volkkari polon viritys vinkkejä? :D

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

volkkari polon viritys vinkkejä? :D

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 24.10.2006 18:42

Joo elikkäs elikkäs oes tommosena harraste autona tommonen ikäkulu volokkari polo vm 82 taitaapi olla valmistettu jopa 81 kun on käytöön otettu 82 tammikuussa:D että on aika vanaha. nii elikkäs siitä pitäs sitten saaha jonnii verran tehoja esiin että kertokaas kivoja vinkkejä:D oisko saatavana parempia kansia mitkä kävis tohon tai jotain muuta kivaa sälää kiire ois kertokaahan viritys vinkkejä??

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 24.10.2006 19:31

pistä isompi kone.

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 24.10.2006 20:10

kiitos vihjeestä aika iso homma tohon laitaa ku joutuu korvakkeetkin tekemään ite uuvet :D Oisko kellään muuta hyvää vihjettä???

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 24.10.2006 21:01

kevennys ihan ensimmäiseksi eikä maksa nadaa, sisusta, kori jne. kaikki turha veke.. ja kevyttä vannetta alle ja kapeeta rengasta. Tietty samalla vois tsekata että mylly on iskussa.


(Sitten jos lähdetään tekemään tekniikalle jotain niin vaikka vauhtipyörää keventää, perävälitystä lyhentää, nokkaa, putkistoa, lukkoa, lyhyempi välitteistä lootaa, alustaa jne. Taivashan tossa on sen jälkee rajana, vaikka vielä ahdat sen kaupanpäälle.)

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

..

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 24.10.2006 22:07

eijoo tosiaan taivas rajana kun kiinnostaa tietää että pystyykö tolle vakio 1.3 litraselle tekemään jotain siis tottakai että putkistot viahtaa mutta tuoko se nyt tuntuvasti tehoa se pelkkä pakosarja... niin kuten sanoin tarkotus ois tehhä jotain tolle vakio 1.3 oisko ton mallin volkkariin saatavan mistään parempaa kantta tai ruiskutus järjestelmää...tae mitään muita viri juttuja turbotus ois tietty yks mutta ei ehken tohon

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.10.2006 22:21

PY-kone (G40) ohjelmoitavalla ruutalla ja turbolaaderilla vois olla jees. Tosin -82 Polon hinta voi pompsahtaa...

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 24.10.2006 22:26

eijoo tosiaan taivas rajana kun kiinnostaa tietää että pystyykö tolle vakio 1.3 litraselle tekemään jotain siis tottakai että putkistot viahtaa mutta tuoko se nyt tuntuvasti tehoa se pelkkä pakosarja... niin kuten sanoin tarkotus ois tehhä jotain tolle vakio 1.3 oisko ton mallin volkkariin saatavan mistään parempaa kantta tai ruiskutus järjestelmää...tae mitään muita viri juttuja turbotus ois tietty yks mutta ei ehken tohon


Huonosti tuohon varmaan mitään "tuntuvaa" tehon lisäystä saa muulla kun puhaltimella ;)

Mikä sit on, SE tuntuva lisä ? =/

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 25.10.2006 17:25

vattux: no jos raja menee pakosarjan vaihdossa niin sitten ei. Yritin vain ilmaista että mikäpä rajoittaa rakentelua kuin siis sinä itse.. varsinkin kun ei ole päästö ja muista e-hössötyksiä estämässä firittelyä.

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 25.10.2006 18:06

Sulla on tieten kyseessä kaasaripeli, kun on kerta ton ikänen. Laita siihen ruiskut tai tuplakaasarit. Ruiskut on varmastikkin edullisempi ja taloudellisempi vaihtoehto noin alkuun, jos jotain pikkuviriä meinaa tehä...

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 25.10.2006 21:19

kiitos vihjeistä minkäslainen homma se ois tuohon laittaa ruiskutus järjestelmä ja se g40 kone ois muttakun niitä ei paljoa mistään saa

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.10.2006 21:39

Ruiskuun tarvitset eka ohjausboxi, imusarjan/läppärungon, jostain paikat suuttimille, sekä kasan eri antureita. Tietty samaan syssyyn varmaan saa sitte sytkänkin ohjauksen. Tietty tulee vielä kaikkee muutaki pientä kuin esim. johtosarja jne. Vemssin boxille tosin saa jotain yleismallin johtosarjaa ostettua http://www.vems.hu

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 25.10.2006 21:41

tupla kassuthan se oes paljo helpompi laittaa mutta kumpiko sitten lopuusa lie tehokaampi

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 26.10.2006 13:48

Tuplilla pitäs saada paremmat tehot/väännöt, kuin noilla vakio ruiskuilla. ( Mun mielestä )
Hintaahan esim. Webereille tahtoo imusarjoineen kertyä 500 + €, ulkomailla.

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 26.10.2006 17:30

nii-in varmasti oeskos muita vihjeetä sitten... kertokaas voeskos kannelle jotain heinoo tehhä ja oisko tohon malliin parempia kansia

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.10.2006 21:37

Ei taida suoraa hyllystä parempia kansia, mutta ainahan siinä voi kanavia suurentaa yms mikä taas helposti johtaa imu ja pakosarjojen uusimiseen jne. Kannen porttaaminen on kyllä sit taas semmosta salatiedettä...

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 30.10.2006 17:59

juup eli melkeen kannatas imu ja pakosarjalla keottaa selvitä ja kaasareilla

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 31.10.2006 5:05

Ruiskun asentaminen taitaa olla ihan bolt-on, kunhan eka hommaat kaikki tarvittavat osat kuten: ohjainboksi, johtosarja, läppärunko, imusarja, ruiskusuuttimet ja jakotukin, ilmamäärämittari, ilmanputsarikotelo, sähköinen b-pumppu ja b-suodatin mm. Ainakin itse sen ajattelin näin, vielä kun saisi pannun kasaan ja uuden kulkupelin sen ympärille. Näitähän löytyy ihan edullisestikkin. Puristuksia varmaan vois nostaa jos vaparin rakennat. Turbokin toisaalta menis polosen pellin alle oikein mukavasti.

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

..

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 31.10.2006 20:55

paljokohan tulis tuon ruiskun rakennus maksamaan suunilleen oon minä nuita ruisku vehkeenä nähny ja tuo turbotus kyllä kiinostas myös
mitäs se tuo ns.''vapari'' systeemi oikeen yleisesti ottaen meinaa...

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 31.10.2006 23:41

Itsellä ei ruiskun osat tulleet maksamaan paljoa, koska kaupassa tuli tavaraa isoläjä, josta sitten myin pois lähes kaiken muun paitsi kaikki ruiskun osat. Varmaan jostain purkuautosta sais halvalla, jos laitat esim. osto-osastolle hakuseen. Vapari=vapaastihengittävä kone.

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 1.11.2006 18:58

juu ptänee jotakin noista koittaa sanokaas joku viisas mikä idea muuten sillä on nuissa joissa tieityissä autoissa että putkisto siitä alusta jakautuu kahdeksi ja taas menee yhteen putkeen ja siitä väliänkään jnejne.:D mikä idea sillä kahdeksi jakautumisella siinä alussa on:D toivottavasti saitte nytten selvää

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 1.11.2006 22:27

eikös näissä "uus" koppasissa moloissa ole erinlainen kansi ja 4-piste ruisku oikeen :) jtn 75hp näissä on? hommattava nokkaa, kansi työstää, tulpa (kaasari)/2kpl pientä putkisto ;) ja jos ei mikään riitä niin ahdappa sinne pellin alle ahdin..
(jos jonkun näkösen sinne nyt saa muka mahtumaan)

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 1.11.2006 23:10

Niin tosiaan, ei ton ikäisessä kannessa taida olla hydraulisia venanostimia. Uudempiin kansiin menee tuo ruisku ainakin heittämällä, vanhemmista ei tietoa, liekkö sitten aukkojen kohta/pulttien jako muuttunut. Poloissa tavannut kahdenlaista pakosarjaa, kaasaripeleissä 4-1 sarjaa ja ruiskuvehkeis 4-2 sarjaa, liekkö sitten jotain alavääntöjen parannusta haettu tuolla jälkimmäisellä, tiedä häntä.
Ei kai se nyt mahdottomuus sitä ahdinta sinne pellin alle ole saada, ainakaan mitä itse mittailin. Pakosarja nyt menee uusiksi jos hyvän haluaa.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 2.11.2006 14:37

niinno ahdastahan siellä on.. tosiaan itsekkin pitäis saada aikaiseksi tuo weberin imusarja mutta tuntuu että ikinä ei aika riitä siihen syventymiseen.. nokkia olen etsinyt mutta tuntuu olevan harvassa noihin 1.3l malleihin.. ja jos on niin sika hinnalla.. ulkomailta en sitten tiedä :) peltisatseja ainakin saa kunhan iskee nappulaa pöytään mutta mutta.. pelkkä peltisarja.. ei näin :( itse tein imusarjan-->kanteen portaattomaksi ja totesin ehkä kierrosherkkyyttää tulevan.. vääntö parani hiukan alakierroksilta.. ja pitkään ihmetelty alakierroksilta nykiminenkin selvisi.. sytkä oli päin persettä.. :D katoin sitten lampun kanssa sen pari astetta ennakkoon.. nyt käy kuin ompelukone :)

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 2.11.2006 16:13

jaa siis käsitinkö nytten oikeen että tuo 87 vm polon tae se uuvempi malli oesiin tehokaampi ja että sen se parempi kansi johon sais kaikee hilipetööriä nii kävis suoraa tohon vanhempaan vai?

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 2.11.2006 16:30

tietääkseni siinä "uudemmassa" missä on erinlainen keula jne.. kansi ois parempi, en tiedä onko kanavilla eroa venttiileitten koolla? määrällä?

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

...

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 2.11.2006 20:32

siis mutta sekö käy suoraan tuohon se kansi ja sihen sais ruisku suoraan vai??

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 2.11.2006 22:42

pitäis jostai purkaamolta vaikka ruisku kolffi ehtiä ja kurkata pellin alle ja pähkäillä yhteissä tuumin

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 3.11.2006 8:05

Olettaisin näin, että uudempi kansi menisi tuohon sun lohkoon. Vertailee vaikka kannentiivisteellä sitä, että kaikki sopii kohdilleen. Ei silläkään tosin vielä kuuhun mennä ;) Vm. 83-85 imuvena on 34mm ja pakovena 28mm. Vm. 85-> imuvena 36mm ja pakovena 29mm. GT:n nokka taitaa olla erilainen kuin vakio nokka, joku puhui, että olisi nostoa enemmän, kuultua puhetta.

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

..

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 3.11.2006 15:16

ok sitä pittää tsoomailla:D

V-P_N
-
Viestit: 36
Liittynyt: 14.1.2005 20:56

ViestiKirjoittaja V-P_N » 3.11.2006 15:40

Onkos sitten kolmosgolffissa esim. ABU kone ratkaisevasti erilainen? Näyttää ulkosesti samanlaiselta, läpihengittävä kansi ja jostain katoin et kannentiiviste sama kuin 1.3:ssa. Ite miettiny sellasen sopivuutta 1.3:n golffin konehuoneeseen.

Rytkönen.
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.8.2006 18:39

..

ViestiKirjoittaja Rytkönen. » 3.11.2006 22:10

no eioo kokemuksia:DXD mutta jos joku keksii jotain ja voi varmistaa että jokin tehokaampi kansi kävsi tohon maliin nii ilmotakoon;D

Jessup
-
Viestit: 286
Liittynyt: 21.8.2003 13:13

ViestiKirjoittaja Jessup » 12.12.2006 20:07

Mistäköhän noita polon nokkien asteita voisi selvitellä? G40:ssä ainakin luulisi olevan omanlaisensa mutta siinä tuskin on overlappia?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 13.12.2006 12:44

Nokka-akseli esille ja mittaamaan.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.12.2006 16:07

Ja vattux voipi tulla käymään ahmolla tutkimassa kakkiksen konetta, jos kiinnostaa. Löytys semmonen nytten ;)

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 20.8.2007 22:59

omaakin poloa olen suunnitellu virittelevän 2x40mm pysty weeberi löytyy, pakosarjan nyt tekasee itse lukuun ottamatta laippaa. veikkaisin että vauhtipyörän sopivalla kevennyksellä jollain virikassulla ja kannen laitollakin sais kohtuu "herkän" pelin 1.3 POLOISEKSI. No nyt jos suoraan sanotaan niin enpä ole tavannu nokan nokkaa mikä ois mallia viritys 1.3 poloon joskus tsuumailin 1.6 nokkaakin käsissäni mut ei sinne päinkään :( . jotkut virimiehet sanovat että 1.6 kansi menis tohon heittämällä, mutta virranjakajan paikka? ja eihän jakopäässäkään ole pyörää jakajalle? noh hiottuahan noita nokkia saapi aina hiomolla.. no jos joku kehtaa selvää ottaa noista nokista jne niin voipi yv:llä ilmotella, ja joku puhui että "tehokkaammassa" ois 4-2-1 pakosarja niin se osa jota on 2osasena ja 1osasena saapi kaupasta uusia kun sepakosarja on 2osaanen, ja eipähän ollu kyllä helvetinkään vaikutusta kun sellaisen joskus aikanaan laitoin, ja sytkä on todentotta tarkka tuossa huomaa heti "tehoissa" kun laittaapi vähäc ennakkoon :P


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa