Ääntä autoon!
Valvoja: ffp jäsenet
Ääntä autoon!
No niin poijat! Elikkäs tarkotuksena olisi saada ääntä autoon mahdollisimman pienellä rahalla. Unohdetaan heti kaikenmaailman vapaavirtaussuodattimet sun muut. Tarkoitus saada murinoita nimenomaan pakoputkiston osilla. Autonahan on vr6 ja paikoillaan vakiosat putkistossa. Millä siis saisin autoon vähän miehekkäämmät äänet? Nykyinen ei ku pikkusen pulupattelloo. Riittääkö pelkkä päätevaimentimen vaihtaminen. Jos riittää niin mistä saisi tilattua? Hinta saisi pyöriä maksimissaan siinä 150euron kieppeillä. Pistäkää vaikka osoitteita jos viititte!
kiitän.
kiitän.
Valintaahan on vaikka kuinka, mutta katso vaikkapa tuolta aluksi Marteliuksen pöntöt:
http://www.martelius.com/index.php?type ... 2&pageid=1
Suoralinkki rosteriosiin (pdf):
http://www.martelius.com/yleis_rst_2007.pdf
http://www.martelius.com/index.php?type ... 2&pageid=1
Suoralinkki rosteriosiin (pdf):
http://www.martelius.com/yleis_rst_2007.pdf
no itte laitan ne huonompiin ... ainaki mitä ittellä ollu ja kavereilla ja töissä kattellu ni aikamoinen ero jo vaikka supersprinttiin
Viimeksi muokannut TerZi1982, 16.2.2007 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
On se kummaa ku nykynuoriso kaipaa autoon lisää ääntä!!?? Stna, jos minä saisin valita, ni ei ääntä ollenkaan! Ois näinollen helpompi laittaa musiikkivehkeetki!
Ens kesälle ois operaatio, "kakkiksen hiljennys". Suunnitelmissa käyttää Supersprintin tuotteita.
Mulla on työmatka 40km per suunta, eikä sitä jaksa ajaa saatananmoisessa huminassa! Tällä hetkellä autossa kiinni kulahtanu Marteliuksen putkisto peltisatsilla, ja meteli on sietämätön!!
Ens kesälle ois operaatio, "kakkiksen hiljennys". Suunnitelmissa käyttää Supersprintin tuotteita.
Mulla on työmatka 40km per suunta, eikä sitä jaksa ajaa saatananmoisessa huminassa! Tällä hetkellä autossa kiinni kulahtanu Marteliuksen putkisto peltisatsilla, ja meteli on sietämätön!!
no itte laitan ne huonompiin ... ainaki mitä ittellä ollu ja kavereilla ja töissä kattellu ni aikamoinen ero jo vaikka supersprinttiin
Ok. Täällä taas toiminut loistavasti Marteliukset ja Simonsit kaikissa kikottimissa rallista rataan.
Nyt jos kuitenkin lähetään siitä, että ollaan laittamassa VR6:seen yhtä takapönttöä niin se on yksi, tiedät kyllä mikä hailee, mitä sinne laadullisesti laittaa. Itse en rahojani tuhlaisi tälläisessä tapauksessa ruostumattomasta jaloterästä valmistettuun pönttöön. Tuohon hommaan passaa hieman edullisempikin kun se veeärkutonenkin on jo 10 vuoden päästä maatunut.
Haluaisin tiedustella myös että mikä on moisen muokkausoperaation motivaatio? Eikö sitä pientä penistä ole yleensä paikkailtu jollain BMW:llä/Mersulla/katumaasturilla? Laita vaikka etusumarit ja aja sumarit+parkit päällä, sekin vituttaa vähemmän kuin se että kuuluu järkyttävä mörinä jostain autosta mistä sitä ei tarvitsisi kuulua.
No ehkä tuo tosiaan on turhaa laittaa mitään pörinäpönttöä sitten. Alunperin tarkoitukseni oli vain saada putkeen päät hienommiksi. Isommat kromiset tuplat olisi näyttävämmän näköiset sakapuolessa. Miten putkenpäiden vaihtaminen onnistuu kun veerassahan tulee kaksi putkea takimmaisesta pöntöstä asti. Rälläkällä putket juuresta poikkeen ja hitsaamalla uudet erilliset parin tuuman kromiputkilot? vai miten olette toimineet?
Täällä tuntuu muutamia häiritsevän se, että joku haluaa autostaan rouheammat äänet. Tarviiko siinä olla jokin suurempi motivaatio? Joku haluaa, että autossa on 28" subbari ja 50 000w vahvari, joku haluaa kuunnella ahtimen vihellystä, toinen Roger Whitakerin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Olisihan sitä itsekkin halunnut aikoinaan, että se litrasella pannulla varustettu Toyota olisi murissut kuin naapurin Bemari. Nyt sitä arvostaa hiljaisuutta eikä siinäkään ole mitään kummallista.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Millä siis saisin autoon vähän miehekkäämmät äänet?
Vaikka babarilta tulikin tuossa osuva postaus, niin muistetaan nyt kuitenkin että alkuperäinen tarkoitus oli miehekkyyden lisääminen.
Miten sitten?
No vaikka vaihtamalla siihen vähintään 5.7 litraisen V8 koneen. Pörinäputket ja miehekkyys ei oikein istu samaan mielikuvaan . Karhulippis väärinpäin ja puoli neliötä finnejä on se mikä tulee varmaankin 98% aistijoista mieleen. Miehekkyys pitänee hankkia jollakin muulla keinolla.
Aivan. Jos pitää älyttömänä sitä, että joku haluaa laittaa hieman muhkeampaa ääntä tuottavan putken autoonsa, niin pitääkö sitä alkaa suoraan vittuilemaan! Semmoiset mielipiteet voi pitää itsellään.
Jotain komentteja tyyliin, "tuolla rahalla ei saa kovinkaan hyvää vaimenninta, mutta jos kuitenkin ostat, niin merkki x on sen ja sen hintanen", voisi enemmän suosia. Ei sen pitäisi kuulua muille kuin kysyjälle mihin rahansa laittaa.
Ja itse aiheeseen sen verran, että tommosella marteliuksen pöntöllä varmasti jotain ääntä saa. Jos siellä on se orkkis salkkuvaimennin, niin eikös sen pitäis kuitenkin vielä ne pahimmat äänet pitää sisällään?
Omastakin mielestä noi kutosen äänet on semmoset, että niitä mielellään kuuntelee enemmänkin...
Jotain komentteja tyyliin, "tuolla rahalla ei saa kovinkaan hyvää vaimenninta, mutta jos kuitenkin ostat, niin merkki x on sen ja sen hintanen", voisi enemmän suosia. Ei sen pitäisi kuulua muille kuin kysyjälle mihin rahansa laittaa.
Ja itse aiheeseen sen verran, että tommosella marteliuksen pöntöllä varmasti jotain ääntä saa. Jos siellä on se orkkis salkkuvaimennin, niin eikös sen pitäis kuitenkin vielä ne pahimmat äänet pitää sisällään?
Omastakin mielestä noi kutosen äänet on semmoset, että niitä mielellään kuuntelee enemmänkin...
Ne, jotka arvostelevat niitä, jotka eivät voi hyväksyä äänekkäitä autoja, eivät varmaankaan asu esim. pitkän kokoojakadun alkupäässä. Päivittäin kun saa kuunnella pakoputki- ym. viritettyjen kulkuneuvojen kiihdyttelyä ja bassonjytkettä ääniterroristien ajaessa ohi, ei oikein jaksa suhtautua positiivisesti.
Melu on saastetta siinä kuin pakokaasu tai paska.
e: aikanaan asensin cabrioletin vakioputken tilalle jonkun simonsin 2" putken. Olihan siinä miehekkäät äänet, mutta kyllä oli rasittavaa ajella pidempää taipaletta. Lisääntynyt melu vaikutti suoraan ajomukavuuteen ja -virkeyteen.
Melu on saastetta siinä kuin pakokaasu tai paska.
e: aikanaan asensin cabrioletin vakioputken tilalle jonkun simonsin 2" putken. Olihan siinä miehekkäät äänet, mutta kyllä oli rasittavaa ajella pidempää taipaletta. Lisääntynyt melu vaikutti suoraan ajomukavuuteen ja -virkeyteen.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Eli näin saadaan autoon näennäisesti tehoa:
1.Otetaan ilmanputsari ja kaikki ylimääräiset ilmaletkut mitä mahdollista pois ennen kaasutinta / ruiskun läppäkoteloa.Ja ehdottomasti se suodatinelementti.
Näin saadaan kovat imuäänet aikaiseksi.
2.Kiristetään laturinhihna todella tiukalle.
Näin saadaan turbon vinkuminen.
3.säädetään sytytys 10 astetta aikaiselle niin saadaan huono tyhjäkäynti,koska korkeaviritteinen moottorihan ei käy kunnolla alle 2500rpm...
Eli nyt on jo tehoa nostettu 40%
4.löysätään hieman moottorinkannaketta niin aina kun nostaa jalan kaasulta,vaimea kolaus tuo mieleen suorakytkentälaatikon.
5.Ilmanpainetta renkaisiin vähintään 4bar,niin johan sutii!
Sitten vielä uskaliaimmat ottavat kesäkuumalla EK:ta todella paljon pölyävällä hiekkatiellä,aikansa kun siellä kurvailee niin saadaan myös sitä savua pakoputkesta.Näin koska savu on voimaa,jotkut väittävät.
Ratkaisu löytyi kun löytyikin ladaboardilta !
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa