Autom -> Man Passat 3B

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

Autom -> Man Passat 3B

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 13.8.2007 20:00

Tuo paholaisen itsensä keksintö, VW:n automaattiloota on vetänyt viimeisetkin hermonriekaleet soittamaan epävireistä mollia. Olen kuitenkin onnellisessa tilanteessa, sillä myyjäliike hoitanee oman vastuunsa lodjun remonteerauksesta/vaihdosta, pahimmassa tapauksessa kärsitään 50/50.

Kyseessä siis -99 Passat automaatti ja koneena AHU.

Kantakaapa tietävämmät kortenne kekoon, eli mitäs tarvitaan vaihtaa jos tuosta tekisi samoilla tuskilla manuaalin. Pohjalevyssä ei kai liene eroja automaatin ja manuaalin välillä? Onko lista suunnilleen tämä:

- laatikko + kytkin
- vetarit
- keppi + muut vaihteensiirtokilkkeet
- polkimet
- ecu?
- muuta?

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 14.8.2007 14:23

mikä siinä on vikana ja millä kilsoilla ?

EIkö se nyt ennemmin kannata laitatuttaa kuntoon ?
VW:llä on 2v takuulla 1500e tuntumassa asennettuna tiettyjä tehdaskorjattuja malleja.
Privaattipajaltakaan on paha saada halvemmalla...ellei sitten ole pikkujutusta kyse.

Mukavahan se pasuuna on tomaattivaihteistolla...

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 14.8.2007 14:36

Kilsoja on takana vajaat 310 000 ja vikoina laatikon lievä luistaminen sekä satunnainen 3-4 tai 4-3 vaihteen jysäytys. Tuo jysäys on sellainen, että koko kapine tärähtää kuin jättimäisen lekan voimasta, veto katkeaa noin ½ sekunniksi ja kaikilla kyydissäolijoilla on jännäkakka housussa. Jysäytys on täysin ennustamaton, käytännössä ei ole eroa kiihdytetäänkö täydellä lastilla ylämäkeen vai "lirutellaanko" hissukseen myötämäkeen pelkän kuskin voimin. Tyypillisimmillään oire esiintyy pidemmän (+50 km) maantieajon jälkeen, kun esim. hiljennetään risteykseen ja taas kiihdytetään.

VW:llä on 2v takuulla 1500e tuntumassa asennettuna tiettyjä tehdaskorjattuja malleja.


Jos malleista löytyy 1N-loota, niin tässäpä on onnellinen mies. Nykyisen, toivottavasti virheellisen tiedon mukaan kulut töineen Laakkosella ~3500-4000€, Ruåttista saisi kenties laatikon kahdella tonnilla + työt päälle.

Jos nuo perimätiedon mukaan sen 150-160 tkm kestää, niin silloinhan tuossa jo onkin vaihdon aika. Huoh. Ja kyllähän se mukava on, kun vielä toimisi.

Edit: Soitto Laakkoselle paljasti ko. automaattilaatikon hinnaksi 4400€ ja töihin 400-500€. Ei hampaita hirveesti naurata.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 16.8.2007 22:18

höpöä tuo 150tkm.

on 2 seikkaa, talvella ja ylipäätään kylmällä laatikolla kaasu pohjaan.
toinen ja pahin on että siirretään d/r/p välillä kun auto liikkuu vielä. niin kiire ei saa olla ettei kerkeä oikeasti pysäyttämään ja pitään jarrun pohjassa.
laatikko irti ja automaattipajalle ja 1500e käteen niin hyvä tulee, jos turbiinia ei tarvi vaihtaa niin säkällä aavistuksen vähemmän.
jos ei itse saa irti niin se kannattaa melkee hoitaa merkkiliikkeessä se pelkkä irrotus ja asennus oheistöineen kuten lähes taidetta hipova öljyn täyttö ja tarkistus.
kysyppä slamit.net kautta tehdaskorjatun askin hintaa vielä.
purkaamolta älä osta vaan korjaa omasi ennemmin.
se että onko pasuunassa jo muutenkin kilsat täynnä pian on toinen juttu.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.8.2007 1:34

Täällä kanssa rikkinäinen 01n, ajettu 274k, ja autossa jo kertaalleen vaihdettu aski..:)

Korjaamokierros kertoi mulle korjaushinnaksi sen 2000-3000e, eikä kuulemma voi kunnon takuuta antaa kauan toimii.. Eli korjaaminen ei kannata. Ellei sitten joku oikeasti osaa KORJATA, ei kunnostaa koko askia kovaan rahaan. - Minä en ainakaan luota nykypajoihin niin paljoa, että maksaisin 1500-3000e askin kunnostuksesta ilman kirjallista takuuta.

Suomen vag:n 4400e hinta vaihtoaskille, tehdaskorjattua esim. Powermatic tarjoaa 3000e. Ebayssä ei mikään hurja tarjonta, jonkin verran kuitenkin. Viimeksi kun katseli, kovasti olivat vain kalliin oloisia kilometreihin nähden...:( Kyllä ainakin tänne kelpaa käytetty aski jos hinta on oikeahko, eli maksimissaan tonni, jos on oikeasti tuore ja vähänajettu.

Ei voi muuta sanoa, että ihania nämä VAG automaatit.

Kyselen taas, osaako kukaan sanoa että sopiiko esim. DFH askin tilalle DMX(ulkomuistista) Jos molemmat on 01n perheen askeja, ja 1,9TDI autoista.

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 17.8.2007 15:08

höpöä tuo 150tkm.

on 2 seikkaa, talvella ja ylipäätään kylmällä laatikolla kaasu pohjaan.
toinen ja pahin on että siirretään d/r/p välillä kun auto liikkuu vielä. niin kiire ei saa olla ettei kerkeä oikeasti pysäyttämään ja pitään jarrun pohjassa.

Jep, aina ei vain ole täyttä varmuutta miten sillä on aiemmat omistajat ajelleet. Eräs varsin hyvin asioista perillä oleva automaattikorjaaja oli vahvasti sitä mieltä, että tuon 150 000 se kestää. Hyvällä pidolla toki huomattavasti enemmän, mutta valitettavasti näitä tapauksia on automaattipajoilla jonossa liiankin kanssa.

Edelleenkin tietoa manuaaliksi muuttamisesta etsiskelen...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 22.8.2007 1:22

Taas kummittelee ajatukset manuaaliaskista..

Olisiko tuollaisessa swapissa mitään järkeä? Lähinnä työn osalta.. Vai meneekö kalliimmaksi kuin maksella se reilut 2ke kunnostetusta askista, jonka vain heittää paikoilleen ja kovaa ajoa taas seuraavat 150tkm? (pitäneekin kysellä kymppikorttia.. joka kymmenes automaattiaski veloituksetta)

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 22.8.2007 10:39

En nyt ihan ymmärrä mikä siinä korjaamisessa niin vaikeaa on ?
"Korjaussarjan" saa n.1000e ja loput menee työhön. Turbini kannattaa käyttää penkissä Turussa (yleensä paja hoitaa sen) ja menee lisää jos se oireilee mutta tuskin.
Kyllä sille ihan takuun saa. Olen useammankin moisen korjauksen seurannut Transporterille ja Passatille.
Niitä EI korjaa merkkiliikkeet ja muut yleiskorjaamot vaan ainoastaan eurooppalaisiin elektromekaanisiin laatikoihin perehtyneet erikoispajat.

Ja tosiaan väärällä ja liian rajulla käytöllä hajoavat. (posti / taxi)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 22.8.2007 10:47

Se, että jos tehdaskorjatun, selvällä takuulla saa reilun 2ke hintaan, en tuolla hintaa ala maksamaan 1500e siitä että aski ehkä toimii tai sitten ei. Tuosta olikin juttua jo jossaan toisessa topicissa, jollakulla oli käynyt juuri näin, 1500e askiremppa, mutta ongelmaa silti ilmassa..

Nyt saa muuten mainostaakin niitä askikorjaamoja, 1500e vielä voisin maksaakin kunnostuksesta, mutta sillon pitää olla 100% varmuus että se toimii ja on yhtä hyvä kuin se uusi aski.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa