Pikkusiskon -89 Coupen etupää pitää kolinaa.
Ääni kuuluu selvästi sisälle ja tuntuisi tulevan jostain kohtaa about auton keskilinjasta oikealle päin.
Iskarin yläpäiden laakerit on vaihdettu alustasarjan asennuksen yhteydessä, raidetangon päät, pallonivelet ja laakerit on vasta tarkistettu leimalla ja pitäisi olla ok.
Vasen etukulma ilmassa, etupyörää käännellessä ohjauksen ollessa rattilukossa ohjausvaihteesta kuluu ikäänkuin "välysääni" joka voisi olla äänen aiheuttaja..?
Onko Polojen ohjausvaihde säädettävissä? Jos on, kuinka se tehdään?
Olisiko muita diagnooseja metelin aihuttajaksi..?
Aikoinaan oma -79 Derby piti hieman vastaavaa rominaa joka osoittautui olka-akselin väljiksi rei'iksi, ne joihin pallonivelten "tapit" tulevat.
Polosta nuo tutkittiin katsastuksessa tarkkaan ja niiden pitäisi olla kunnossa.
Kuva ohjausvaihteesta/raidetangoista.
-89 Polon ohjausvaihde kolisee
Valvoja: ffp jäsenet
-89 Polon ohjausvaihde kolisee
Viimeksi muokannut jii_bee, 15.8.2007 23:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vähän vastaavaa pitää oma -92 Polo. Näillä näkymin auheuttajaksi diagnosoitu rattiakselin ristinivel tai rattiakselin laakeri. Ristinivel on kiinteä rattiakseliin, joten koko paketti kerralla, hinta ei kylläkään muistaakseni ollut kuin n. 150e. Tuntuu ratissa välyksenä 'oudosti'.. Ja ristinivel taas tuntuu käsin kokeiltaessa ehjältä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa