Elikkä olis tosiaan semmonen -99 Passat ja keskuslukko sekasin... saako uutta lukkopesää tarvikkeena?
ja sit vähä muutaki ongelmaa: ostin 2 viikkoa sitte farkku pasaatin ja pikkusen saa laittaa.. 1.8 20v -99 joutuu vaihtaa nokkien väliin kiristimen ja kiristin ketjun venttiilikopan tiiviste etupäästä nokan stefa nuo maksaa jo 700e!!
Kuskin ovi temppuilee sähkölasi ei meinaa oikeen kunnolla pelitä ja keskuslukko ei toimi kuskin ovesta ja kun kaukkarilla laittaa lukkoon niin kuskin oven nuppi pomppaa takasi ylös ja pitää avaimella laittaa lukkoon! ja senki jälkeen ku oot vääntäny kuskin oven avaimella lukkoon ja lähdet käveleen jo autolta pois päin niin kaikki ovet aukee ja tämä operaatio pitää toistaa 3-4 kertaa... sanomattakin selvää että pikkusen meinaa kyrpiä.. voisko joku auttaa?
P.s. kuulin että yksistään seinäjoen käyttöautolla on vaihdettu noita lukkopesiä kuskin oveen 3 vuoden aikana 137kpl!! että vissiin aika heppoista kamaa?
-99 Passat ja keskuslukko sekasin
Valvoja: ffp jäsenet
Oven lukko-ongelmat;
- vikakoodit lukuun, helpotta vianetsintää
- onkohan comfort -toimintojen "boxi" lillunut vedessä mattojen alla? Tarkista ainakin hapettumat liittimissä!
- ovathan kaikki johdotukset ehjät ovien saranakumiläpivienneissä?
- DIY osoitteessa http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
Paljonkohan moottorilla (ADR?) on ajettu kun nokkien välinen ketju ja kiristin on vaihdettava? Varmaankin oli ostohetkella kuultavissa oleva asia?
Tarkista sitten vielä että muuttuvapituuksisen imun "työntövarsi" on ehjä ja täysin liikkuva kun koneelle annetaan kierroksia.
Minkälaisia kulutuksia olet mitannut kaupunki/maantie?
- vikakoodit lukuun, helpotta vianetsintää
- onkohan comfort -toimintojen "boxi" lillunut vedessä mattojen alla? Tarkista ainakin hapettumat liittimissä!
- ovathan kaikki johdotukset ehjät ovien saranakumiläpivienneissä?
- DIY osoitteessa http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
Paljonkohan moottorilla (ADR?) on ajettu kun nokkien välinen ketju ja kiristin on vaihdettava? Varmaankin oli ostohetkella kuultavissa oleva asia?
Tarkista sitten vielä että muuttuvapituuksisen imun "työntövarsi" on ehjä ja täysin liikkuva kun koneelle annetaan kierroksia.
Minkälaisia kulutuksia olet mitannut kaupunki/maantie?
En viitti tehä uutta topicia kysyn tässä.
On tuon -98 TDI Toledon keskus lukon kanssa vähän ongelmaa. Siinä on alkuperäinen paineilmalla toimiva kaukosäätöinen keskulukitus. Ongelma on semmoinen, että ei tahdo avata ja lukita ovia kunnolla. Jos kerran painaa kaukosäätimestä, hurahtaa vain kerran, nappia pitää pitää pohjassa jatkuvasti että ovet menee kiinni/lukkoon. Välillä pysäyttää näin tehdessäkin, mutta ovet saa lukkoo asti jos painaa uudestaa. Ovista lukitus ei toimi ollenkaan. Missähän lie vika, releessä? Onko kallis jos jokin rele mennyt?
E: Kokeilin tuossa, niin jos ottaa kompuralta letkun irti, niin käyttäytyy samalla tavalla. Eikö kompuran kuuluisi jäädä hurisemaan kos järjestelmässä olisi vuotoa? Pumpussa ja tai sähköissä siis vikaa?
E2: Mittailin pumpulle tulevia jännitteitä. Näyttäs jännite tulevan niin kauan ja juuri sen aikaa kuin kaukosäätimen nappia painetaan.
E: Nyt pelittää, oli johdot sieltä liittimestä vänkärin puolen lukkomoottorille menevästä johdosta irti. Kuskin puolelta ilmeisesti johdot oikosulussa kun ei vaikutusta vaikka johdon irroittaisi, eikä toimi keskulukko lukko avaimella. Vänkärin puolelta kuitenkin toimii.
On tuon -98 TDI Toledon keskus lukon kanssa vähän ongelmaa. Siinä on alkuperäinen paineilmalla toimiva kaukosäätöinen keskulukitus. Ongelma on semmoinen, että ei tahdo avata ja lukita ovia kunnolla. Jos kerran painaa kaukosäätimestä, hurahtaa vain kerran, nappia pitää pitää pohjassa jatkuvasti että ovet menee kiinni/lukkoon. Välillä pysäyttää näin tehdessäkin, mutta ovet saa lukkoo asti jos painaa uudestaa. Ovista lukitus ei toimi ollenkaan. Missähän lie vika, releessä? Onko kallis jos jokin rele mennyt?
E: Kokeilin tuossa, niin jos ottaa kompuralta letkun irti, niin käyttäytyy samalla tavalla. Eikö kompuran kuuluisi jäädä hurisemaan kos järjestelmässä olisi vuotoa? Pumpussa ja tai sähköissä siis vikaa?
E2: Mittailin pumpulle tulevia jännitteitä. Näyttäs jännite tulevan niin kauan ja juuri sen aikaa kuin kaukosäätimen nappia painetaan.
E: Nyt pelittää, oli johdot sieltä liittimestä vänkärin puolen lukkomoottorille menevästä johdosta irti. Kuskin puolelta ilmeisesti johdot oikosulussa kun ei vaikutusta vaikka johdon irroittaisi, eikä toimi keskulukko lukko avaimella. Vänkärin puolelta kuitenkin toimii.
-
- -
- Viestit: 70
- Liittynyt: 4.8.2007 13:35
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa