin ja auto kallistuu.
Muuten ihan tanakka ajettava, mielellään paahtaa sata lasissa ja enemmänkin.
Vaikuttaa ihan pätevältä tuotteelta mitä sillä parin sataa kilometriä olen tähän mennessä ajellut.
Samaa tavaraa nuo taitaa olla kuin muutkin sinipunaiset sarjat, esim. G&M ja Inter Alloy.
Matala Polo ei tuollakaan madalluksella ole, hidastetöyssyjä ei juurikaan tarvitse varoa.
Takana nostin jousilautasen toiseksi ylimpään pykälään kun kuormattuna renkaat alkoivat hipoa pyöräkoteloihin.
175/70/13 pallerorengastuksella etukaarien kanttiin joutui tekemään vähän lovea, hipaisee joskus vieläkin sisälokariin jos kurvaa tiukemmin ja auto kallistuu.
Muuten ihan tanakka ajettava, mielellään paahtaa sata lasissa ja enemmänkin.
Itsellä oli -92 mallisessa Polossa ostohetkellä FK:n 60/40 jouset ja Billsteinin iskarit (ehkä vakiot). Auto oli nätin näköisesti etukenossa, mutta oli aikamoinen kivireki. Syykin kovuuteen löytyi, takaiskarit aivan jumissa ja etummaisista nesteet pihalle. Ostin tilalle Lowtecin 40/40 alustasarjan ja siihen olen ollut tyytyväinen jo parin vuoden ajan, halpakin oli. Säädettäväähän tuohon on uneksittu, mutta maksaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa