Golf 2 16v gti. Öljynpainevalo palaa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Heke88
-
Viestit: 429
Liittynyt: 25.5.2007 18:52

Golf 2 16v gti. Öljynpainevalo palaa.

ViestiKirjoittaja Heke88 » 25.6.2007 21:06

Missähän voisi olla vika kun öljynpainevalo syttyy palamaan kun kone on lämmin ja kierroksia konessa on n.2000-2500? Jos kierroksia on vähemmän tai enemmän niin valo ei syty. Ja kun valo syttyy palamaan niin sen saa sammumaan kun nostaa kierrokset yli 2500. Antureita on vaihdettu mutta se ei auttanut. Öljytkin on vaihdettu. Voisiko vika olla mittaristossa tai sähköjohdoissa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.6.2007 22:45

Mitä öljyä käytät??

Heke88
-
Viestit: 429
Liittynyt: 25.5.2007 18:52

ViestiKirjoittaja Heke88 » 26.6.2007 21:30

En ny juuri muista. Olisko ollu shellin. En kyl usko et vika olis öljyis. Ku kokeilin uusia antureita niin öljynpainevalo sytty palaan aina kun paino kaasua. Eli valo sytyy palaan eri antureilla eri kierroksilla.

o.lehto
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.6.2007 16:25

öljynpaineenvalo palaa

ViestiKirjoittaja o.lehto » 27.6.2007 12:16

itellä tekee melkeen samanlailla mut mulla se alkaa palamaan ku kiihdyttää kunnolla. kuulin yheltä autokorjaajalta et nuissa gti:ssä ei kestä joku oljykelloanturi et siitä se johtuu...

Heke88
-
Viestit: 429
Liittynyt: 25.5.2007 18:52

ViestiKirjoittaja Heke88 » 28.6.2007 21:15

Ku kävin kysymäs Laakkoselta ni ne sano et mittariston takana on joku vastus et se vois olla hajalla. Näis on kyl ollu mittaristovikaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.6.2007 22:06

On niillä öljyilläki väliä!

Tämä TM:n testivoittaja Diamondi ei pelitä ollenkaan! Räpyttää lämpimänä valoa ja summeri huutaa!

Nyt koneessa Mobilin 5W50, eikä ongelmia!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2007 23:07

Jaa... Mulla Tebarin 0W-40 daimondit sisällä jo kohta 100 tkm eikä mitään oiretta 275 tkm ajetussa koneessa...

Itse veikkaisin että öljypumppu ei jaksa pitää enää painetta pienillä kierroksilla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.6.2007 23:12

Meikäläisellä kans summeri mekasti ja valo vilkku, kun oli laakerien + männänrenkaiden vaihdon jälkeen 5w-50 Diamondit sisällä, 1000km mentiin niillä ja sitten koneeseen 5w-50 Rallyformulat niin pari kertaa mekasti vielä seuraavan 2000km aikana.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2007 23:17

Lisätään vielä että mulla 250 tkm kohdalla männänrenkaat, kiertokangen laakerit ja venttilien kumit vaihdettu. Sitä ennen 197 tkm:stä ajettu 0W40 litkuilla.

Pysyy sisällä melkein 15 tkm. Vaihdan rasvat 10 tkm välein, joten ei kosketa mua juurikaan.

Heke88
-
Viestit: 429
Liittynyt: 25.5.2007 18:52

ViestiKirjoittaja Heke88 » 1.7.2007 20:52

Luulis et jos pumppu olis hajoamassa niin valo palais tyhjäkäynnillä ja summeri huutais. Mutta kun tyhjäkäynnillä ei ilmene mitään. Ainoastaan kun kierrokset on 2000-2500.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.7.2007 20:55

No mulla oli tuota samaa ongelmaa ja ainoat öljyt millä se ei sitä tee on Castrolin TWS 10w-60. Kallistako, kyllä..mutta pysyypähän se vitun summeri hiljaa. Teboilin Diamond Extreme, tavallinen Diamond, Mobilit ja Shell Helix kokeiltu ja summeri huutaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.7.2007 20:58

Eikö alle 2000 kiekan oo toinen anturi pois pelistä?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 25.8.2007 16:07

Entäs mikä anturi kannattaisi laittaa vaihtoon kun moottoritieajon jälkeen kierrosten laskiessa alle 2000rpm:n alkaa öljyvalo vilkutella, ei pala jatkuvasti eikä summeri huuda. Tuo oire ilmenee lähestulkoon aina kun on ajellut reippaammanpuoleisesti pitkän matkaa ja pysähtyy vaikka ulostulorampin liikennevaloihin. Öljyt on ylämerkissään.

Kyseessä prohviilin mukainen G2 8v GTI.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.8.2007 16:29

^Vaihda eka se "ylä"paine anturi mikä kannessa, jos vielä ilmenee samaa niin öljypumppu menossa.

Itellä tuossa pakussa paloi aluksi kokoajan lämpimänä tyhjäkäynnillä se valo, vaihoin anturin niin vilkutteli ja palo himmeästi ainoastaan ku ajo väh.50km putkeen ja kun löysäs tyhjäkäynnille. Alko kone tuntumaan jotenki äänekkäämmältä ja säksätti selvästi ajossakin, katottiin öljynpaineet niin kylmänä tyhjiksellä 1-2 bar :D

Öljypumpussa oli hammasvälystä ihan kolinaksi asti.. "uudella" pumpulla ei enää mitään oireita ja käynti on melkeimpä sievää kuumanakin 1.6 dieseliksi :)

E: eri valmistajan öljyäkin kannattaa koittaa niinku ylempänäkin lukee, ellei nuo anturihäsläykset auta.
E2: niin siis mullakin oli just tuo 50km matka-ajoa tienpäällä 100-120 vauhtia, minkä jälkeen vilkutteli, siitä sitten kylää ympäri niin loppui.
Viimeksi muokannut Jak3, 25.8.2007 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 25.8.2007 17:16

Itellä tuossa pakussa paloi aluksi kokoajan lämpimänä tyhjäkäynnillä se valo


Se tässä onkin ihmetyttänyt, että tuo valo alkaa sykkimään vasta kun on vetänyt kymmeniä kilometrejä 120 lasissa tai vielä hiukan reippaammin.

Sitten kun on päässyt taas ihmisten ilmoille ja ajelee niillä 2000-3000 kierroksilla sievästi pari kilometriä, valo lakkaa vilkuttelemisen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.8.2007 17:18

Öljy on notkistunut kovassa ajossa ja pienillä kierroksilla ei jaksa pitää painetta korkealla?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 25.8.2007 17:45

Mobilit kuuleman mukaan nyt koneessa, pitänee laittaa vaihdon yhteydessä jotain muuta ja katsoa auttaako asiaa. Tietty sen anturinkin voisi ihan kuriositeettina vaihtaa kun ei montaa euroa kustanna.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.8.2007 20:55

Mulla uusi tuo ongelma ja kyrpiinnyin täysin!! Hain merkkiliikkeestä uudet anturit ja toistaseks kaikki hyvin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.8.2007 21:03

Tarkennusta tosiaan, niin mulla oli uudehko tarvikeanturi sillon alkuun paikoillaan, nyppäsin tuosta ykkös jetasta orkkis anturin tuohon pakuun millä väheni se vilkuttelu. Jetassa tuo tarvike taas ihme kyllä toimii kuten kuuluu vaikka pata on aikasta harva..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 28.8.2007 14:36

Paljonko marmoritiskillä kynivät kakkakopan öp-anturista?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.8.2007 14:44

n. 15e/kpl


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa