1Z:aan vaihdettu auto->manuaali ja VAG-COM ei pelaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

1Z:aan vaihdettu auto->manuaali ja VAG-COM ei pelaa

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.7.2007 12:34

Auto -96 mallinen Passat TDI 1Z motilla johon vaihdettu automaatin tilalle manuaaliaski.

Kun kokeilee Engineen ottaa yhteyttä, VAG-COM yrittää vaan 1. baudilla neljä kertaa ja sitten herjaa että ei saa yhteyttä.

On kokeiltu ainakin 9600 baudilla. On kokeiltu auto käynnissä ja vaan virrat päällä, kolmella läppärillä ja neljällä kaapelilla, joista tosin yksikään ei ole Ross-Techin kaapeli.

Tuossa kun kokeilin yhteen toiseen autoon niin se teki saman kun virta-avain oli 'väliasennossa' eli virrat ei ollu päällä.

Hyviä neuvoja kaivataan :).

E: vielä lisätään että Airbageihin saa yhteyden muttei moottoriin eikä Immoon.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 28.7.2007 14:29

Oletko koittanut k-linjaa suoraan eculta?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.7.2007 20:52

1Z-koneen moottorinohjain on ollut sellainen johon on hankala ottaa yhteyksiä ei-HEX-sarjan adaptereilla. Tosin ongelma on ollut pääasiassa alkupään 1Z-koneissa ja uusimpiin on kyllä yhteyksiä saatu.

Kannattaa koittaa kaivaa käsiin Ross-Techin HEX-sarjan adapteri joka osaa hieman korjata ajotuksia että tuonne saadaan yhteyksiä. Jos olet lähelläkään Tamperetta niin voidaan kokeilla täällä.

Nopeutta kannattaa koittaa myös pudottaa 4800:n ja asettaa sarjaportin latenssi ajaksi vaikka 8ms kun se oletuksina on yleensä 16ms. Löytyy USB-sarjaportin advansed asetuksista ainakin FTDI:n ajureilla mitä nuo adapterit yleensä käyttää.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 28.7.2007 20:58

Veikkaisin, että diagnoosijohto on jostain liittimestä auki. Tuo johto kulkee moottorin ohjainlaitteelta immon kautta diagnoosijakoplugille, jokka passatissa on muistaakseni jossain valokatkaisijan takana. Eli jos auto käy on liitos tod. näk. sieltä jakoplugilta auki.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.7.2007 22:46

Joku muukin foorumin ulkopuolelta ehdotti jakoplugin liitosten tarkastamista, sieltä lähdetään siis etsimään ensin. Kiitoksia!

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 28.7.2007 23:48

Mullahan oli silloin aiemmin moottorin maadoitus ihan hapan ja komponentit yms toimivat, mutta ECUun ei saanut yhteyttä.
Aluksi toimi virrat päällä muttei käynnissä ja lopuksi lakkasi sekin..
JariPetteri jopa lähetti uuden piuhan ja lupasi tarkistaa vanhan (se on asiakaspalvelua!!).

Nopein olisi toi varmaan testata erillisellä johdolla akun miinuksesta lohkon kylkeen?

Showmanilla on muistaakseni siellä savon suunnalla rostechin kaapeli.

Kari-J
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Kari-J » 3.8.2007 12:30

Koneeseen ei vaan saa yhteyttä vieläkään,k-linja on katsottu,johdot on kiinni ja virta kulkee ja koneen maadoitukset on kunnossa.K-linjalle tulee virrat päällä n.9,5v, virrat pois 0v.Lieneekö tässä mätää kun tuttavan passatissa (ahu) virrat pois tuli kuitenkin n.3v.Radiokin on pois otettu häiritsemästä.
Vinkkejä lisää kaivataan

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.8.2007 1:17

Yhteys saatiin kun purettiin sellainen 'klimppi', jossa oli neljä ilmeisesti k-linjan piuhaa yhdessä ilman juotoksia ja sen jälkeen yhdistettiin vain välttämätön eli ECUlta pistokkeelle. Käyntiinkin lähti kun yhdisti lisää eli ECUn ja Immon vielä toisiinsa.
Nyt ei ole muuta ongelmaa kuin 'jäätynyt' ruiskun ennakko joka ei korjaantunut ECUn vaihdolla. 3. suuttimen liittimen kun käyttää irti niin auton oma ECU arpoo aina jonkin kiinteän ennakkolukeman ja sitten kun kokeiltiin toisella ehjällä ECUlla niin siinä ennakko oli ja pysyi aina 0 asteessa.
3. suutinta ei vaihdettu, olisi pitänyt mutta aikakin jo loppui. Vastus siinä oli jotain 115 ohm.
Pumppuvikaan en usko, kun toteutunut ennakko ei tosiaan liiku yhtään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa